İlk ve Acil Yardım | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | IAY101 | ||||||||
Ders İsmi: | Acil Sağlık Hizmetleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Nilay Bektaş Mağralı | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dünya da ve Türkiye de Acil Sağlık Hizmetleri Konusunda Bilgi Sahibi Olmak Acil sağlık hizmetleri ile ilgili Yasa Ve Yönetmelikleri Tanımak |
Dersin İçeriği: | Sağlık Hizmetlerini değerlendirmek, Acil Sağlık Hizmetlerini değerlendirmek, Ambulans ve Acil sağlık araçlarını değerlendirmek, Türkiye’de Ambulans donanımlarını ayırt etmek, Türkiye’de Acil servis Yapısı ve işleyişini değerlendirmek, Türkiye’de Acil sağlık hizmetlerinde formları kullanmak, Paramediğin Yetki ve sorumluluklarını değerlendirmek, Görev Organizasyonu yapmak, Kendi güvenliğini sağlamak, Hasta/yaralı güvenliğini sağlamak, Ambulans ve acil sağlık hizmetlerinde haberleşmeyi sağlamak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı, Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri | Ders notları |
2) | Hastane Öncesi Acil Sağlık Hizmetlerinin Gelişimi | Ders notları |
3) | Hastane Öncesi Acil Sağlık Sistemleri | Ders notları |
4) | Hastane Öncesi Acil Sağlık Hizmetlerinin Organizasyonu | Ders notları |
5) | Hastane Öncesi Acil Sağlık Hizmetlerinde İnsan Gücü | Ders notları |
6) | Acil Sağlık Araçları (Ambulanslar) | Ders notları |
7) | Acil Sağlık Araçları ( Ambulanslar) | Ders notları |
8) | ARA SINAV | Ders notları |
9) | Hastane Öncesi Acil Sağlık Hizmetlerinde Doğru İletişim | Ders notları |
10) | Hastane Öncesi Acil Sağlık Hizmetlerinde Haberleşme | Ders notları |
11) | Hastane Öncesi Acil Sağlık Hizmetlerinde Çalışan Sağlığı Ve Güvenliği | Ders notları |
12) | Hastane Öncesi Acil Sağlık Personelinin Sahip Olması Gereken Temel Özellikler | Ders notları |
13) | Hastane Öncesi Acil Sağlık Personelinin Mesleki Görev Ve Sorumlulukları | Ders notları |
14) | Acil Sağlık Hizmetleri Yönetmeliği | Ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Acil Sağlık Hizmetlerinin Yapısı MEGEB Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları İçinde, Ankara, 2011. Acil Sağlık Hizmetleri Yönetmeliği Sağlık Bakanlığı Ankara 2004. Ambulanslar ve Acil Sağlık Araçları ile Ambulans Hizmetleri Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik, Sağlık Bakanlığı Ankara 2012. Kitlesel Olaylarda Hastane Öncesi Acil Sağlık Hizmetleri Yönetimi, Ali EKŞİ, İZMİR, 2015. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) İlk ve Acil Yardım alanındaki kaynaklardan ve eğitiminden aldığı bilgileri meslek hayatında değerlendirir ve uygular. | |||||||
2) Alan terminolojisini etkin kullabilir. | |||||||
3) İlk ve Acil Yardım alanı ile ilgili teknolojileri kullanır. | |||||||
4) İlk ve Acil Yardım ile ilgili konularda sahip olduğu teknolojik bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |||||||
5) Hasta/yaralıyı değerlendirebilir ve sorununu saptayabilir. | |||||||
6) Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyabilme, uygun şekilde kullanabilme ve bakımını yapabilir. | |||||||
7) Birey ve halk sağlığı iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | |||||||
8) Meslektaşları, hastaları ve hasta yakınları, hekimler ve tüm sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İlk ve Acil Yardım alanındaki kaynaklardan ve eğitiminden aldığı bilgileri meslek hayatında değerlendirir ve uygular. | 5 |
2) | Alan terminolojisini etkin kullabilir. | 4 |
3) | İlk ve Acil Yardım alanı ile ilgili teknolojileri kullanır. | 2 |
4) | İlk ve Acil Yardım ile ilgili konularda sahip olduğu teknolojik bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 4 |
5) | Hasta/yaralıyı değerlendirebilir ve sorununu saptayabilir. | 3 |
6) | Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyabilme, uygun şekilde kullanabilme ve bakımını yapabilir. | 1 |
7) | Birey ve halk sağlığı iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | 1 |
8) | Meslektaşları, hastaları ve hasta yakınları, hekimler ve tüm sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | 5 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Problem Çözme | |
Örnek olay çalışması |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 5 | 10 | 50 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 150 |