Antrenörlük Eğitimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SUD1077
Ders İsmi: Basketbol
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü:
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. YİĞİT YURTAYDIN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Basketbol sporuna özgü genel ve özel antrenman uygulamalarının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Basketbol tarihi, oyun kuralları, malzeme bilgisi, temel duruş, pas, top sürme, şut, ribaund, aldatmalar, bireysel ve takım savunması, takım hücumu, hızlı hücum, oyun sistemleri, temel eğitim dönemindeki uygulamalar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Basketbolun felsefesini, oyun kurallarını, saha ve malzeme bilgisini açıklayabilme.
2) Oyuncu özelliklerini analiz edebilme.
3) Basketbol oyun sistemlerini açıklayabilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Toplu-topsuz bireysel teknikleri uygulayabilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Basketbolda ısınma ve soğuma programı hazırlayabilme.
2) Bireysel-grup-takım halinde hücum ve savunmayı gösterebilme.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Basketbolun tanıtımı, Günümüzde Modern Basketbol, toplu topsuz temel duruş, stoplar (tek zamalı-çift zamanlı), alçak-yüksek dripling, başlangıç bitişte amaca yönelik ısıtıcı ve pekiştirici eğitsel oyun çalışmaları Basketbol topu Basketbol potası
2) Eğitim aracı olarak basketbol, basketbol oyun kuralları, streching, ballhandling, pivot dönüşleri (out-side/in-side), pivot ayağı (sağ-sol), başlangıç ve bitişte amaca yönelik ve pekiştirici eğitsel oyun çalışmaları Basketbol topu Basketbol potası
3) İkili dripling, önden el ve yön değiştirme, ikili hareketli stop+pivot dönüşü, paslaşma, sağ sol turnike basamaklaması, başlangıç ve bitişte amaca yönelik ve pekiştirici eğitsel oyun çalışmaları Basketbol topu Basketbol potası
4) Kayma adımı, stop-fake, cros-over, sol sağ turnike, bacak arası el ve yön değiştirme, üç noktadan tek el (sağ sol) set-şut basamaklaması, ikili paslaşma ve turnike (sağ-sol), başlangıç ve bitişte amaca yönelik ve pekiştirici eğitsel oyun çalışmaları Basketbol topu Basketbol potası
5) Arkadan el ve yön değiştirme, sıçrayarak şut, pas stop-fake, cros-over, ters (sol sağ) turnike, üçlü paslaşma turnike,başlangıç ve bitişte amaca yönelik ve pekiştirici eğitsel oyun çalışmaları Basketbol topu Basketbol potası
6) Reverse el ve yön değiştirme, üçlü örme ve turnike, pas-şut, dripling sonu şut, 1x1 in aşamaları, rebound ve box-out, blok, başlangıç ve bitişte amaca yönelik ve pekiştirici eğitsel oyun çalışmaları Basketbol topu Basketbol potası
7) Turnike (sol-sağ), tam saha 1x1, toplu taraf- topsuz taraf savunma prensipleri, toplu topsuz oyuncu savunması, aldatma sonrası şut, 2x2 oyunlar, pas-kat,başlangıç ve bitişte amaca yönelik ve pekiştirici eğitsel oyun çalışmaları Basketbol topu Basketbol potası
8) Ara sınav Basketbol topu Basketbol potası
9) 2x2 oyunlar, screan ve devrilme, serbest atış, ikili paslaşma, üçlü paslaşma, üçlü örme turnike+şut, oyuncu mevkii ve savunmaları,başlangıç ve bitişte amaca yönelik ve pekiştirici eğitsel oyun çalışmaları Basketbol topu Basketbol potası
10) Hızlı hücum çıkışı, 2x2 oyunlar, screan savunmaları, 3x3 oyunlar, pas-kat, başlangıç ve bitişte amaca yönelik ve pekiştirici eğitsel oyun çalışmaları Basketbol topu Basketbol potası
11) 2x1 hücum ve savunma anlayışları ve uygulamaları Basketbol topu Basketbol potası
12) 3x2 hücum ve savunma anlayışları ve uygulamaları Basketbol topu Basketbol potası
13) Takım hücumu, takım savunması, hızlı hücum felsefeleri. Basketbol topu Basketbol potası
14) 5x5 paslı oyun ve man to man savunma anlayışı ile ilgili çalışmalar Basketbol topu Basketbol potası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

5

6

Program Kazanımları
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir.
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir.
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır.
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar.
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir.
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir.
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır.
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir.
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir.
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir.
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular.
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır.
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir.
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir.
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır.
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar.
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir.
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir.
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır.
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir.
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir.
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir.
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular.
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır.
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 120