Antrenörlük Eğitimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ATA102 | ||||||||
Ders İsmi: | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. BORAY SOYDAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II dersi öğrencilerin bulundukları zaman ve koşullarını anlamaları ve bu durumu analiz ederek dünya ve ülkemizin geleceğine dair bir bakış açıları oluşturmayı amaçlamıştır. Öğrencilere yakın geçmişleri hakkında bilgi vererek bir milli hafıza oluşturmak hedeflenmiştir. Öğrencilere; özgüven aşılamak, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş felsefesiyle Atatürk ilke ve inkılâplarının öğrenilmesi ve bu bilgilerin ışığında, milli birlik ve beraberlik, ülkenin bölünmez bütünlüğü ve Türkiye Cumhuriyeti’nin, gelişmiş ülkeler düzeyine çıkarılma hedefi kazandırmak amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders işletmelerin tarihsel gelişimi ile işletme bilimine giriş, işletme ile ilgili temel kavramlar ve işletme fonksiyonları hakkında temel bilgiler içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Millî Mücadele, Doğu Cephesi Ve Güney Cephesi. | |
2) | Düzenli Ordunun Kurulması Ve Batı Cephesi. | |
3) | Tekâlifi Milliye Kararları, Büyük Taarruz, Mudanya Mütarekesi’nin İmzalanması | |
4) | Lozan Barış Antlaşması Ve Önemi. | |
5) | Cumhuriyet Dönemi Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Siyasi Partilerin Kurulması, Türkiye Cumhuriyeti’nde Demokrasi Denemeleri Ve Buna Tepkiler. | |
6) | Vize Haftası | |
7) | Eğitim, Kültür, Sağlık Ve Bayındırlık Alanındaki İnkılaplar. | |
8) | Ekonomik Ve Sosyal Alanda Yapılan İnkılaplar. | |
9) | Cumhuriyet Döneminde Türkiye’nin İzlediği Dış Politika. 1923-1932 Ve 1932-1939 Arasında İzlenen Dış Politika. | |
10) | Atatürk İlkeleri Ve Bütünleyici İlkeler | |
11) | Mustafa Kemal Atatürk’ün Ölümü Ve İsmet İnönü Dönemi. | |
12) | Demokrat Parti Dönemi Ve Sonrasında Yaşanılan Gelişmeler. | |
13) | 1980’den Günümüze Kadar Türkiye. | |
14) | Final Haftası. |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Ders Kitapları Turan, R. ve diğerleri; Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara 1999. Eroğlu, H.; Türk İnkılap Tarihi, İstanbul 1982. Ek Kaynaklar • Armaoğlu, Fahir. 20. yüzyıl Siyasi Tarihi, Ankara, 1991. • Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, C. I-II-III, Tite Yay., Ankara 1981. • Atatürk, M. K., Nutuk (1919-1927) Bugünkü Dille, (yay. haz.) Z. Korkmaz, Atatürk Araştırma Merkezi Yay., Ankara, 1999. • Armaoğlu, F.; Siyasi Tarih 1789-1960, Ankara 1964. • Aybars, E.; Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I, Ankara 1990. • Bayur, Y. H.; Türk İnkılabı Tarihi, C.III, Ankara 1983. • Eroğlu, H.; Türk İnkılap Tarihi, İstanbul 1982. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir. | |||||||||||||
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır. | |||||||||||||
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar. | |||||||||||||
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir. | |||||||||||||
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir. | |||||||||||||
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır. | |||||||||||||
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir. | |||||||||||||
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir. | |||||||||||||
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir. | |||||||||||||
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular. | |||||||||||||
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır. | |||||||||||||
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. | |||||||||||||
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir. | 2 |
2) | Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir. | 2 |
3) | Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır. | 2 |
4) | Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar. | 2 |
5) | Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir. | 2 |
6) | Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir. | 2 |
7) | Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır. | 2 |
8) | Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir. | 2 |
9) | Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir. | 2 |
10) | Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir. | 2 |
11) | Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular. | 2 |
12) | Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır. | 2 |
13) | Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. | 2 |
14) | Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir. | 2 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Rol oynama | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 |
Sunum / Seminer | 14 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 60 |