Psikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI204 | ||||||||
Ders İsmi: | Ölçme ve Değerlendirme | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. Mehmet Akif Elen | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bilimsel araştırmalarda kullanılan yöntem ve teknikleri ayrıntılı bir şekilde ele alan, açıklayan ve bilimsel olaylara farklı bir bakış açısı kazandırmayı amaçlayan bir derstir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders bilimsel araştırma tanımlarını, bilimin tarihsel gelişimini, bilimsel araştırmalarda uyulması gerekli etik kuralları, araştırma problemi ve problem seçim ölçütlerini, hipotez ve soru cümlelerni, araştırmanın önemli sayıltılarını ve sınırlılıklarını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Program tanıtımı ve dersle ilgili kuralların belirlenmesi | İbrahim Armağan, Bilimsel Araştırma Yöntemleri,1983 |
2) | Bilim, Bilgi, Bilgi kaynakları, Bilgiye ulaşma yolları, Bilimin amaçları | İbrahim Armağan, Bilimsel Araştırma Yöntemleri,1983 |
3) | Bilimsel yöntem, Bilimsel araştırma , Bilimsel araştırma türleri | İbrahim Armağan, Bilimsel Araştırma Yöntemleri,1983 |
4) | Bilimsel araştırma süreci (Problem, Amaç, Önem, Sayıltılar, Sınırlıklar, Tanımlar) | İbrahim Armağan, Bilimsel Araştırma Yöntemleri,1983 |
5) | Bilimsel araştırma süreci (Desen, evren ve örneklem) | İbrahim Armağan, Bilimsel Araştırma Yöntemleri,1983 |
6) | Bilimsel araştırma süreci (Desen, evren ve örneklem) | İbrahim Armağan, Bilimsel Araştırma Yöntemleri,1983 |
7) | Bilimsel araştırma süreci (Veri kaynakları ve Veri toplama yolları) | İbrahim Armağan, Bilimsel Araştırma Yöntemleri,1983 |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Bilimsel araştırma süreci (Veri kaynakları ve Veri toplama yolları) | İbrahim Armağan, Bilimsel Araştırma Yöntemleri,1983 |
10) | Bilimsel Araştırma Süreci (Verilerin analizi ve Yorumu) | İbrahim Armağan, Bilimsel Araştırma Yöntemleri,1983 |
11) | Bilimsel Araştırma Süreci (Bulgular ve Yorum) | İbrahim Armağan, Bilimsel Araştırma Yöntemleri,1983 |
12) | Bilimsel Araştırma Süreci (Sonuç, Tartışma ve Öneriler) | İbrahim Armağan, Bilimsel Araştırma Yöntemleri,1983 |
13) | Bilimsel araştırmaların raporlaştırılması / Bilimsel araştırmalarda etik | İbrahim Armağan, Bilimsel Araştırma Yöntemleri,1983 |
14) | Örnek bir araştırma makalesinin incelenmesi / Dersin değerlendirilmesi | İbrahim Armağan, Bilimsel Araştırma Yöntemleri,1983 |
15) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Kitapları Course Books |
Diğer Kaynaklar: | Ders Kitapları İbrahim Armağan, Bilimsel Yöntem (DEÜ) Yöntem Bilim,1983. İbrahim Armağan, Bilimsel Araştırma Yöntemleri,1983. Cemal Yıldırım Ek Kaynaklar Slaytlar Course Books İbrahim Armağan, Bilimsel Yöntem (DEÜ) Yöntem Bilim,1983. İbrahim Armağan, Bilimsel Araştırma Yöntemleri,1983. Cemal Yıldırım Additional Materials Slides |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
5 |
3 |
4 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||
1) Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir. | ||||||||||||||||||
2) Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
3) Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir. | ||||||||||||||||||
4) Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
5) Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
6) Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir. | ||||||||||||||||||
7) Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir. | ||||||||||||||||||
8) Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir. | ||||||||||||||||||
9) Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
10) Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır. | ||||||||||||||||||
11) Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır. | ||||||||||||||||||
12) Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür. | ||||||||||||||||||
13) Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir. | ||||||||||||||||||
14) Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder. | ||||||||||||||||||
15) Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır. | ||||||||||||||||||
16) Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir. | ||||||||||||||||||
17) İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür. | ||||||||||||||||||
18) Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır. | ||||||||||||||||||
19) Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir. | 1 |
2) | Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir. | 1 |
3) | Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir. | 2 |
4) | Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir. | 3 |
5) | Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
6) | Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir. | 5 |
7) | Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir. | 4 |
8) | Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir. | 4 |
9) | Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir. | 3 |
10) | Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır. | 4 |
11) | Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır. | 4 |
12) | Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür. | 4 |
13) | Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir. | 5 |
14) | Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder. | 4 |
15) | Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır. | 4 |
16) | Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir. | 5 |
17) | İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür. | 5 |
18) | Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır. | 5 |
19) | Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir. | 5 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 4 | 4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
Ara Sınavlar | 2 | 2 |
Final | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 120 |