Psikoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSI204
Ders İsmi: Ölçme ve Değerlendirme
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Mehmet Akif Elen
Dersi Veren(ler):


Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bilimsel araştırmalarda kullanılan yöntem ve teknikleri ayrıntılı bir şekilde ele alan, açıklayan ve bilimsel olaylara farklı bir bakış açısı kazandırmayı amaçlayan bir derstir.
Dersin İçeriği: Bu ders bilimsel araştırma tanımlarını, bilimin tarihsel gelişimini, bilimsel araştırmalarda uyulması gerekli etik kuralları, araştırma problemi ve problem seçim ölçütlerini, hipotez ve soru cümlelerni, araştırmanın önemli sayıltılarını ve sınırlılıklarını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bilimsel araştırmanın temellerini açıklayabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bilimsel araştırma basamaklarını listeleyebilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Bilimsel araştırmalarda etik ilkeleri açıklayabilme
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bilgi kaynaklarına ulaşmak için seçenekleri pratik bir şekilde analiz edebilme
2) Bilimsel araştırmada problem oluşturup probleme uygun araştırma deseni oluşturabilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Program tanıtımı ve dersle ilgili kuralların belirlenmesi İbrahim Armağan, Bilimsel Araştırma Yöntemleri,1983
2) Bilim, Bilgi, Bilgi kaynakları, Bilgiye ulaşma yolları, Bilimin amaçları İbrahim Armağan, Bilimsel Araştırma Yöntemleri,1983
3) Bilimsel yöntem, Bilimsel araştırma , Bilimsel araştırma türleri İbrahim Armağan, Bilimsel Araştırma Yöntemleri,1983
4) Bilimsel araştırma süreci (Problem, Amaç, Önem, Sayıltılar, Sınırlıklar, Tanımlar) İbrahim Armağan, Bilimsel Araştırma Yöntemleri,1983
5) Bilimsel araştırma süreci (Desen, evren ve örneklem) İbrahim Armağan, Bilimsel Araştırma Yöntemleri,1983
6) Bilimsel araştırma süreci (Desen, evren ve örneklem) İbrahim Armağan, Bilimsel Araştırma Yöntemleri,1983
7) Bilimsel araştırma süreci (Veri kaynakları ve Veri toplama yolları) İbrahim Armağan, Bilimsel Araştırma Yöntemleri,1983
8) Ara Sınav -
9) Bilimsel araştırma süreci (Veri kaynakları ve Veri toplama yolları) İbrahim Armağan, Bilimsel Araştırma Yöntemleri,1983
10) Bilimsel Araştırma Süreci (Verilerin analizi ve Yorumu) İbrahim Armağan, Bilimsel Araştırma Yöntemleri,1983
11) Bilimsel Araştırma Süreci (Bulgular ve Yorum) İbrahim Armağan, Bilimsel Araştırma Yöntemleri,1983
12) Bilimsel Araştırma Süreci (Sonuç, Tartışma ve Öneriler) İbrahim Armağan, Bilimsel Araştırma Yöntemleri,1983
13) Bilimsel araştırmaların raporlaştırılması / Bilimsel araştırmalarda etik İbrahim Armağan, Bilimsel Araştırma Yöntemleri,1983
14) Örnek bir araştırma makalesinin incelenmesi / Dersin değerlendirilmesi İbrahim Armağan, Bilimsel Araştırma Yöntemleri,1983
15) Final Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Kitapları

Course Books
Diğer Kaynaklar: Ders Kitapları
İbrahim Armağan, Bilimsel Yöntem (DEÜ) Yöntem Bilim,1983. İbrahim Armağan, Bilimsel Araştırma Yöntemleri,1983. Cemal Yıldırım
Ek Kaynaklar
Slaytlar


Course Books
İbrahim Armağan, Bilimsel Yöntem (DEÜ) Yöntem Bilim,1983. İbrahim Armağan, Bilimsel Araştırma Yöntemleri,1983. Cemal Yıldırım
Additional Materials
Slides

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

5

3

4

Program Kazanımları
1) Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir.
2) Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir.
3) Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir.
4) Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir.
5) Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir.
6) Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir.
7) Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir.
8) Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir.
9) Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir.
10) Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır.
11) Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır.
12) Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür.
13) Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir.
14) Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder.
15) Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır.
16) Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir.
17) İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür.
18) Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır.
19) Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir. 1
2) Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir. 1
3) Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir. 2
4) Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir. 3
5) Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir. 5
6) Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir. 5
7) Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir. 4
8) Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir. 4
9) Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir. 3
10) Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır. 4
11) Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır. 4
12) Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür. 4
13) Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir. 5
14) Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder. 4
15) Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır. 4
16) Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir. 5
17) İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür. 5
18) Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır. 5
19) Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 4 4
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 70
Ara Sınavlar 2 2
Final 2 2
Toplam İş Yükü 120