Antrenörlük Eğitimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ANT206 | ||||||||
Ders İsmi: | Psikomotor Gelişim ve Öğrenme | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. SULTAN ÖZDEMİR ERKEK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Psiko-motor gelişim dönemlerini ve bu dönemlere ait kuramları tartışır ve motor gelişim test protokollerini bireylerin farklılıklarına göre seçebilecek bilgiyi kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Psikomotor davranışlarda ortaya çıkan yaşa bağlı değişimler, bireyler arasındaki benzerlik ve farklılıklar, kavramlar, ilkeler, psikomotor gelişimi etkileyen faktörler, kuramsal yaklaşımlar, fiziksel gelişim, psikomotor gelişim dönemleri, psikomotor gelişim ile fiziksel uygunluk, algısal motor yetenekleri ve benlik kavramı arasındaki ilişki, çocuklarda psikomotor davranışların değerlendirilmesi. Öğrenmenin temelleri ve klasik koşullanma kuramı, Güdülenme ve öğretim |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Gelişim ile ilgili temel kavramlar | Ders notları |
2) | Gelişimi etkileyen faktörler | Ders notları |
3) | Psikomotor gelişimi etkileyen faktörler | Ders notları |
4) | Temel hareket çeşitleri: lokomotor- Manipülatif-denge hareketleri | Ders notları |
5) | Bebeklik ve çocukluk döneminde psikomotor gelişim | Ders notları |
6) | Refleks hareketler dönemi | Ders notları |
7) | İlkel hareketler dönemi | Ders notları |
8) | Ara Sınav | Ders notları |
9) | Temel Hareketler ve sporla ilişkili hareketler dönemi | Ders notları |
10) | Algısal Motor yetenekler | Ders notları |
11) | Fiziksel gelişim algısal motor yetenekleri ve benlik kavramı ilişkisi | Ders notları |
12) | Çocuklarda psikomotor davranışların değerlendirilmesi | Ders notları |
13) | Öğrenmenin temelleri ve klasik koşullanma kuramı | Ders notları |
14) | Güdülenme ve öğretim | Ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
5 |
6 |
7 |
3 |
4 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir. | |||||||||||||
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır. | |||||||||||||
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar. | |||||||||||||
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir. | |||||||||||||
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir. | |||||||||||||
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır. | |||||||||||||
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir. | |||||||||||||
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir. | |||||||||||||
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir. | |||||||||||||
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular. | |||||||||||||
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır. | |||||||||||||
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. | |||||||||||||
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir. | 5 |
2) | Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir. | 5 |
3) | Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır. | 5 |
4) | Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar. | 5 |
5) | Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir. | 4 |
6) | Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir. | 4 |
7) | Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır. | 5 |
8) | Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir. | 5 |
9) | Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir. | 5 |
10) | Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir. | 5 |
11) | Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular. | 5 |
12) | Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır. | 5 |
13) | Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. | 5 |
14) | Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 120 |