Antrenörlük Eğitimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ANT206
Ders İsmi: Psikomotor Gelişim ve Öğrenme
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. SULTAN ÖZDEMİR ERKEK
Dersi Veren(ler):


Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Psiko-motor gelişim dönemlerini ve bu dönemlere ait kuramları tartışır ve motor gelişim test protokollerini bireylerin farklılıklarına göre seçebilecek bilgiyi kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Psikomotor davranışlarda ortaya çıkan yaşa bağlı değişimler, bireyler arasındaki benzerlik ve farklılıklar, kavramlar, ilkeler, psikomotor gelişimi etkileyen faktörler, kuramsal yaklaşımlar, fiziksel gelişim, psikomotor gelişim dönemleri, psikomotor gelişim ile fiziksel uygunluk, algısal motor yetenekleri ve benlik kavramı arasındaki ilişki, çocuklarda psikomotor davranışların değerlendirilmesi. Öğrenmenin temelleri ve klasik koşullanma kuramı, Güdülenme ve öğretim

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Psikomotor gelişimle ilgili temel kavramları açıklayabilme.
2) Psiko-motor gelişimi etkileyen faktörleri açıklayabilme.
3) Psiko-motor gelişimi etkileyen faktörleri açıklayabilme.
4) Gelişim Dönemlerine göre program hazırlarken dikkat edilmesi gereken hususları açıklayabilme.
5) Öğrenmenin temellerini açıklayabilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Psiko-motor gelişim dönemlerini ve bu dönemlere ait kuramları tartışabilme.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Motor gelişimi değerlendirmek için, bireylerin farklılıklarına göre uygun test protokolünü seçebilme.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Gelişim ile ilgili temel kavramlar Ders notları
2) Gelişimi etkileyen faktörler Ders notları
3) Psikomotor gelişimi etkileyen faktörler Ders notları
4) Temel hareket çeşitleri: lokomotor- Manipülatif-denge hareketleri Ders notları
5) Bebeklik ve çocukluk döneminde psikomotor gelişim Ders notları
6) Refleks hareketler dönemi Ders notları
7) İlkel hareketler dönemi Ders notları
8) Ara Sınav Ders notları
9) Temel Hareketler ve sporla ilişkili hareketler dönemi Ders notları
10) Algısal Motor yetenekler Ders notları
11) Fiziksel gelişim algısal motor yetenekleri ve benlik kavramı ilişkisi Ders notları
12) Çocuklarda psikomotor davranışların değerlendirilmesi Ders notları
13) Öğrenmenin temelleri ve klasik koşullanma kuramı Ders notları
14) Güdülenme ve öğretim Ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

5

6

7

3

4

Program Kazanımları
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir.
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir.
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır.
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar.
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir.
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir.
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır.
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir.
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir.
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir.
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular.
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır.
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir. 5
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir. 5
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır. 5
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar. 5
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir. 4
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir. 4
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır. 5
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir. 5
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir. 5
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir. 5
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular. 5
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır. 5
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. 5
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 120