Fizyoterapi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | FTT201 | ||||||||
Ders İsmi: | Kinezyoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Bestami YALVAÇ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Amaçları İnsan vücudunun temel yapı ve fonksiyonlarını, kasların hareket ve fonksiyonlarını, hareketlerin kinezyolojik analizini öğretmektir. |
Dersin İçeriği: | İnsan vücudunu oluşturan organ ve sistemlerin yapı ve fonksiyonları, anatomik duruş, düzlemler eksenler, kasların fonksiyonları, eklem hareketleri ve hareketlerin kinezyolojik incelenmesi konularını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kineziyolojiye Giriş | |
2) | Kemik yapılar, kemik dokunun özellikler, kartilaj yapılar, kemiğin strese adaptasyonu, Konnektif ve destekleyici yapılar,tendon, ligamentler, Kartilaj yapı tipleri | |
3) | Kas yapıları, iskelet kaslarının karakteristikleri, kas fibrilleri, motor ünite,myofibriller, kas kontraksiyon tipleri | |
4) | İnsan hareketinin nörolojik temellerini, sinir sisteminin temel yap ve fonksiyonları | |
5) | Üst Ekstremite Kineziyolojisi | |
6) | Üst Ekstremite Kineziyolojisi | |
7) | Alt Ekstremite Kineziyolojisi | |
8) | Alt Ekstremite Kineziyolojisi | |
9) | Vertebral Kolon-1 | |
10) | Vertebral Kolon-2 | |
11) | Alt ekstremite: Pelvis- Hip | |
12) | Diz, Ayak, Ayak bileği | |
13) | Yürümenin kinezyolojisi | |
14) | Genel Tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Kinezyoloji ve Biyomekanik Fatih Erbahçeci,Gül Şener Kinezyoloji: İskelet Sistemi ve Kas Fonksiyonu Çevirmen Prof. Dr. Y. Bilge Sürel Yazar Muscolino |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Fizyoterapinin temel kavramlarını anlar ve fizyoterapi yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. | |||||||
2) Temel bilgileri mesleki terminolojiyi kullanarak analiz eder. | |||||||
3) Etik değerleri ve hasta haklarını bilir, gerektiğinde etik ilkeleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | |||||||
4) Mesleğin temel esaslarını teknoloji ile birleştirerek, özel ihtisas gerektiren cihazları fizik tedavi alanında etkili uygulama becerisi kazanır. | |||||||
5) Fizyoterapide spesifik konular hakkında donanım kazanır. | |||||||
6) Hastalarla doğru iletişim kurabilmek için iletişim yeteneklerini geliştirir. | |||||||
7) Meslek hayatında gerektiğinde ilgili kişi ve/veya kurumları bilgilendirebilme, düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı, sözlü olarak aktarabilme yeteneği sunar. | |||||||
8) Sorumluluklarına duyarlı, alanında profesyonel ve mesleğini etik kurallara uygun gerçekleştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapinin temel kavramlarını anlar ve fizyoterapi yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. | 3 |
2) | Temel bilgileri mesleki terminolojiyi kullanarak analiz eder. | 4 |
3) | Etik değerleri ve hasta haklarını bilir, gerektiğinde etik ilkeleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | 5 |
4) | Mesleğin temel esaslarını teknoloji ile birleştirerek, özel ihtisas gerektiren cihazları fizik tedavi alanında etkili uygulama becerisi kazanır. | 4 |
5) | Fizyoterapide spesifik konular hakkında donanım kazanır. | 3 |
6) | Hastalarla doğru iletişim kurabilmek için iletişim yeteneklerini geliştirir. | 5 |
7) | Meslek hayatında gerektiğinde ilgili kişi ve/veya kurumları bilgilendirebilme, düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı, sözlü olarak aktarabilme yeteneği sunar. | 3 |
8) | Sorumluluklarına duyarlı, alanında profesyonel ve mesleğini etik kurallara uygun gerçekleştirir. | 4 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 20 | 4 | 80 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 120 |