Fizyoterapi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | FTT203 | ||||||||
Ders İsmi: | Tıbbi Masaj ve Uygulamaları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Şafak Yiğit | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin tıbbi masajın genel prensiplerini, etkilerini , endikasyon ve kontrendikasyonlarını, uygulama tekniklerini öğrenmesi ve uygulaması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Tıbbi masajın tanımı, tarihçesi, fizyolojik etkileri, endikasyon ve kontrendikasyonları, masaj uygulama prensipleri, masaj uygulama teknikleri, sırt masajı, bel masajı, boyun masajı, el-üst ekstremite masajı, ayak- alt ekstremite masajı, yüz masajı, karın masajı, göğüs masajı, gebe-bebek-çocuk masajı, spor masajı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tıbbi Masajın Tanımı ve Tarihçesi ve Tıbbi Masajın Etkileri ve Etki Mekanizmaları | |
2) | Tıbbi Masajın Endikasyon ve Kontrendikasyonları ve Masaj Uygulamasında Genel Prensipler | |
3) | Masaj Uygulama Teknikleri ( Öfloraj-Friksiyon) | |
4) | Masaj Uygulama Teknikleri (Petrisaj- Perküsyon-Vibrasyon) | |
5) | Boyun-Sırt -Bel Masajı | |
6) | El- El bilek Masajı | |
7) | Ön Kol – Üst Kol Masajı | |
8) | Ayak- Ayak Bileği Masajı | |
9) | Bacak- Uyluk Masajı | |
10) | Göğüs- Karın Masajı | |
11) | Yüz Masajı | |
12) | Spor Masajı | |
13) | Gebe-Bebek-Çocuk Masajı | |
14) | Genel Tekrar- Tartışma- Soru- Cevap |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Masaj Teknikleri. Ed. İnci Yüksel Masaj Anatomisi. Abby Ellsworth, Peggy Altman Basic Clinical Massage Therapy. Laura Allen, David Pounds Tarihten Bugüne Masaj ve Masaj Uygulamaları. Nurcan Arslan |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Fizyoterapinin temel kavramlarını anlar ve fizyoterapi yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. | |||||||
2) Temel bilgileri mesleki terminolojiyi kullanarak analiz eder. | |||||||
3) Etik değerleri ve hasta haklarını bilir, gerektiğinde etik ilkeleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | |||||||
4) Mesleğin temel esaslarını teknoloji ile birleştirerek, özel ihtisas gerektiren cihazları fizik tedavi alanında etkili uygulama becerisi kazanır. | |||||||
5) Fizyoterapide spesifik konular hakkında donanım kazanır. | |||||||
6) Hastalarla doğru iletişim kurabilmek için iletişim yeteneklerini geliştirir. | |||||||
7) Meslek hayatında gerektiğinde ilgili kişi ve/veya kurumları bilgilendirebilme, düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı, sözlü olarak aktarabilme yeteneği sunar. | |||||||
8) Sorumluluklarına duyarlı, alanında profesyonel ve mesleğini etik kurallara uygun gerçekleştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapinin temel kavramlarını anlar ve fizyoterapi yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. | 4 |
2) | Temel bilgileri mesleki terminolojiyi kullanarak analiz eder. | 3 |
3) | Etik değerleri ve hasta haklarını bilir, gerektiğinde etik ilkeleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | 4 |
4) | Mesleğin temel esaslarını teknoloji ile birleştirerek, özel ihtisas gerektiren cihazları fizik tedavi alanında etkili uygulama becerisi kazanır. | 4 |
5) | Fizyoterapide spesifik konular hakkında donanım kazanır. | 5 |
6) | Hastalarla doğru iletişim kurabilmek için iletişim yeteneklerini geliştirir. | 3 |
7) | Meslek hayatında gerektiğinde ilgili kişi ve/veya kurumları bilgilendirebilme, düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı, sözlü olarak aktarabilme yeteneği sunar. | 4 |
8) | Sorumluluklarına duyarlı, alanında profesyonel ve mesleğini etik kurallara uygun gerçekleştirir. | 4 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Sunum | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 180 |