FTT212 Nörolojik Rehabilitasyonİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar FizyoterapiÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTT212
Ders İsmi: Nörolojik Rehabilitasyon
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi AYŞE DİLEK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı nörolojik rehabilitasyonun temellerini öğrenmek, nörolojik rehabilitasyonla bağlantılı fizyolojik ve patolojik durumları ayrıt etmek, nörolojik rehabilitasyonda değerlendirme metodlarını seçmek ve uygulamaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders; nörolojik hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon dahilinde, rehabilitasyon yaklaşımlarının öğrenilmesini sağlar. Üst motor nöron, alt motor nöron hastalıkları, travmatik beyin yaralanmaları, spinal kord yaralanmaları, santral ve periferik sinir sizteminde tümörler ve nöromüsküler hastalıkların rehabilitasyonu; ve buna ek olarak özel fizyoterapi tedavi modaliteleri ve rehabilitasyon yaklaşımları tartışılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Nörolojik hastalıkları açıklayabilme
2) Nörolojik hastalıklarda uygun fizyoterapi yaklaşımlarını belirleyebilme
3) Nörolojik hastalıkları açıklayabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Nörolojik hastalıklara uygun semptomları ayırt edebilme
Alana Özgü Yetkinlik
1) Düzenlenen tedavi planlamalarını yönlendirebilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Nörolojik rehabilitasyona giriş: Temel prensipler, hasta değerlendirme, rehabilitasyon yaklaşımları
2) Serebrovasküler olay
3) Serebrovasküler olay
4) Beyin tümörleri ve spinal kord yaralanmalarında rehabilitasyon yaklaşımları
5) Ekstrapiramidal sistem hastalıklarında rehabilitasyon yaklaşımları: Parkinson, Multiple Skleroz
6) Serebellar hastalıklarda rehabilitasyon yaklaşımları: Bazal ganglion hastalıkları
7) Travmatik beyin yaralanmaları ve rehabilitasyonu
8) Nöromüsküler hastalıklarda fizyoterapi yaklaşımları ve değerlendirme
9) Nöromüsküler hastalıklarda fizyoterapi yaklaşımları ve değerlendirme
10) Cervikal ve lumbar disk hernisi
11) Dekübit ülserlerinde yaklaşımlar
12) İnkontinans ve fizyoterapi yaklaşımları
13) Konuşma ve yutma problemleri
14) Genel tartışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

5

3

4

Program Kazanımları
1) Fizyoterapinin temel kavramlarını anlar ve fizyoterapi yöntemlerini uygulama becerisi kazanır.
2) Temel bilgileri mesleki terminolojiyi kullanarak analiz eder.
3) Etik değerleri ve hasta haklarını bilir, gerektiğinde etik ilkeleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir ve uygular.
4) Mesleğin temel esaslarını teknoloji ile birleştirerek, özel ihtisas gerektiren cihazları fizik tedavi alanında etkili uygulama becerisi kazanır.
5) Fizyoterapide spesifik konular hakkında donanım kazanır.
6) Hastalarla doğru iletişim kurabilmek için iletişim yeteneklerini geliştirir.
7) Meslek hayatında gerektiğinde ilgili kişi ve/veya kurumları bilgilendirebilme, düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı, sözlü olarak aktarabilme yeteneği sunar.
8) Sorumluluklarına duyarlı, alanında profesyonel ve mesleğini etik kurallara uygun gerçekleştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapinin temel kavramlarını anlar ve fizyoterapi yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. 3
2) Temel bilgileri mesleki terminolojiyi kullanarak analiz eder. 3
3) Etik değerleri ve hasta haklarını bilir, gerektiğinde etik ilkeleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir ve uygular. 3
4) Mesleğin temel esaslarını teknoloji ile birleştirerek, özel ihtisas gerektiren cihazları fizik tedavi alanında etkili uygulama becerisi kazanır. 4
5) Fizyoterapide spesifik konular hakkında donanım kazanır. 4
6) Hastalarla doğru iletişim kurabilmek için iletişim yeteneklerini geliştirir. 3
7) Meslek hayatında gerektiğinde ilgili kişi ve/veya kurumları bilgilendirebilme, düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı, sözlü olarak aktarabilme yeteneği sunar. 2
8) Sorumluluklarına duyarlı, alanında profesyonel ve mesleğini etik kurallara uygun gerçekleştirir. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 4 2 8
Ödevler 2 5 10
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 78