Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HIR111
Ders İsmi: Halkla İlişkilere Giriş
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Pınar Karaca
Dersi Veren(ler):



Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders halkla ilişkiler kavramını, tarihini, kavramla ilişkili durumları ve halkla ilişkiler teori ve süreçlerini incelemeyi amaçlar.
Dersin İçeriği: Halkla ilişkilerin kavramsal çerçevesi, halkla ilişkiler ile ilgili kuramlar, halkla ilişkilerin tarihçesi ve halkla ilişkiler ile ilgili uygulamalar ve güncel faaliyetler içerik kısmını oluşturur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Halkla ilişkiler kavramını ve tarihçesini anlayabilme
2) Halkla ilişkilerin dayandığı temel kuramları açıklayabilme
3) Halkla ilişkiler sürecini ve temel aşamalarını listeleyebilme
4) Halkla ilişkiler kampanya sürecini çözümleyebilme
5) Halkla ilişkiler ile ilgili uygulamaları analiz edebilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Halkla ilişkiler alanında kullanılan araçları ayırt edebilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma. Dersin İçeriği Hakkında Öğrencilerin Bilgilendirilmesi- Öğrencilerin Sorularının Cevaplandırılması.
2) Halkla İlişkilerin Kavramsal Çerçevesi ve Tarihçesi
3) Halkla İlişkiler ile İlgili Kuramsal Yaklaşımlar
4) Halkla İlişkilerin İlişkili Olduğu Alanlar
5) Halkla İlişkilerde Kampanya Tasarımı I
6) Halkla İlişkilerde Kampanya Tasarımı II
7) Ara Sınav
8) Kurum İçi İletişim, Kurum İçi Halkla İlişkiler, Kurumsal Kimlik ve Kriz Yönetimi
9) İtibar Yönetimi
10) Lobicilik
11) Sosyal Sorumluluk
12) Sponsorluk
13) Etkinlik Yönetimi
14) Halkla İlişkiler -Yeni Medya

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları ve Powerpoint Sunumları- Lecture Notes and Powerpoint Presentations
Diğer Kaynaklar: Halkla İlişkiler Nedir?, Prof.Dr. Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Basım Yayım
Halkla İlişkiler ve İletişim, Fatma Geçikli, Beta Basım Yayım
Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, Ayla Okay, Aydemir Okay, Der Yayınları
Mediacat Dergisi
Marketing Türkiye Dergisi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili kazanılan bilgiler, iletişim bilimine katkı sağlar.
2) İletişimin temel özelliklerine ilişkin bilgi sahibi olur.
3) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel bilgiler, disiplinler arası çalışmalarda kullanılır.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorilerinin, kuramlarının ve uygulamalarının eleştirel bakış açısıyla değerlendirilmesini sağlar.
5) İletişim alanındaki mesleki gelişmeler, yenilikler ve alana ilişkin sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçları adına bilgi kazanır.
6) Halkla ilişkiler ve reklamcılık dahilinde iletişim stratejileri ve çalışmaları tasarlayacak düzeyde bilgili olur.
7) Ulusal ve uluslararası gündemi, iletişim danışmanlığı mesleği gerekleri doğrultusunda takip ve analiz edebilir.
8) Stratejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenmek, evrensel düşünme yeteneğini kazanır.
9) İletişimin temel özelliklerini anlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
10) Birey olarak, ekip çalışmasına uyum sağlar, inisiyatif kullanır, uygulama ve raporlama yetkinliği kazanır.
11) Geleneksel ve yeni medyaya ilişkin yenilikleri ve alanla ilgili önemli sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçlarını takip eder ve yorumlar.
12) Halkla İlişkiler ve reklam kampanyaları planlayabilme, değerlendirme ve kampanya sürecini yürütebilme yetkinliğine sahip olur.
13) İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını kendi çalışmalarında kullanır.
14) Hazırladığı özgün içerikleri, geleneksel ve dijital medya aracılığıyla hedef kitlesinin kullanımına sunar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili kazanılan bilgiler, iletişim bilimine katkı sağlar. 5
2) İletişimin temel özelliklerine ilişkin bilgi sahibi olur. 4
3) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel bilgiler, disiplinler arası çalışmalarda kullanılır. 5
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorilerinin, kuramlarının ve uygulamalarının eleştirel bakış açısıyla değerlendirilmesini sağlar. 5
5) İletişim alanındaki mesleki gelişmeler, yenilikler ve alana ilişkin sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçları adına bilgi kazanır. 4
6) Halkla ilişkiler ve reklamcılık dahilinde iletişim stratejileri ve çalışmaları tasarlayacak düzeyde bilgili olur. 4
7) Ulusal ve uluslararası gündemi, iletişim danışmanlığı mesleği gerekleri doğrultusunda takip ve analiz edebilir. 4
8) Stratejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenmek, evrensel düşünme yeteneğini kazanır. 4
9) İletişimin temel özelliklerini anlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir. 4
10) Birey olarak, ekip çalışmasına uyum sağlar, inisiyatif kullanır, uygulama ve raporlama yetkinliği kazanır. 2
11) Geleneksel ve yeni medyaya ilişkin yenilikleri ve alanla ilgili önemli sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçlarını takip eder ve yorumlar. 4
12) Halkla İlişkiler ve reklam kampanyaları planlayabilme, değerlendirme ve kampanya sürecini yürütebilme yetkinliğine sahip olur. 4
13) İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını kendi çalışmalarında kullanır. 4
14) Hazırladığı özgün içerikleri, geleneksel ve dijital medya aracılığıyla hedef kitlesinin kullanımına sunar. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Ara Sınavlar 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 150