Dersin Amacı: |
This course aims to introduce students to the themes of design, the movements in the history of art and architecture, and the concepts on which the movements are based. The course, supported by theoretical knowledge, aims to introduce students to the concepts of aesthetics, environment, conservation, design, historical data, and urban texture and to develop their sensitivity in this direction. |
Dersin İçeriği: |
After explaining the content of the architecture and art history course, the reflections of the Enlightenment philosophy and the new social and technical transformations brought about by the industrial revolution on architecture will be discussed. Modernism, Post-Modernism, individualist approaches, architecture without an architect are among the main topics to be covered in the course. Expressing spontaneous and conscious reactions to Eclecticism is important in terms of understanding the inclusiveness of Modernism. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Öğrenciye müfredatın açıklanması ve Batı mimarlığında Eklektisizm’e giriş |
|
2) |
Batı mimarlığı ve sanatında Seçmecilik |
|
3) |
Endüstri devriminin sanat ve mimarlığa etkileri, spontane modernizm |
|
4) |
Avant garde hareketler içinde Art nouveau ve Art déco
|
|
5) |
De Stijl, Adolf Loos |
|
6) |
Modernizm’in düşünsel plandaki ilkeleri, yeni güzellik ideali
Fütürizm ve kent tahayülleri: Antonio Sant’Elia, Tony Garnier
|
|
7) |
Eklektisizm’e bilinçli tepkiler; ekspresyonizm |
|
8) |
Eklektisizm’e bilinçli tepkiler; ekspresyonizm |
|
9) |
Bauhaus, temel tasarımın ilkeleri. endüstri tasarımının doğuşu |
|
10) |
Uluslararası Üslûp, rasyonalizm ve CIAM, Weissenhofsiedlung ve le Corbusier |
|
11) |
Nature in design, Organicarchitecture, Frank Lloyd Wright, Gilletandsimultaneity. Extensions of organicarchitecturetothepresent, Herzog de Meuron, DominiquePerrault |
|
12) |
Rasyonellikten ferdiyetçi yaklaşımlara doğru, Alvar Aalto |
|
13) |
Mimaride çoğulculuk, Modernizm’in çözülmesi ve Brütalizm, Organımsı mimarlık ve Hans Scharoun |
|
14) |
Dekonstrüktivist felsefenin mimarlığa yansıması |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
|
Diğer Kaynaklar: |
Bugler, C.; Kramer, A., Weeks, Marcus; Whatley, Maud; Zaczek, Iain, 2017. The Art Book, Phaidon.
Davies, C., 2011. Thinkingaboutarchitecture. LaurenceKingPub., China
Hodge, S., 2017. TheShortStory of Art. Laurence King Publishing.
Roth, L., 1993, Understanding Architecture: ItsElements, History, AndMeaning, Avalon Publishing.
Zevi, B., 1974, Architecture As Space : How toLook at Architecture, HorizonPress.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olabilme. |
5 |
2) |
Disiplinler arası ortak çalışabilme. |
4 |
3) |
Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme. |
2 |
4) |
Tasarım alanındaki estetik, sanat, strüktür ve teknik bilgi birikimini bütünleşik bir iç mekân ve çevre tasarım sürecinde birleştirip uygulayabilme. |
3 |
5) |
Ulusal ve uluslararası mimari yaklaşımları ve örnekleri karşılaştırabilme. |
5 |
6) |
Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. |
2 |
7) |
Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. |
2 |
8) |
İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme. |
2 |
9) |
Yapı bilimleri ve teknolojileri konusunda yetkinlik, tasarım alanındaki teknik bilgileri kullanabilme. |
2 |
10) |
İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini içmimari tasarımda kullanabilme. |
3 |
11) |
Güncel yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibi olabilme. |
5 |
12) |
Tarihi çevre koruma ve restorasyon konularında yetkin olabilme. |
5 |
13) |
İnsan-mobilya-mekan-çevre ilişkilerini tasarıma uyarlayabilme. |
3 |
14) |
Edindiği kuramsal, teknik ve estetik bilgilerle özgün tasarım dilini oluşturabilme. |
3 |