İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ICM201
Ders İsmi: Mimarlık ve Sanatta Modernizm
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Fahreddin Fatih Mete
Dersi Veren(ler):



Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: This course aims to introduce students to the themes of design, the movements in the history of art and architecture, and the concepts on which the movements are based. The course, supported by theoretical knowledge, aims to introduce students to the concepts of aesthetics, environment, conservation, design, historical data, and urban texture and to develop their sensitivity in this direction.
Dersin İçeriği: After explaining the content of the architecture and art history course, the reflections of the Enlightenment philosophy and the new social and technical transformations brought about by the industrial revolution on architecture will be discussed. Modernism, Post-Modernism, individualist approaches, architecture without an architect are among the main topics to be covered in the course. Expressing spontaneous and conscious reactions to Eclecticism is important in terms of understanding the inclusiveness of Modernism.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sanat ve tasarıma dair evrensel değerleri ve temel ilkeleri sınıflandırabilme.
2) Kuramsal konulara ilgi geliştirebilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) İki ve üç boyutlu kompozisyonlarda bileşenleri ve özelliklerini belirleyebilme becerisi. Plastik sanatların gelişimini kavrayabilme
2) Sanat ve mimarlık akımlarına duyarlılık geliştirebilme
Alana Özgü Yetkinlik
1) Tasarım yöntemleriyle ilgili bilgi ve becerileri dünya mimarlığındaki örnekler üzerinden takip edebilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Öğrenciye müfredatın açıklanması ve Batı mimarlığında Eklektisizm’e giriş
2) Batı mimarlığı ve sanatında Seçmecilik
3) Endüstri devriminin sanat ve mimarlığa etkileri, spontane modernizm
4) Avant garde hareketler içinde Art nouveau ve Art déco
5) De Stijl, Adolf Loos
6) Modernizm’in düşünsel plandaki ilkeleri, yeni güzellik ideali Fütürizm ve kent tahayülleri: Antonio Sant’Elia, Tony Garnier
7) Eklektisizm’e bilinçli tepkiler; ekspresyonizm
8) Eklektisizm’e bilinçli tepkiler; ekspresyonizm
9) Bauhaus, temel tasarımın ilkeleri. endüstri tasarımının doğuşu
10) Uluslararası Üslûp, rasyonalizm ve CIAM, Weissenhofsiedlung ve le Corbusier
11) Nature in design, Organicarchitecture, Frank Lloyd Wright, Gilletandsimultaneity. Extensions of organicarchitecturetothepresent, Herzog de Meuron, DominiquePerrault
12) Rasyonellikten ferdiyetçi yaklaşımlara doğru, Alvar Aalto
13) Mimaride çoğulculuk, Modernizm’in çözülmesi ve Brütalizm, Organımsı mimarlık ve Hans Scharoun
14) Dekonstrüktivist felsefenin mimarlığa yansıması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Bugler, C.; Kramer, A., Weeks, Marcus; Whatley, Maud; Zaczek, Iain, 2017. The Art Book, Phaidon.

Davies, C., 2011. Thinkingaboutarchitecture. LaurenceKingPub., China

Hodge, S., 2017. TheShortStory of Art. Laurence King Publishing.

Roth, L., 1993, Understanding Architecture: ItsElements, History, AndMeaning, Avalon Publishing.
Zevi, B., 1974, Architecture As Space : How toLook at Architecture, HorizonPress.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

5

2

4

3

Program Kazanımları
1) Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olabilme.
2) Disiplinler arası ortak çalışabilme.
3) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme.
4) Tasarım alanındaki estetik, sanat, strüktür ve teknik bilgi birikimini bütünleşik bir iç mekân ve çevre tasarım sürecinde birleştirip uygulayabilme.
5) Ulusal ve uluslararası mimari yaklaşımları ve örnekleri karşılaştırabilme.
6) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme.
7) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme.
8) İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme.
9) Yapı bilimleri ve teknolojileri konusunda yetkinlik, tasarım alanındaki teknik bilgileri kullanabilme.
10) İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini içmimari tasarımda kullanabilme.
11) Güncel yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibi olabilme.
12) Tarihi çevre koruma ve restorasyon konularında yetkin olabilme.
13) İnsan-mobilya-mekan-çevre ilişkilerini tasarıma uyarlayabilme.
14) Edindiği kuramsal, teknik ve estetik bilgilerle özgün tasarım dilini oluşturabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olabilme. 5
2) Disiplinler arası ortak çalışabilme. 4
3) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme. 2
4) Tasarım alanındaki estetik, sanat, strüktür ve teknik bilgi birikimini bütünleşik bir iç mekân ve çevre tasarım sürecinde birleştirip uygulayabilme. 3
5) Ulusal ve uluslararası mimari yaklaşımları ve örnekleri karşılaştırabilme. 5
6) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. 2
7) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. 2
8) İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme. 2
9) Yapı bilimleri ve teknolojileri konusunda yetkinlik, tasarım alanındaki teknik bilgileri kullanabilme. 2
10) İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini içmimari tasarımda kullanabilme. 3
11) Güncel yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibi olabilme. 5
12) Tarihi çevre koruma ve restorasyon konularında yetkin olabilme. 5
13) İnsan-mobilya-mekan-çevre ilişkilerini tasarıma uyarlayabilme. 3
14) Edindiği kuramsal, teknik ve estetik bilgilerle özgün tasarım dilini oluşturabilme. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Rol oynama
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 2 30 60
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 120