Psikoloji (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY108 | ||||||||
Ders İsmi: | Experimental Psychology | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. Betül BUZLUK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Deneysel araştırma yöntemlerinin öğretilmesi ve yapılan deneylerin bu çerçevede açıklanarak uygulama becerisinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bilimsel araştırmalarda kullanılacak yöntem ve uygulamalar hakkında bilgileri içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma ve ders planın ve kaynakların paylaşılması | Ders Kitabı, Slaytlar |
2) | Deneysel Psikolojinin Tarihsel gelişimi Pavlov un Klasik Koşullanma Deneyi | Ders Kitabı, Slaytlar |
3) | Bilgi ve bilim nedir Küçük Albert deneyi | Ders Kitabı, Slaytlar |
4) | Psikoloji araştırmalarında yöntem ve Rosenhan deneyi | Ders Kitabı, Slaytlar |
5) | Bilimin temel nitelikleri ve Harlow un bağlanma Deneyi | Ders Kitabı, Slaytlar |
6) | Bilimsel Yöntem ve Milgram Deneyi | Ders Kitabı, Slaytlar |
7) | Araştırma Türleri ve Standford hapishane deneyi | Ders Kitabı, Slaytlar |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Nitel - Nicel araştırmalar ve Deneau Uyuşturucu deneyi | Ders Kitabı, Slaytlar |
10) | Veri Toplama Teknikleri ve Seligman Deneyi | Ders Kitabı, Slaytlar |
11) | Psikofizik ve Seyirci etkisi Deneyi | Ders Kitabı, Slaytlar |
12) | Bilimsel araştırmanın planlanması ve Bobo doll Deneyi | Ders Kitabı, Slaytlar |
13) | Bilimsel Makale nasıl yazılır ve Monster Study Deneyi | Ders Kitabı, Slaytlar |
14) | Bilimsel Makale Nasıl Yazılır II ve Solomon Asc Deneyİ | Ders Kitabı, Slaytlar |
15) | Deneysel araştırmalarda etik kurallar | Ders Kitabı, Slaytlar |
16) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Slaytlar Slides |
Diğer Kaynaklar: | Ders Kitapları Kantowitz, B. H., Roediger III H.L. ve Elmes D. G. (2019). Deneysel Psikoloji (N. Er ve A. Duyan, Çev.). Ankara: Nobel. (Orijinal eserin yayın tarihi 2008). Ek Kaynaklar Solso R.L. ve Johnson H.M. (2005). Psikolojide Deneysel Yönteme Giriş: Vaka Yaklaşımı, (Çeviri Editörü, Ayşe Ayçiçeği). İstanbul: Kitabevi Course Books Kantowitz, B. H., Roediger III H.L. ve Elmes D. G. (2019). Deneysel Psikoloji (N. Er ve A. Duyan, Çev.). Ankara: Nobel. (Orijinal eserin yayın tarihi 2008). Additional Materials Solso R.L. ve Johnson H.M. (2005). Psikolojide Deneysel Yönteme Giriş: Vaka Yaklaşımı, (Çeviri Editörü, Ayşe Ayçiçeği). İstanbul: Kitabevi |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
6 |
4 |
5 |
7 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||
1) Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir. | ||||||||||||||||||
2) Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir | ||||||||||||||||||
3) Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir. | ||||||||||||||||||
4) Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
5) Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
6) Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir. | ||||||||||||||||||
7) Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir. | ||||||||||||||||||
8) Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir. | ||||||||||||||||||
9) Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
10) Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır. | ||||||||||||||||||
11) Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır. | ||||||||||||||||||
12) Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür. | ||||||||||||||||||
13) Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir. | ||||||||||||||||||
14) Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder. | ||||||||||||||||||
15) Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır. | ||||||||||||||||||
16) Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir. | ||||||||||||||||||
17) İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür. | ||||||||||||||||||
18) Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır. | ||||||||||||||||||
19) Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir. | 3 |
2) | Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir | 5 |
3) | Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir. | 4 |
4) | Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir. | 4 |
5) | Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
6) | Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir. | 5 |
7) | Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir. | 5 |
8) | Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir. | 5 |
9) | Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir. | 5 |
10) | Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır. | 5 |
11) | Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır. | 4 |
12) | Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür. | 4 |
13) | Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir. | 5 |
14) | Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder. | 5 |
15) | Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır. | 5 |
16) | Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir. | 4 |
17) | İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür. | 5 |
18) | Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır. | 5 |
19) | Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir. | 5 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev | |
Rapor Yazma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 90 |
Ara Sınavlar | 7 | 15 |
Final | 7 | 15 |
Toplam İş Yükü | 150 |