Dersin Amacı: |
Amaç öğrencilere gelişim psikolojisi alanına dair temel kavramları tanıtmaktır. Bu doğrultuda doğum öncesinden ölüme kadar gelişim dönemlerinde fiziksel, bilişsel ve sosyo-duygusal boyutlarda gerçekleşen gelişmeler ve değişimler ve gelişim kuramları ele alınmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Gelişimle ilgili temel kavram ve ilkeler, gelişimi etkileyen faktörler: kalıtsal faktörler, çevresel faktörler, tarihsel zaman faktörler ve gelişim kuramlarını (Freud’un psiko-seksüel gelişim kuramı, Erikson’un psiko-sosyal gelişim kuramı, Piaget’nin bilişsel gelişim kuramı, Maslow’un kişilik gelişimi kuramı, Levinson’un gelişim kuramı, ekolojik yaklaşım (Bronfenbrenner), doğum öncesi gelişim, çocukluk döneminde bedensel gelişim, bilişsel gelişim, kişilik gelişimi, ahlak gelişimi ve psiko-sosyal gelişim) içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma ve ders planın ve kaynakların paylaşılması |
Ders slaytları
Ders Kitabı |
2) |
Gelişim Psikolojisi Temel Kavramları ve İlkeleri Nelerdir? |
Ders slaytları
Ders Kitabı |
3) |
Gelişim Etkileyen Kalıtımsal ve Çevresel Faktörler |
Ders slaytları
Ders Kitabı |
4) |
Kişilik Gelişimi Kuramları I – Freud (Psiko-Seksüel Gelişim Kuramı) |
Ders slaytları
Ders Kitabı |
5) |
Kişilik Gelişimi Kuramları II- Erickson (Psiko-Sosyal Gelişim Kuramı) |
Ders slaytları
Ders Kitabı |
6) |
Dil gelişimi |
Ders slaytları
Ders Kitabı |
7) |
Bilişsel Gelişim Kuramları I- Piaget (Bilişsel Gelişim Kuramı) |
Ders slaytları
Ders Kitabı |
8) |
Ara Sınav |
- |
9) |
Bilişsel Gelişim Kuramları II- Bruner & Vygotsky (Sosyokültürel Bilişsel Kuram) |
Ders slaytları
Ders Kitabı |
10) |
Bebeklikte bilişsel,sosyal ve duygusal gelişim |
Ders slaytları
Ders Kitabı |
11) |
Çocuklukta bilişsel,sosyal ve duygusal gelişim |
Ders slaytları
Ders Kitabı |
12) |
Ergenlikte bilişsel,sosyal ve duygusal gelişim |
Ders slaytları
Ders Kitabı |
13) |
Ilk yetişkinlikte bilişsel,sosyal ve duygusal gelişim |
Ders slaytları
Ders Kitabı |
14) |
Orta ve İleri yetişkinlik bilişsel,sosyal ve duygusal gelişim |
Ders slaytları
Ders Kitabı |
15) |
Ölüm ve Yas |
Ders slaytları
Ders Kitabı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir. |
5 |
2) |
Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir. |
5 |
3) |
Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir. |
5 |
4) |
Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir. |
3 |
5) |
Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir. |
2 |
6) |
Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir. |
1 |
7) |
Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir. |
2 |
8) |
Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir. |
2 |
9) |
Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir. |
5 |
10) |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır. |
5 |
11) |
Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır. |
3 |
12) |
Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür. |
4 |
13) |
Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir. |
5 |
14) |
Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder. |
5 |
15) |
Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır. |
2 |
16) |
Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir. |
5 |
17) |
İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür. |
5 |
18) |
Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır. |
5 |
19) |
Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir. |
5 |