Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HIR305
Ders İsmi: Nöropazarlama
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Pınar Karaca
Dersi Veren(ler):


Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Duyusal, davranışsal pazarlama, tüketici karar alma süreçleri, motivasyon, dikkat süreçleri, hafıza, algı, tutumlar vb. konulara hakim olarak Nöropazarlamanın kullanım alanlarını ve uygulama yöntemlerini kavramak.
Dersin İçeriği: Düşünce kavramı, hafıza sistemleri, algı, dikkat ve karar verme süreçleri, şema kavramı, duyum, duyu sistemleri, sinir sistemi, nöronlar ve sinaptik bağlantı, ödül sistemi, somatik belirteçler, Nöropazarlama uygulama alanları, deneysel serim vb. bknz. Ders içeriği

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Düşünce ve karar almayı etkileyen sistemler hakkında bilgi
2) Nöropazarlama araçları konusunda bilgi
3) Deneysel serim konusunda aşinalık ve araştırma yapabilme becerisi
4) Algı ve Dikkati Yönetmek
5) Tüketici Karar Verme Süreçlerini Anlamak
6) Mesajların Bütünsel Algısını Yönetmek
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Düşünme ve düşünme ile ilgili kavramlar, analiz, sentez, imgeleme, bilinç, bilinçaltı kavramları Perlovsky, L. I., & Kozma, R. (2007). Neurodynamics of cognition and consciousness. In Neurodynamics of cognition and consciousness (pp. 1-8). Springer, Berlin, Heidelberg.
2) Hafıza Sistemi, engram, Andreatta, R. D. (2018). Neuroscience Fundamentals for Communication Sciences and Disorders. Plural Publishing. Ashman, A., & Conway, R. (2002). An introduction to cognitive education: Theory and applications. Routledge.
3) Şemalar, scripts ve MOPS Proctor, T. (2021). Absolute Essentials of Creative Thinking and Problem Solving. Routledge.
4) Zihin Teorisi, Nöroplastisite Andreatta, R. D. (2018). Neuroscience Fundamentals for Communication Sciences and Disorders. Plural Publishing.
5) Bilişsel Psikoloji, Gestalt Psikolojisi, Alan Teorisi Colman, A. M. (2015). A dictionary of psychology: Oxford University Press. Morris, C. G., Ayvaşık, H. B., & Sayıl, M. (2002). Psikolojiyi anlamak. Türk Psikologlar Derneği.
6) Algı, Dual approach, Duyu sistemi, görsel belirginlik, dikkat Ionescu, B., Bainbridge, W. A., & Murray, N. (2022), Human Perception of Visual Information. Springer Nature Switzerland AG Andreatta, R. D. (2018). Neuroscience Fundamentals for Communication Sciences and Disorders. Plural Publishing. Kotler, P. (2017). Consumer neuroscience. Mit Press
7) Sinir Sistemi Kotler, P. (2017). Consumer neuroscience. Mit Press.
8) Ara sınav değerlendirmesi
9) Duyu Sistemleri Kotler, P. (2017). Consumer neuroscience. Mit Press
10) Ödül Sistemi ve Karar Verme Süreçleri, Somatik Belirteçler, Duygular, Bedenlenmiş Biliş, Halo ve Horn etkisi, Nöropazarlama ve uygulama alanları, Deneysel Serim, Kullanılan teknikler Kotler, P. (2017). Consumer neuroscience. Mit Press. Morin, C., & Renvoisé, P. (2018). The Persuasion Code: How neuromarketing can help you persuade anyone, anywhere, anytime. John Wiley & Sons Colloca, L., & Howick, J. (2018). Placebos without deception: outcomes, mechanisms, and ethics. International review of neurobiology, 138, 219-240.
11) Bilimsel çalışmalar ve Nöropazarlama uygulamaları, reklamlar Öğrenci Araştırma Ödev Sunumları
12) Bilimsel çalışmalar ve Nöropazarlama uygulamaları, reklamlar Öğrenci Araştırma Ödev Sunumları
13) Bilimsel çalışmalar ve Nöropazarlama uygulamaları, reklamlar Öğrenci Araştırma Ödev Sunumları
14) Bilimsel çalışmalar ve Nöropazarlama uygulamaları, reklamlar Öğrenci Araştırma Ödev Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları ve Powerpoint Sunumları
Diğer Kaynaklar: Kotler, P. (2017). Consumer neuroscience. Mit Press.

Morin, C., & Renvoisé, P. (2018). The Persuasion Code: How neuromarketing can help you persuade anyone, anywhere, anytime. John Wiley & Sons.
Ek Kaynaklar: Perlovsky, L. I., & Kozma, R. (2007). Neurodynamics of cognition and consciousness. In Neurodynamics of cognition and consciousness (pp. 1-8). Springer, Berlin, Heidelberg.

Ionescu, B., Bainbridge, W. A., & Murray, N. (2022), Human Perception of Visual Information. Springer Nature Switzerland AG

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili kazanılan bilgiler, iletişim bilimine katkı sağlar.
2) İletişimin temel özelliklerine ilişkin bilgi sahibi olur.
3) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel bilgiler, disiplinler arası çalışmalarda kullanılır.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorilerinin, kuramlarının ve uygulamalarının eleştirel bakış açısıyla değerlendirilmesini sağlar.
5) İletişim alanındaki mesleki gelişmeler, yenilikler ve alana ilişkin sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçları adına bilgi kazanır.
6) Halkla ilişkiler ve reklamcılık dahilinde iletişim stratejileri ve çalışmaları tasarlayacak düzeyde bilgili olur.
7) Ulusal ve uluslararası gündemi, iletişim danışmanlığı mesleği gerekleri doğrultusunda takip ve analiz edebilir.
8) Stratejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenmek, evrensel düşünme yeteneğini kazanır.
9) İletişimin temel özelliklerini anlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
10) Birey olarak, ekip çalışmasına uyum sağlar, inisiyatif kullanır, uygulama ve raporlama yetkinliği kazanır.
11) Geleneksel ve yeni medyaya ilişkin yenilikleri ve alanla ilgili önemli sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçlarını takip eder ve yorumlar.
12) Halkla İlişkiler ve reklam kampanyaları planlayabilme, değerlendirme ve kampanya sürecini yürütebilme yetkinliğine sahip olur.
13) İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını kendi çalışmalarında kullanır.
14) Hazırladığı özgün içerikleri, geleneksel ve dijital medya aracılığıyla hedef kitlesinin kullanımına sunar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili kazanılan bilgiler, iletişim bilimine katkı sağlar. 3
2) İletişimin temel özelliklerine ilişkin bilgi sahibi olur. 2
3) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel bilgiler, disiplinler arası çalışmalarda kullanılır. 3
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorilerinin, kuramlarının ve uygulamalarının eleştirel bakış açısıyla değerlendirilmesini sağlar. 4
5) İletişim alanındaki mesleki gelişmeler, yenilikler ve alana ilişkin sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçları adına bilgi kazanır. 4
6) Halkla ilişkiler ve reklamcılık dahilinde iletişim stratejileri ve çalışmaları tasarlayacak düzeyde bilgili olur. 2
7) Ulusal ve uluslararası gündemi, iletişim danışmanlığı mesleği gerekleri doğrultusunda takip ve analiz edebilir. 1
8) Stratejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenmek, evrensel düşünme yeteneğini kazanır. 3
9) İletişimin temel özelliklerini anlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir. 1
10) Birey olarak, ekip çalışmasına uyum sağlar, inisiyatif kullanır, uygulama ve raporlama yetkinliği kazanır. 2
11) Geleneksel ve yeni medyaya ilişkin yenilikleri ve alanla ilgili önemli sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçlarını takip eder ve yorumlar. 3
12) Halkla İlişkiler ve reklam kampanyaları planlayabilme, değerlendirme ve kampanya sürecini yürütebilme yetkinliğine sahip olur. 2
13) İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını kendi çalışmalarında kullanır. 2
14) Hazırladığı özgün içerikleri, geleneksel ve dijital medya aracılığıyla hedef kitlesinin kullanımına sunar. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 90