Dersin Amacı: |
Duyusal, davranışsal pazarlama, tüketici karar alma süreçleri, motivasyon, dikkat süreçleri, hafıza, algı, tutumlar vb. konulara hakim olarak Nöropazarlamanın kullanım alanlarını ve uygulama yöntemlerini kavramak. |
Dersin İçeriği: |
Düşünce kavramı, hafıza sistemleri, algı, dikkat ve karar verme süreçleri, şema kavramı, duyum, duyu sistemleri, sinir sistemi, nöronlar ve sinaptik bağlantı, ödül sistemi, somatik belirteçler, Nöropazarlama uygulama alanları, deneysel serim vb. bknz. Ders içeriği |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Düşünme ve düşünme ile ilgili kavramlar, analiz, sentez, imgeleme, bilinç, bilinçaltı kavramları |
Perlovsky, L. I., & Kozma, R. (2007). Neurodynamics of cognition and consciousness. In Neurodynamics of cognition and consciousness (pp. 1-8). Springer, Berlin, Heidelberg. |
2) |
Hafıza Sistemi, engram, |
Andreatta, R. D. (2018). Neuroscience Fundamentals for Communication Sciences and Disorders. Plural Publishing.
Ashman, A., & Conway, R. (2002). An introduction to cognitive education: Theory and applications. Routledge.
|
3) |
Şemalar, scripts ve MOPS |
Proctor, T. (2021). Absolute Essentials of Creative Thinking and Problem Solving. Routledge. |
4) |
Zihin Teorisi, Nöroplastisite |
Andreatta, R. D. (2018). Neuroscience Fundamentals for Communication Sciences and Disorders. Plural Publishing. |
5) |
Bilişsel Psikoloji, Gestalt Psikolojisi, Alan Teorisi |
Colman, A. M. (2015). A dictionary of psychology: Oxford University Press.
Morris, C. G., Ayvaşık, H. B., & Sayıl, M. (2002). Psikolojiyi anlamak. Türk Psikologlar Derneği.
|
6) |
Algı, Dual approach, Duyu sistemi, görsel belirginlik, dikkat |
Ionescu, B., Bainbridge, W. A., & Murray, N. (2022), Human Perception of Visual Information. Springer Nature Switzerland AG
Andreatta, R. D. (2018). Neuroscience Fundamentals for Communication Sciences and Disorders. Plural Publishing.
Kotler, P. (2017). Consumer neuroscience. Mit Press
|
7) |
Sinir Sistemi |
Kotler, P. (2017). Consumer neuroscience. Mit Press. |
8) |
Ara sınav değerlendirmesi |
|
9) |
Duyu Sistemleri |
Kotler, P. (2017). Consumer neuroscience. Mit Press |
10) |
Ödül Sistemi ve Karar Verme Süreçleri, Somatik Belirteçler, Duygular, Bedenlenmiş Biliş, Halo ve Horn etkisi, Nöropazarlama ve uygulama alanları, Deneysel Serim, Kullanılan teknikler |
Kotler, P. (2017). Consumer neuroscience. Mit Press.
Morin, C., & Renvoisé, P. (2018). The Persuasion Code: How neuromarketing can help you persuade anyone, anywhere, anytime. John Wiley & Sons
Colloca, L., & Howick, J. (2018). Placebos without deception: outcomes, mechanisms, and ethics.
International review of neurobiology, 138, 219-240.
|
11) |
Bilimsel çalışmalar ve Nöropazarlama uygulamaları, reklamlar |
Öğrenci Araştırma Ödev Sunumları |
12) |
Bilimsel çalışmalar ve Nöropazarlama uygulamaları, reklamlar |
Öğrenci Araştırma Ödev Sunumları |
13) |
Bilimsel çalışmalar ve Nöropazarlama uygulamaları, reklamlar |
Öğrenci Araştırma Ödev Sunumları |
14) |
Bilimsel çalışmalar ve Nöropazarlama uygulamaları, reklamlar |
Öğrenci Araştırma Ödev Sunumları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili kazanılan bilgiler, iletişim bilimine katkı sağlar. |
3 |
2) |
İletişimin temel özelliklerine ilişkin bilgi sahibi olur. |
2 |
3) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel bilgiler, disiplinler arası çalışmalarda kullanılır. |
3 |
4) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorilerinin, kuramlarının ve uygulamalarının eleştirel bakış açısıyla değerlendirilmesini sağlar. |
4 |
5) |
İletişim alanındaki mesleki gelişmeler, yenilikler ve alana ilişkin sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçları adına bilgi kazanır. |
4 |
6) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık dahilinde iletişim stratejileri ve çalışmaları tasarlayacak düzeyde bilgili olur. |
2 |
7) |
Ulusal ve uluslararası gündemi, iletişim danışmanlığı mesleği gerekleri doğrultusunda takip ve analiz edebilir. |
1 |
8) |
Stratejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenmek, evrensel düşünme yeteneğini kazanır. |
3 |
9) |
İletişimin temel özelliklerini anlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir. |
1 |
10) |
Birey olarak, ekip çalışmasına uyum sağlar, inisiyatif kullanır, uygulama ve raporlama yetkinliği kazanır. |
2 |
11) |
Geleneksel ve yeni medyaya ilişkin yenilikleri ve alanla ilgili önemli sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçlarını takip eder ve yorumlar. |
3 |
12) |
Halkla İlişkiler ve reklam kampanyaları planlayabilme, değerlendirme ve kampanya sürecini yürütebilme yetkinliğine sahip olur. |
2 |
13) |
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını kendi çalışmalarında kullanır. |
2 |
14) |
Hazırladığı özgün içerikleri, geleneksel ve dijital medya aracılığıyla hedef kitlesinin kullanımına sunar. |
3 |