İletişim ve Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HIR305
Ders İsmi: Nöropazarlama
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Pınar Karaca
Dersi Veren(ler):


Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Duyusal, davranışsal pazarlama, tüketici karar alma süreçleri, motivasyon, dikkat süreçleri, hafıza, algı, tutumlar vb. konulara hakim olarak Nöropazarlamanın kullanım alanlarını ve uygulama yöntemlerini kavramak.
Dersin İçeriği: Düşünce kavramı, hafıza sistemleri, algı, dikkat ve karar verme süreçleri, şema kavramı, duyum, duyu sistemleri, sinir sistemi, nöronlar ve sinaptik bağlantı, ödül sistemi, somatik belirteçler, Nöropazarlama uygulama alanları, deneysel serim vb. bknz. Ders içeriği

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Düşünce ve karar almayı etkileyen sistemler hakkında bilgi
2) Nöropazarlama araçları konusunda bilgi
3) Deneysel serim konusunda aşinalık ve araştırma yapabilme becerisi
4) Algı ve Dikkati Yönetmek
5) Tüketici Karar Verme Süreçlerini Anlamak
6) Mesajların Bütünsel Algısını Yönetmek
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Düşünme ve düşünme ile ilgili kavramlar, analiz, sentez, imgeleme, bilinç, bilinçaltı kavramları Perlovsky, L. I., & Kozma, R. (2007). Neurodynamics of cognition and consciousness. In Neurodynamics of cognition and consciousness (pp. 1-8). Springer, Berlin, Heidelberg.
2) Hafıza Sistemi, engram, Andreatta, R. D. (2018). Neuroscience Fundamentals for Communication Sciences and Disorders. Plural Publishing. Ashman, A., & Conway, R. (2002). An introduction to cognitive education: Theory and applications. Routledge.
3) Şemalar, scripts ve MOPS Proctor, T. (2021). Absolute Essentials of Creative Thinking and Problem Solving. Routledge.
4) Zihin Teorisi, Nöroplastisite Andreatta, R. D. (2018). Neuroscience Fundamentals for Communication Sciences and Disorders. Plural Publishing.
5) Bilişsel Psikoloji, Gestalt Psikolojisi, Alan Teorisi Colman, A. M. (2015). A dictionary of psychology: Oxford University Press. Morris, C. G., Ayvaşık, H. B., & Sayıl, M. (2002). Psikolojiyi anlamak. Türk Psikologlar Derneği.
6) Algı, Dual approach, Duyu sistemi, görsel belirginlik, dikkat Ionescu, B., Bainbridge, W. A., & Murray, N. (2022), Human Perception of Visual Information. Springer Nature Switzerland AG Andreatta, R. D. (2018). Neuroscience Fundamentals for Communication Sciences and Disorders. Plural Publishing. Kotler, P. (2017). Consumer neuroscience. Mit Press
7) Sinir Sistemi Kotler, P. (2017). Consumer neuroscience. Mit Press.
8) Ara sınav değerlendirmesi
9) Duyu Sistemleri Kotler, P. (2017). Consumer neuroscience. Mit Press
10) Ödül Sistemi ve Karar Verme Süreçleri, Somatik Belirteçler, Duygular, Bedenlenmiş Biliş, Halo ve Horn etkisi, Nöropazarlama ve uygulama alanları, Deneysel Serim, Kullanılan teknikler Kotler, P. (2017). Consumer neuroscience. Mit Press. Morin, C., & Renvoisé, P. (2018). The Persuasion Code: How neuromarketing can help you persuade anyone, anywhere, anytime. John Wiley & Sons Colloca, L., & Howick, J. (2018). Placebos without deception: outcomes, mechanisms, and ethics. International review of neurobiology, 138, 219-240.
11) Bilimsel çalışmalar ve Nöropazarlama uygulamaları, reklamlar Öğrenci Araştırma Ödev Sunumları
12) Bilimsel çalışmalar ve Nöropazarlama uygulamaları, reklamlar Öğrenci Araştırma Ödev Sunumları
13) Bilimsel çalışmalar ve Nöropazarlama uygulamaları, reklamlar Öğrenci Araştırma Ödev Sunumları
14) Bilimsel çalışmalar ve Nöropazarlama uygulamaları, reklamlar Öğrenci Araştırma Ödev Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları ve Powerpoint Sunumları
Diğer Kaynaklar: Kotler, P. (2017). Consumer neuroscience. Mit Press.

Morin, C., & Renvoisé, P. (2018). The Persuasion Code: How neuromarketing can help you persuade anyone, anywhere, anytime. John Wiley & Sons.
Ek Kaynaklar: Perlovsky, L. I., & Kozma, R. (2007). Neurodynamics of cognition and consciousness. In Neurodynamics of cognition and consciousness (pp. 1-8). Springer, Berlin, Heidelberg.

Ionescu, B., Bainbridge, W. A., & Murray, N. (2022), Human Perception of Visual Information. Springer Nature Switzerland AG

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) İletişim ve tasarım alanının tarihsel gelişimi konusunda bilgi kazandırma.
2) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisine sahip olma.
3) Görsel iletişime yönelik kavramsal tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme.
4) İletişim Tasarımı alanındaki karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için gerekli mesleki ve teknik uygulamalar kullanma konusunda girişimci, yaratıcı ve yenilikçi beceriler gösterebilme.
5) İletişim alanındaki mesleki gelişmeler, yenilikler ve alana ilişkin sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçları adına bilgi kazandırma.
6) İletişim ve tasarım alanıyla bağlantılı olan disiplilerarası alanlarda bilgi sahibi olma
7) İletişim ve tasarım araçları ve yöntemlerine ilişkin bilgi sahibi olma
8) İletişim ve tasarım alanına dair edinilen bilgiler dahilinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri etkileşimli bütünlük içinde kullanabilme
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, yorumlayabilme, tasarlayabilme yeteneğine sahip olma
10) İletişim Tasarımı alanındaki bir çalışmanın proje döngüsünü tamamlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerin iletişim sorun ve gereksinimleri dahilinde yaratıcı yöntemler bularak çözümleyebilme,
11) Geleneksel ve yeni medya ortamlarında görsel ve içerik çalışmaları yürütebilme, geliştirebilme ve yönetebilme
12) Tasarımda değişen estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme ve bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırma
13) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirme
14) Küresel ve yerel görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim ve tasarım alanının tarihsel gelişimi konusunda bilgi kazandırma. 1
2) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisine sahip olma. 1
3) Görsel iletişime yönelik kavramsal tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme. 1
4) İletişim Tasarımı alanındaki karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için gerekli mesleki ve teknik uygulamalar kullanma konusunda girişimci, yaratıcı ve yenilikçi beceriler gösterebilme. 1
5) İletişim alanındaki mesleki gelişmeler, yenilikler ve alana ilişkin sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçları adına bilgi kazandırma. 3
6) İletişim ve tasarım alanıyla bağlantılı olan disiplilerarası alanlarda bilgi sahibi olma 4
7) İletişim ve tasarım araçları ve yöntemlerine ilişkin bilgi sahibi olma 1
8) İletişim ve tasarım alanına dair edinilen bilgiler dahilinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri etkileşimli bütünlük içinde kullanabilme 3
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, yorumlayabilme, tasarlayabilme yeteneğine sahip olma 4
10) İletişim Tasarımı alanındaki bir çalışmanın proje döngüsünü tamamlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerin iletişim sorun ve gereksinimleri dahilinde yaratıcı yöntemler bularak çözümleyebilme, 1
11) Geleneksel ve yeni medya ortamlarında görsel ve içerik çalışmaları yürütebilme, geliştirebilme ve yönetebilme 3
12) Tasarımda değişen estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme ve bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırma 1
13) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirme 2
14) Küresel ve yerel görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirme 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 90