Dersin Amacı: |
Duyusal, davranışsal pazarlama, tüketici karar alma süreçleri, motivasyon, dikkat süreçleri, hafıza, algı, tutumlar vb. konulara hakim olarak Nöropazarlamanın kullanım alanlarını ve uygulama yöntemlerini kavramak. |
Dersin İçeriği: |
Düşünce kavramı, hafıza sistemleri, algı, dikkat ve karar verme süreçleri, şema kavramı, duyum, duyu sistemleri, sinir sistemi, nöronlar ve sinaptik bağlantı, ödül sistemi, somatik belirteçler, Nöropazarlama uygulama alanları, deneysel serim vb. bknz. Ders içeriği |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Düşünme ve düşünme ile ilgili kavramlar, analiz, sentez, imgeleme, bilinç, bilinçaltı kavramları |
Perlovsky, L. I., & Kozma, R. (2007). Neurodynamics of cognition and consciousness. In Neurodynamics of cognition and consciousness (pp. 1-8). Springer, Berlin, Heidelberg. |
2) |
Hafıza Sistemi, engram, |
Andreatta, R. D. (2018). Neuroscience Fundamentals for Communication Sciences and Disorders. Plural Publishing.
Ashman, A., & Conway, R. (2002). An introduction to cognitive education: Theory and applications. Routledge.
|
3) |
Şemalar, scripts ve MOPS |
Proctor, T. (2021). Absolute Essentials of Creative Thinking and Problem Solving. Routledge. |
4) |
Zihin Teorisi, Nöroplastisite |
Andreatta, R. D. (2018). Neuroscience Fundamentals for Communication Sciences and Disorders. Plural Publishing. |
5) |
Bilişsel Psikoloji, Gestalt Psikolojisi, Alan Teorisi |
Colman, A. M. (2015). A dictionary of psychology: Oxford University Press.
Morris, C. G., Ayvaşık, H. B., & Sayıl, M. (2002). Psikolojiyi anlamak. Türk Psikologlar Derneği.
|
6) |
Algı, Dual approach, Duyu sistemi, görsel belirginlik, dikkat |
Ionescu, B., Bainbridge, W. A., & Murray, N. (2022), Human Perception of Visual Information. Springer Nature Switzerland AG
Andreatta, R. D. (2018). Neuroscience Fundamentals for Communication Sciences and Disorders. Plural Publishing.
Kotler, P. (2017). Consumer neuroscience. Mit Press
|
7) |
Sinir Sistemi |
Kotler, P. (2017). Consumer neuroscience. Mit Press. |
8) |
Ara sınav değerlendirmesi |
|
9) |
Duyu Sistemleri |
Kotler, P. (2017). Consumer neuroscience. Mit Press |
10) |
Ödül Sistemi ve Karar Verme Süreçleri, Somatik Belirteçler, Duygular, Bedenlenmiş Biliş, Halo ve Horn etkisi, Nöropazarlama ve uygulama alanları, Deneysel Serim, Kullanılan teknikler |
Kotler, P. (2017). Consumer neuroscience. Mit Press.
Morin, C., & Renvoisé, P. (2018). The Persuasion Code: How neuromarketing can help you persuade anyone, anywhere, anytime. John Wiley & Sons
Colloca, L., & Howick, J. (2018). Placebos without deception: outcomes, mechanisms, and ethics.
International review of neurobiology, 138, 219-240.
|
11) |
Bilimsel çalışmalar ve Nöropazarlama uygulamaları, reklamlar |
Öğrenci Araştırma Ödev Sunumları |
12) |
Bilimsel çalışmalar ve Nöropazarlama uygulamaları, reklamlar |
Öğrenci Araştırma Ödev Sunumları |
13) |
Bilimsel çalışmalar ve Nöropazarlama uygulamaları, reklamlar |
Öğrenci Araştırma Ödev Sunumları |
14) |
Bilimsel çalışmalar ve Nöropazarlama uygulamaları, reklamlar |
Öğrenci Araştırma Ödev Sunumları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim ve tasarım alanının tarihsel gelişimi konusunda bilgi kazandırma. |
1 |
2) |
İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisine sahip olma. |
1 |
3) |
Görsel iletişime yönelik kavramsal tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme. |
1 |
4) |
İletişim Tasarımı alanındaki karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için gerekli mesleki ve teknik uygulamalar kullanma konusunda girişimci, yaratıcı ve yenilikçi beceriler gösterebilme. |
1 |
5) |
İletişim alanındaki mesleki gelişmeler, yenilikler ve alana ilişkin sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçları adına bilgi kazandırma. |
3 |
6) |
İletişim ve tasarım alanıyla bağlantılı olan disiplilerarası alanlarda bilgi sahibi olma |
4 |
7) |
İletişim ve tasarım araçları ve yöntemlerine ilişkin bilgi sahibi olma |
1 |
8) |
İletişim ve tasarım alanına dair edinilen bilgiler dahilinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri etkileşimli bütünlük içinde kullanabilme |
3 |
9) |
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, yorumlayabilme, tasarlayabilme yeteneğine sahip olma |
4 |
10) |
İletişim Tasarımı alanındaki bir çalışmanın proje döngüsünü tamamlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerin iletişim sorun ve gereksinimleri dahilinde yaratıcı yöntemler bularak çözümleyebilme, |
1 |
11) |
Geleneksel ve yeni medya ortamlarında görsel ve içerik çalışmaları yürütebilme, geliştirebilme ve yönetebilme |
3 |
12) |
Tasarımda değişen estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme ve bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırma |
1 |
13) |
Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirme |
2 |
14) |
Küresel ve yerel görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirme |
3 |