İletişim ve Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ILT302 | ||||||||
Ders İsmi: | Mobil Uygulama Tasarımı II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. Pınar Karaca | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mobil cihazlar üzerinde uygulama geliştirme ve yayınlama süreçerinin tanıtılması, mobil cihazlar ile uygulama geliştirmenin farkları, Mobil cihazlar için kullanılan aygıta özgü (native) ve platform bağımsız (hybrid) yazılım geliştirme teknolojilerinin öğrenilmesi, uygun yazılım geliştirme aracı ile bir uygulamanın geliştirilmesi. |
Dersin İçeriği: | Mobil cihazların tarihsel gelişimi ve günümüz cihazları, Mobil cihazlardaki farklılaşma ve uygulama geliştirme süreçleri, Masaüstü uygulama geliştirme ve mobil uygulama geliştirme süreçlerinin farkları, Onaylı mobil uygulama geliştiricisi olma süreçleri ve native uygulama geliştirme araçları, Mobil cihazlar için HTML, CSS ve Javascript kullanımı, Platform bağımsız uygulama geliştirme araçları, Mobil cihazlara bulunan pusula, ivmeölçer, kamera özellikleri ve bu özelliklere ait örnek uygulamalar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mobil İçeriği Anlamak | |
2) | Mobil Uygulama Geliştirmenin Kurallari | |
3) | Mobil Emülatör ve Simülatörler | |
4) | Uygulama | |
5) | Uygulama Geliştirme Ortami | |
6) | Mobile Uygun Tasarımlar | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Mobil Algilama ve Api'ler | |
9) | Doğal Görünme ve Cihaz Özellikleri | |
10) | Uygulama | |
11) | Jquery MOBILE GİRİŞ | |
12) | Phonegab Ile UYGULAMANIZI NATIVE ÇEVİRMEK | |
13) | Uygulama | |
14) | Uygulama |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları ve Powerpoint Sunumları |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) İletişim ve tasarım alanının tarihsel gelişimi konusunda bilgi kazandırma. | |||||||||||||
2) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisine sahip olma. | |||||||||||||
3) Görsel iletişime yönelik kavramsal tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme. | |||||||||||||
4) İletişim Tasarımı alanındaki karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için gerekli mesleki ve teknik uygulamalar kullanma konusunda girişimci, yaratıcı ve yenilikçi beceriler gösterebilme. | |||||||||||||
5) İletişim alanındaki mesleki gelişmeler, yenilikler ve alana ilişkin sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçları adına bilgi kazandırma. | |||||||||||||
6) İletişim ve tasarım alanıyla bağlantılı olan disiplilerarası alanlarda bilgi sahibi olma | |||||||||||||
7) İletişim ve tasarım araçları ve yöntemlerine ilişkin bilgi sahibi olma | |||||||||||||
8) İletişim ve tasarım alanına dair edinilen bilgiler dahilinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri etkileşimli bütünlük içinde kullanabilme | |||||||||||||
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, yorumlayabilme, tasarlayabilme yeteneğine sahip olma | |||||||||||||
10) İletişim Tasarımı alanındaki bir çalışmanın proje döngüsünü tamamlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerin iletişim sorun ve gereksinimleri dahilinde yaratıcı yöntemler bularak çözümleyebilme, | |||||||||||||
11) Geleneksel ve yeni medya ortamlarında görsel ve içerik çalışmaları yürütebilme, geliştirebilme ve yönetebilme | |||||||||||||
12) Tasarımda değişen estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme ve bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırma | |||||||||||||
13) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirme | |||||||||||||
14) Küresel ve yerel görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim ve tasarım alanının tarihsel gelişimi konusunda bilgi kazandırma. | 4 |
2) | İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisine sahip olma. | 5 |
3) | Görsel iletişime yönelik kavramsal tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme. | 5 |
4) | İletişim Tasarımı alanındaki karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için gerekli mesleki ve teknik uygulamalar kullanma konusunda girişimci, yaratıcı ve yenilikçi beceriler gösterebilme. | 3 |
5) | İletişim alanındaki mesleki gelişmeler, yenilikler ve alana ilişkin sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçları adına bilgi kazandırma. | 3 |
6) | İletişim ve tasarım alanıyla bağlantılı olan disiplilerarası alanlarda bilgi sahibi olma | 3 |
7) | İletişim ve tasarım araçları ve yöntemlerine ilişkin bilgi sahibi olma | 5 |
8) | İletişim ve tasarım alanına dair edinilen bilgiler dahilinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri etkileşimli bütünlük içinde kullanabilme | 3 |
9) | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, yorumlayabilme, tasarlayabilme yeteneğine sahip olma | 3 |
10) | İletişim Tasarımı alanındaki bir çalışmanın proje döngüsünü tamamlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerin iletişim sorun ve gereksinimleri dahilinde yaratıcı yöntemler bularak çözümleyebilme, | 3 |
11) | Geleneksel ve yeni medya ortamlarında görsel ve içerik çalışmaları yürütebilme, geliştirebilme ve yönetebilme | 5 |
12) | Tasarımda değişen estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme ve bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırma | 5 |
13) | Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirme | 5 |
14) | Küresel ve yerel görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirme | 3 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 5 | 70 |
Uygulama | 8 | 5 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 120 |