Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, insanın sahip olduğu temel psikolojik ve davranışsal süreçleri ve bu süreçlere dair temel kavramları öğretmek; psikopatolojinin sınıflandırılmasını amaçlayan güncel yaklaşımları incelemek; yaygın görülen psikopatolojik durumların görünümlerine, ortaya çıkma ve süreğenlik kazanma süreçlerine dair bilgi edinilmesini sağlamak, psikolojik işlevselliğe ilişkin davranışsal, sosyal/çevresel, biyolojik faktörleri bir arada düşünebilme becerisini kazandırtmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders; Giriş: Normal nedir? Psikopatoloji nerede başlar?, Psikopatolojide Güncel Paradigmalar,Tanı ve Değerlendirme, Kaygı Bozuklukları, Obsesif Kompulsif ve Travma İlişkili Bozukluklar, Duygudurum Bozuklukları: Tek Uçlu Depresyon,Duygudurum Bozuklukları: Bipolar Bozukluk, Şizofreni, Disosiyatif Bozukluklar, Kişilik Bozuklukları,Yeme Bozuklukları ve Cinsel Bozukluklar, Madde Kullanım Bozuklukları, Çocukluk Dönemi Psikopatolojileri, İleri Yaş ve Nörobilişsel Bozukluklar konularını içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş: Normal nedir? Psikopatoloji nerede başlar? |
Ders Kitabı
|
2) |
Psikopatolojide Güncel Paradigmalar |
Ders Kitabı |
3) |
Tanı ve Değerlendirme |
Ders Kitabı |
4) |
Kaygı Bozuklukları |
Ders Kitabı |
5) |
Obsesif Kompulsif ve Travma İlişkili Bozukluklar |
Ders Kitabı |
6) |
Duygudurum Bozuklukları: Tek Uçlu Depresyon |
Ders Kitabı |
7) |
Duygudurum Bozuklukları: Bipolar Bozukluk |
Ders Kitabı |
8) |
Şizofreni |
Ders Kitabı |
9) |
Disosiyatif Bozukluklar |
Ders Kitabı |
10) |
Kişilik Bozuklukları |
Ders Kitabı |
11) |
Yeme Bozuklukları ve Cinsel Bozukluklar |
Ders Kitabı |
12) |
Madde Kullanım Bozuklukları |
Ders Kitabı |
13) |
Çocukluk Dönemi Psikopatolojileri |
Ders Kitabı |
14) |
İleri Yaş ve Nörobilişsel Bozukluklar |
Ders Kitabı |
Ders Notları / Kitaplar: |
Ders Kitabı
Textbook |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Kitapları
Kring, A.M., Johnson, S.L., Davison, G.C., Neale, J.M. (2017). Anormal Psikolojisi/Psikopatoloji (Ed. Muzaffer Şahin), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Ek Kaynaklar
Butcher J.N., Mineka S., Hooley JM. (2013). Anormal Psikoloji (Çev. Okhan Gündüz), İstanbul: Kaknüs Yayınları
Amerikan Psikiyatri Birliği. (2013). DSM-5 Tanı Ölçütleri (Çev. Ertuğrul Köroğlu), Ankara: HYB Yayıncılık.
Course Books
Kring, A.M., Johnson, S.L., Davison, G.C., Neale, J.M. (2017). Anormal Psikolojisi/Psikopatoloji (Ed. Muzaffer Şahin), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Additional Materials
Butcher J.N., Mineka S., Hooley JM. (2013). Anormal Psikoloji (Çev. Okhan Gündüz), İstanbul: Kaknüs Yayınları
Amerikan Psikiyatri Birliği. (2013). DSM-5 Tanı Ölçütleri (Çev. Ertuğrul Köroğlu), Ankara: HYB Yayıncılık.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir. |
3 |
2) |
Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir. |
2 |
3) |
Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir. |
3 |
4) |
Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir. |
1 |
5) |
Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir. |
1 |
6) |
Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir. |
1 |
7) |
Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir. |
2 |
8) |
Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir. |
5 |
9) |
Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir. |
4 |
10) |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır. |
4 |
11) |
Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır. |
3 |
12) |
Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür. |
5 |
13) |
Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir. |
5 |
14) |
Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder. |
4 |
15) |
Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır. |
4 |
16) |
Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir. |
5 |
17) |
İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür. |
5 |
18) |
Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır. |
5 |
19) |
Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir. |
5 |