İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ITA302
Ders İsmi: İtalyanca II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Elif Nur KARAMUK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Avrupa Dil Birliği çerçevesinde, A1 seviyesinin ilk adımını oluşturan bu derste amaçlanan, öğrenciye günlük hayatta gerekli olabilecek durumlarda kendini ifade edebilme (yazılı / sözlü) ve anlama (yazılı / sözlü) beceresi kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği: İlgili ders, öğrencileri bir yer/şehir veya nesne tanımlama, şarküteri alışverişi, adres açıklamaları, çalışma saatleri, hava durumu, tatil etkinlikleri, kendileriyle ilgili geçmişteki olaylar, ihtiyaç duydukları ürünler ve onlar için tipik bir gün gibi konular hakkında bilgi edindirir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Dinleme : Gün içerisinde yapılan eylemlerin, boş zamanda yapılan aktivitelerin belirtildiği; adres ve ev bilgilerinin yer aldığı konuşmaları, ayrıca basit, kısa reklam ve videoları anlayabilecektir.
2) Okuma : Bir yerin açılış - kapanış saatlerini; iletişim ve ulaşım araçları ile ilgili basit metinleri; bildik konular ile ilgili mektup, mail ve kartpostalları okuyabilecektir.
3) Yazma : Boş zaman aktivitelerini; yaşadığı yeri; gün içerisindeki yaptığı eylemlerini mektup, mail yada kartpostal formatında yazabilecektir. İsim ve adres gibi kişisel bilgi içeren formları doldurabilecektir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Karşılıklı konuşma : Basit kalıplarla bir davet oluşturacak ve yapılan davete olumlu veya olumsuz cevap verebilecek; birgün içerisinde yapmış olduğu faaliyetleri ifade edebilecek; bir teşekküre cevap verebilecektir.
2) Sözlü anlatım : Yaşadığı yeri betimlemek; boş zamanlarını nasıl geçirdiğini anlatmak; saat ve adresini sormak ve söylemek; çalışma saatlerini ifade etmek; bir konu hakkında kararsızlığını belirtmek; kullandığı ulaşım veya iletişim araçları hakkında bilgi vermek; nesnelerin yerlerini göstermek için basit kalıp ve tümceleri kullanabilecektir
Öğrenme Yetkinliği
1) Dili kullanma ile ilgili özgüven elde eder ve kendini ifade edebilir, iletişim kurabilir.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) ITL 301 programının öğrencilere tanıtılması ve ders gereksinimleri. "Müsait-müsait değil" ifadeleri ve sahiplik ifadeleri, adres açıklamaları, müzelerin açılış ve kapanış saatleri, uçak kalkış ve gelişlerini kullanarak şehrin özelliklerini ve ilgi çekici yerlerini anlatmak. Ders kitabı, Alıştırma kitabı, Çalışma kağıdı
2) "Müsait-müsait değil" ifadeleri ve sahiplik ifadeleri, adres açıklamaları, müzelerin açılış ve kapanış saatleri, uçak kalkış ve gelişlerini kullanarak şehrin özelliklerini ve ilgi çekici yerlerini anlatmak. Ders kitabı, Alıştırma kitabı, Çalışma kağıdı
3) "Müsait-müsait değil" ifadeleri ve sahiplik ifadeleri, adres açıklamaları, müzelerin açılış ve kapanış saatleri, uçak kalkış ve gelişlerini kullanarak şehrin özelliklerini ve ilgi çekici yerlerini anlatmak. Ders kitabı, Alıştırma kitabı, Çalışma kağıdı
4) Konular: Çalışma alışkanlıkları, tipik bir gün ve çalışma saatleri, özel günlerde kullanılan selamlaşma ve iyi dilekler, İtalya tatilleri Ders kitabı, Alıştırma kitabı, Çalışma kağıdı
5) Konular: Çalışma alışkanlıkları, tipik bir gün ve çalışma saatleri, özel günlerde kullanılan selamlaşma ve iyi dilekler, İtalya tatilleri Ders kitabı, Alıştırma kitabı, Çalışma kağıdı
6) Konular: Çalışma alışkanlıkları, tipik bir gün ve çalışma saatleri, özel günlerde kullanılan selamlaşma ve iyi dilekler, İtalya tatilleri Ders kitabı, Alıştırma kitabı, Çalışma kağıdı
7) Genel Tekrar - ARA SINAV
8) Konular: Geçmiş olaylar, tatil planları, hava tahmini. Ders kitabı, Alıştırma kitabı, Çalışma kağıdı
9) Konular: Geçmiş olaylar, tatil planları, hava tahmini. Ders kitabı, Alıştırma kitabı, Çalışma kağıdı
10) Konular: Geçmiş olaylar, tatil planları, hava tahmini. Ders kitabı, Alıştırma kitabı, Çalışma kağıdı
11) Konular: Yeme alışkanlıkları, alışveriş listesi, İtalyan ve Türk mutfağı ve yemek tarifleri, tercih edilen yemeğin tarifi, şarküteri alışverişi, ihtiyaç duyulan yiyecek miktarlarının, mevsimlerin belirlenmesi Ders kitabı, Alıştırma kitabı, Çalışma kağıdı
12) Konular: Yeme alışkanlıkları, alışveriş listesi, İtalyan ve Türk mutfağı ve yemek tarifleri, tercih edilen yemeğin tarifi, şarküteri alışverişi, ihtiyaç duyulan yiyecek miktarlarının, mevsimlerin belirlenmesi Ders kitabı, Alıştırma kitabı, Çalışma kağıdı
13) Final sınavı öncesi genel tekrar
14) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Luciana Ziglio, Giovanna Rizzo NUOVO ESPRESSO I, Alma Edizione

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

5

3

4

6

Program Kazanımları
1) Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olabilme.
2) Disiplinler arası ortak çalışabilme.
3) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme.
4) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme.
5) Ulusal ve uluslararası mimari yaklaşımları ve örnekleri karşılaştırabilme.
6) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme.
7) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme.
8) İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme.
9) Yapı bilimleri ve teknolojileri konusunda yetkinlik, tasarım alanındaki teknik bilgileri kullanabilme.
10) İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini içmimari tasarımda kullanabilme.
11) Güncel yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibi olabilme.
12) Tarihi çevre koruma ve restorasyon konularında yetkin olabilme.
13) İnsan-mobilya-mekan-çevre ilişkilerini tasarıma uyarlayabilme.
14) Edindiği kuramsal, teknik ve estetik bilgilerle özgün tasarım dilini oluşturabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olabilme. 1
2) Disiplinler arası ortak çalışabilme. 3
3) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme. 1
4) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme. 1
5) Ulusal ve uluslararası mimari yaklaşımları ve örnekleri karşılaştırabilme. 1
6) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. 1
7) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. 1
8) İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme. 1
9) Yapı bilimleri ve teknolojileri konusunda yetkinlik, tasarım alanındaki teknik bilgileri kullanabilme. 1
10) İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini içmimari tasarımda kullanabilme. 1
11) Güncel yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibi olabilme. 2
12) Tarihi çevre koruma ve restorasyon konularında yetkin olabilme. 1
13) İnsan-mobilya-mekan-çevre ilişkilerini tasarıma uyarlayabilme. 1
14) Edindiği kuramsal, teknik ve estetik bilgilerle özgün tasarım dilini oluşturabilme. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 14 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 15
Sunum / Seminer 4 4
Proje 2 4
Ödevler 5 10
Küçük Sınavlar 7 21
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 114