Eczane Hizmetleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ECZ211 | ||||||||
Ders İsmi: | Tıbbi ve Aromatik Bitkiler | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. İrem ÇİFTÇİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin bitkilerle tedavinin esasları ve uygulama şekillerini içeren fitoterapi uygulamaları ve bunun yanında piyasada bulunan bitkisel ilaçların üretimi, etkileri ve kullanılışları hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Geleneksel bitkisel tıbbi ürünler yönetmeliği, tıbbi bitkisel ürünlerin ruhsatı, tıbbi bitki botaniği, makroskobik ve mikroskobik teşhis, bitkilerin ve drogların adlandırılması, sınıflandırılması, tıbbi bitkiler, bitkisel ürünlerde temel kavramlar, bitkilerin içerdiği maddeler, bitkisel ilaçlarda kullanılan dozaj şekilleri, bitkisel ürünlerin saklanması, fitoterapi, bitkisel ürünlerin hazırlanması ve standardizasyonu, bitkisel ürünlerde yapılan analizler, bitkisel ürünlerin hazırlanmasında ve kullanımında dikkat edilmesi gereken hususlar, bitkisel ürünlerin hazırlanmasında kullanılan bitkiler, bitki çayları ve hazırlama metotları gibi konular işlenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tıbbi Bitkiler ile ilgili genel bilgiler | Ders notları |
2) | Bitkisel drogların makroskobik ve mikroskobik teşhisi | Ders notları |
3) | Bitkisel drogların adlandırılması, sınıflandırılması,tıbbi bitkiler | Ders notları |
4) | Bitkisel ürünlerin saklanması, bitkisel ürünlerde temel kavramlar | Ders notları |
5) | Bitkilerin içerdiği maddeler | Ders notları |
6) | Bitkisel ilaçlarda kullanılan dozaj şekilleri | Ders notları |
7) | Ara Sınav | Ders notları |
8) | Bitkisel ilaç, Fitoterapi | Ders notları |
9) | Bitkisel ürünlerin hazırlanması ve standardizasyonu, Bitkisel ürünlerde yapılan analizler | Ders notları |
10) | Bitkisel ürünlerin hazırlanmasında ve kullanımında dikkat edilmesi gereken hususlar | Ders notları |
11) | Bitkisel ürünlerin hazırlanmasında ve kullanımında dikkat edilmesi gereken hususlar | Ders notları |
12) | Bitkisel ürünlerin hazırlanmasında kullanılan bitkiler | Ders notları |
13) | Bitkisel ürünlerin hazırlanmasında kullanılan bitkiler | Ders notları |
14) | Genel Sınava hazırlık | Ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Eczane hizmetleriyle ilgili temel bilgi ve becerilere sahip olur. | |||||||
2) Program boyunca edindiği bilgileri karşısındaki kişilere eczacı gözetimi altında aktarır. | |||||||
3) Eczane hizmetleriyle ilgili teknolojileri ve programları etkin bir biçimde kullanır. | |||||||
4) Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip eder. | |||||||
5) Görev, sorumluluk, haklarının bilincindedir ve etik kurallara uygun olarak hareket eder. | |||||||
6) Eczane kayıtlarının tutulması, hasta takibi, verilerin işlenmesi ve takibi süreçlerine hakimdir. | |||||||
7) Sağlık personeli, hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ile iletişim kurabilme yetkinliği kazanır. | |||||||
8) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Eczane hizmetleriyle ilgili temel bilgi ve becerilere sahip olur. | 3 |
2) | Program boyunca edindiği bilgileri karşısındaki kişilere eczacı gözetimi altında aktarır. | 5 |
3) | Eczane hizmetleriyle ilgili teknolojileri ve programları etkin bir biçimde kullanır. | 2 |
4) | Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip eder. | 3 |
5) | Görev, sorumluluk, haklarının bilincindedir ve etik kurallara uygun olarak hareket eder. | 1 |
6) | Eczane kayıtlarının tutulması, hasta takibi, verilerin işlenmesi ve takibi süreçlerine hakimdir. | 1 |
7) | Sağlık personeli, hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ile iletişim kurabilme yetkinliği kazanır. | 1 |
8) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | 1 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Proje | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 90 |