Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTR216
Ders İsmi: Tedavi Hareketleri Prensipleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 4 4 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Gülenay Yıldırım
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Amaçları Bu dersin amacı öğrencilerin egzersiz yöntemlerini uygulayabilmelerini ve uygun egzersiz programına karar verebilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: İçeriği Bu ders egzersiz planlamayı, eklem hareket açıklığı egzersizlerini, germe egzersizlerini, kuvvetlendirme egzersizlerini, denge egzersizlerini, aerobik egzersizleri, skolyoz egzersizlerini, spinal stabilizasyon sağlayan egzersizleri içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Terapatik egzersizleri bireyin sağlık ve yaşam koşullarına dikkat ederek planlayabilme ve uygulayabilme
2) Normal eklem hareket açıklığı egzersizlerini uygulayabilme
3) Germe egzersizlerini uygulayabilme
4) Aerobik egzersizleri açıklayabilme
5) 5. Skolyoz tedavisi için kullanılan egzersizleri karar vererek uygulayabilme
6) Spinal stabilizasyon için gerekli egzersizleri uygulayabilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tedavi hareketlerine giriş, egzersiz planlama Ders notları
2) Normal eklem hareket açıklığı egzersizleri-1 Ders notları
3) Normal eklem hareket açıklığı egzersizleri-2 Ders notları
4) Germe egzersizleri-1 Ders notları
5) Germe egzersizleri-1 ders notları
6) Koruyucu rehabilitasyon ders notları
7) Arasınav
8) Dirençli egzersizleri ders notları
9) Dirençli egzersizleri ders notları
10) Aerobik egzersizler ders notları
11) Denge egzersizleri ders notları
12) Skolyozda egzersiz ders notları
13) Spinal Stabilizasyon egzersizleri ders notları
14) Spinal Stabilizasyon egzersizleri ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: lecturer notes
Diğer Kaynaklar: A. Saadet Otman, Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Ankara 2006.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Sağlıkla ilgili yeterli beceriye sahip olabilme
2) Temel bilgileri kullanarak analiz edebilme
3) Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunabilme
4) Uygulama işlemlerinde beceri kazanabilme
5) Fizyoterapide özel konular hakkında bilgi edinebilme
6) Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olabilme
7) Hayat boyu öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açık olabilme
8) Profesyonel sosyal, etik ve sorumluluklara duyarlı olabilme
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve yaşadığı topluma örnek olabilme
10) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilme
11) Mesleki görevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olabilme
12) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyacı olan bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli uygulamaları yürütebilme
13) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahip olabilme
14) Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapabilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlıkla ilgili yeterli beceriye sahip olabilme 4
2) Temel bilgileri kullanarak analiz edebilme 2
3) Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunabilme 3
4) Uygulama işlemlerinde beceri kazanabilme 2
5) Fizyoterapide özel konular hakkında bilgi edinebilme 2
6) Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olabilme 3
7) Hayat boyu öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açık olabilme 3
8) Profesyonel sosyal, etik ve sorumluluklara duyarlı olabilme 2
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve yaşadığı topluma örnek olabilme 4
10) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilme 2
11) Mesleki görevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olabilme 3
12) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyacı olan bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli uygulamaları yürütebilme 3
13) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahip olabilme 3
14) Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapabilme 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Laboratuvar
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 150