Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTR318
Ders İsmi: Nörofizyolojik Yaklaşımlar II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Gülenay Yıldırım
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste Bobath, Johnstone ve Brunnstrom tekniklerinin indikasyon ve amaçları ışığında hemipleji/parezi tedavisini öğretmek amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği: Bu ders Bobath yaklaşımını, mat aktivitelerini, Brunnstrom tekniklerini ve Johnstone yaklaşımını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Rehabilitasyonda Bobath yaklaşımını açıklayabilme
2) İnmenin klinik özelliklerini tanımlayabilme
3) Oturma pozisyonu mat egzersizlerini uygulayabilme
4) İyileşme dönemi egzersizlerini açıklayabilme
5) 5.Johnstone motor gelişim egzersizlerini uygulayabilme
6) Brunnstorm yaklaşımını ve değerlendirmesini açıklayabilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bobath yaklaşımına giriş, temel prensipler inmenin klinik özellikleri Ders notları
2) İnmenin klinik özellikleri ve değerlendirmesi Ders notları
3) Bobath yaklaşımı: üst ekstremite ve alt ekstremite Ders notları
4) Oturma pozisyonunda mat aktiviteleri Ders notları
5) Duruş ve salınım fazı egzersizleri Ders notları
6) İyileşme dönemi egzersizleri Ders notları
7) Ara sınav
8) Johnstone yaklaşımı temel prensipler, erken dönem egzersizleri Ders notları
9) Johnston üst ve alt ekstremite Ders notları
10) Johnstone motor gelişim egzersizleri, PANAT yaklaşımı Ders notları
11) Brunnstrom yaklaşımına giriş Ders notları
12) Brunnstrom değerlendirme Ders notları
13) Brunnstrom alt ve üst ekstremite eğitimi Ders notları
14) Kısıtlandırılmış zorunlu hareket tedavisi Ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Kitapları 1-Meadows L, Raine S, Lynch-Ellerington M. Karaduman A, Aksu Yıldırım S, Tunca Yılmaz Ö. Bobath kavramı: nörolojik rehabilitasyonda teori ve klinik uygulama. Ankara: Pelikan Kitapevi; 2012.
2-Karaduman AA, Aksu Yıldırım S, Tunca Yılmaz Ö, ed. İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Ankara: Pelikan Yayıncılık; 2013.
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Sağlıkla ilgili yeterli beceriye sahip olabilme
2) Temel bilgileri kullanarak analiz edebilme
3) Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunabilme
4) Uygulama işlemlerinde beceri kazanabilme
5) Fizyoterapide özel konular hakkında bilgi edinebilme
6) Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olabilme
7) Hayat boyu öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açık olabilme
8) Profesyonel sosyal, etik ve sorumluluklara duyarlı olabilme
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve yaşadığı topluma örnek olabilme
10) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilme
11) Mesleki görevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olabilme
12) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyacı olan bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli uygulamaları yürütebilme
13) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahip olabilme
14) Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapabilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlıkla ilgili yeterli beceriye sahip olabilme 4
2) Temel bilgileri kullanarak analiz edebilme 3
3) Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunabilme 4
4) Uygulama işlemlerinde beceri kazanabilme 3
5) Fizyoterapide özel konular hakkında bilgi edinebilme 4
6) Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olabilme 3
7) Hayat boyu öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açık olabilme 4
8) Profesyonel sosyal, etik ve sorumluluklara duyarlı olabilme 3
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve yaşadığı topluma örnek olabilme 4
10) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilme 3
11) Mesleki görevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olabilme 3
12) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyacı olan bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli uygulamaları yürütebilme 4
13) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahip olabilme 3
14) Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapabilme 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Grup çalışması ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Laboratuvar 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 42
Ara Sınavlar 1 11
Final 1 11
Toplam İş Yükü 120