Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR318 | ||||||||
Ders İsmi: | Nörofizyolojik Yaklaşımlar II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. Gülenay Yıldırım | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste Bobath, Johnstone ve Brunnstrom tekniklerinin indikasyon ve amaçları ışığında hemipleji/parezi tedavisini öğretmek amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders Bobath yaklaşımını, mat aktivitelerini, Brunnstrom tekniklerini ve Johnstone yaklaşımını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bobath yaklaşımına giriş, temel prensipler inmenin klinik özellikleri | Ders notları |
2) | İnmenin klinik özellikleri ve değerlendirmesi | Ders notları |
3) | Bobath yaklaşımı: üst ekstremite ve alt ekstremite | Ders notları |
4) | Oturma pozisyonunda mat aktiviteleri | Ders notları |
5) | Duruş ve salınım fazı egzersizleri | Ders notları |
6) | İyileşme dönemi egzersizleri | Ders notları |
7) | Ara sınav | |
8) | Johnstone yaklaşımı temel prensipler, erken dönem egzersizleri | Ders notları |
9) | Johnston üst ve alt ekstremite | Ders notları |
10) | Johnstone motor gelişim egzersizleri, PANAT yaklaşımı | Ders notları |
11) | Brunnstrom yaklaşımına giriş | Ders notları |
12) | Brunnstrom değerlendirme | Ders notları |
13) | Brunnstrom alt ve üst ekstremite eğitimi | Ders notları |
14) | Kısıtlandırılmış zorunlu hareket tedavisi | Ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Kitapları 1-Meadows L, Raine S, Lynch-Ellerington M. Karaduman A, Aksu Yıldırım S, Tunca Yılmaz Ö. Bobath kavramı: nörolojik rehabilitasyonda teori ve klinik uygulama. Ankara: Pelikan Kitapevi; 2012. 2-Karaduman AA, Aksu Yıldırım S, Tunca Yılmaz Ö, ed. İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Ankara: Pelikan Yayıncılık; 2013. |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Sağlıkla ilgili yeterli beceriye sahip olabilme | |||||||||||||
2) Temel bilgileri kullanarak analiz edebilme | |||||||||||||
3) Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunabilme | |||||||||||||
4) Uygulama işlemlerinde beceri kazanabilme | |||||||||||||
5) Fizyoterapide özel konular hakkında bilgi edinebilme | |||||||||||||
6) Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olabilme | |||||||||||||
7) Hayat boyu öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açık olabilme | |||||||||||||
8) Profesyonel sosyal, etik ve sorumluluklara duyarlı olabilme | |||||||||||||
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve yaşadığı topluma örnek olabilme | |||||||||||||
10) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilme | |||||||||||||
11) Mesleki görevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olabilme | |||||||||||||
12) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyacı olan bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli uygulamaları yürütebilme | |||||||||||||
13) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahip olabilme | |||||||||||||
14) Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapabilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlıkla ilgili yeterli beceriye sahip olabilme | 4 |
2) | Temel bilgileri kullanarak analiz edebilme | 3 |
3) | Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunabilme | 4 |
4) | Uygulama işlemlerinde beceri kazanabilme | 3 |
5) | Fizyoterapide özel konular hakkında bilgi edinebilme | 4 |
6) | Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olabilme | 3 |
7) | Hayat boyu öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açık olabilme | 4 |
8) | Profesyonel sosyal, etik ve sorumluluklara duyarlı olabilme | 3 |
9) | Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve yaşadığı topluma örnek olabilme | 4 |
10) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilme | 3 |
11) | Mesleki görevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olabilme | 3 |
12) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyacı olan bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli uygulamaları yürütebilme | 4 |
13) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahip olabilme | 3 |
14) | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapabilme | 4 |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 11 |
Final | 1 | 11 |
Toplam İş Yükü | 120 |