Antrenörlük Eğitimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: USD036
Ders İsmi: Okçuluk II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 4 4 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Uzmanlık Alanı Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. SULTAN ÖZDEMİR ERKEK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Okçuluk sporu temel tekniklerin üst düzey eğitim ve öğretim yöntemleri, okçuluk antrenman bilgisi, antrenörlük bilgilerinin ve antrenörlük uygulamalarının verilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Okçuluk sporu temel tekniklerin üst düzey eğitim ve öğretim yöntemleri, okçuluk antrenman bilgisi, antrenörlük bilgilerinin ve antrenörlük uygulamalarının verilmesi amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Okçuluk sporuna özgü özel öğretim yöntemlerini açıklayabilme.
2) Okçuluk yarışma kurallarını ve okçulukta kullanılan malzemeleri açıklayabilme.
3) Birey ve grup ortamında temel güvenlik tedbirlerini açıklayabilme.
4) Ok atışları öncesinde ve sırasında malzeme ayarlarını yapabilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Atışlardan elde edilen puanların hesaplamasını yapabilme.
2) Okçuluk sporuna ait ileri seviye atış tekniklerini uygulayabilme.
3) Farklı fiziksel özelliklerdeki bireylere özgü malzeme seçimi yapabilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
2) Temel çekiş tekniklerinin öğrenimi ve öğretimi Ok, Yay, Göğüs, Sadak, Kolluk, Hedef Kâğıdı
3) Okçuluk malzemelerinin kullanımının öğrenimi ve öğretimi Ok, Yay, Göğüs, Sadak, Kolluk, Hedef Kâğıdı
4) Tam çekiş tekniklerinin öğrenimi ve öğretimi Ok, Yay, Göğüs, Sadak, Kolluk, Hedef Kâğıdı
5) Nişan alma tekniklerinin öğrenimi ve öğretimi Ok, Yay, Göğüs, Sadak, Kolluk, Hedef Kâğıdı
6) Atış tekniğinde harekete hazırlık evresi Atış tekniğinde kuvvet kullanım evresi Atış tekniğinde kritik evre Atış tekniğinde devamlılık evresi Ok, Yay, Göğüs, Sadak, Kolluk, Hedef Kâğıdı
7) Puanlamanın öğrenimi ve öğretimi Güvenlik tedbirlerinin alınmasının öğrenimi ve öğretimi Ok, Yay, Göğüs, Sadak, Kolluk, Hedef Kâğıdı
8) Ara sınav Ok, Yay, Göğüs, Sadak, Kolluk, Hedef Kâğıdı
9) Yay kolu bırakış tekniğinin öğrenimi ve öğretimi Ok, Yay, Göğüs, Sadak, Kolluk, Hedef Kâğıdı
10) Çekiş kolu bırakış tekniklerinin öğrenimi ve öğretimi Ok, Yay, Göğüs, Sadak, Kolluk, Hedef Kâğıdı
11) 18 metre atışın öğrenimi ve öğretimi Ok, Yay, Göğüs, Sadak, Kolluk, Hedef Kâğıdı
12) 25 metre atışın öğrenimi ve öğretimi Ok, Yay, Göğüs, Sadak, Kolluk, Hedef Kâğıdı
13) Okçuluk yarışmalarında takım atışları Ok, Yay, Göğüs, Sadak, Kolluk, Hedef Kâğıdı
14) Yarışma kategorileri Ok, Yay, Göğüs, Sadak, Kolluk, Hedef Kâğıdı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir.
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir.
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır.
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar.
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir.
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir.
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır.
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir.
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir.
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir.
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular.
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır.
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir.
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir.
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır.
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar.
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir.
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir.
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır.
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir.
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir.
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir.
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular.
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır.
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 150