Antrenörlük Eğitimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: USD043
Ders İsmi: Badminton I
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Uzmanlık Alanı Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. YİĞİT YURTAYDIN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Badminton ile ilgili temel teknik becerilerin kavranmasını, uygulanmasını ve öğretim yöntemlerinin bilinmesini sağlamak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Badminton ile ilgili temel teknik becerilerin kavranmasını, uygulanmasını ve öğretim yöntemlerinin bilinmesini sağlamak amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrendiği teknik ve taktik bilgilerini öğrencilerine açıklayabilme.
2) Yarışma organizasyonları oluşturabilme.
3) Badmintonun teknik ve taktik konularını uygun öğretim yöntem/yöntemleriyle açıklayabilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Raket tutuş, temel duruş ve adımlama teknikleri uygulayabilme.
2) Tekler ve çiftler oyun kurallarını açıklayabilme ve uygulayabilme.
3) Badminton vuruş tekniklerini ileri seviyede uygulayabilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Teknik ve taktik antrenmanlar Oyun filesi, badminton raketi, tüy top
2) Yaş grupları, badmintona başlama, çalışma şekilleri, seçim testleri uygulanması, müsabaka çeşitlerine göre antrenman şekilleri ve uygulanması Oyun filesi, badminton raketi, tüy top
3) Taktik antrenman drilleri, badmintonda hücum ve savunma taktikleri: genel taktik, özel taktik Oyun filesi, badminton raketi, tüy top
4) Tekler hücum ve savunma sistemi, çiftler yan yana ve arka ön sistemi Oyun filesi, badminton raketi, tüy top
5) Karışık sistem çalışma drilleri ve geliştirilmesi, badmintonda test ve ölçümler; zamana göre performans testlerinin uygulanması Oyun filesi, badminton raketi, tüy top
6) Tekniğe yönelik testlerin uygulanması, mental badminton, zihinsel hazırlık, beslenme Oyun filesi, badminton raketi, tüy top
7) Ara sınav Oyun filesi, badminton raketi, tüy top
8) Sporcu özelliklerine göre gözlem kartı hazırlama yöntemleri Hazırlanan gözlem kartlarının nasıl kullanılacağının anlatılması ve uygulama olanağının sağlanması Oyun filesi, badminton raketi, tüy top
9) Temel vuruş teknikleri (file önü, baş üstü, drop, drive, smaç vuruşlar) esnasında sık karşılaşılan hatalar ve düzeltmeler Oyun filesi, badminton raketi, tüy top
10) Badmintonla ilgili temel kondisyonel beceriler Oyun filesi, badminton raketi, tüy top
11) Badmintonla ilgili kondisyonel beceri yöntemlerinin uygulatılması Oyun filesi, badminton raketi, tüy top
12) Müsabaka gözlem ve analizlerinin değerlendirilmesi Oyun filesi, badminton raketi, tüy top
13) Badmintonda eğitsel oyunlar Oyun filesi, badminton raketi, tüy top
14) Temel vuruş tekniklerini geliştirmeye yönelik alıştırmalar ve genel tekrar Oyun filesi, badminton raketi, tüy top

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

5

6

Program Kazanımları
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir.
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir.
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır.
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar.
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir.
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir.
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır.
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir.
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir.
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir.
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular.
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır.
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir.
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir.
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır.
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar.
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir.
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir.
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır.
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir.
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir.
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir.
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular.
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır.
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 150