Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | YBS308 | ||||||||
Ders İsmi: | Veri Madenciliği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Elif Habip | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Veri Madenciliğinin amacı veri yığınından faydalı bilgiyi bulup çıkartmaktır ve keşfedilen bilgiyi kullanarak mevcut durumu açıklamaya yardımcı olmak ve gelecekteki oluşumları tahmin etmektir. |
Dersin İçeriği: | İçeriği Otomatik veri analizi ve organizasyonel karar verme proseslerine destek verme amacıyla iç ve dış kaynaklardan bilgi çıkarma. Farklı uygulamaları araştırma, metodolojiler, teknikler ve modeller. Sınıflandırma, Karar Ağaçları, Birliktelik Kuralları, Kümeleme. Bu ders gerçek hayattan alınan geniş veri setleriyle , Weka Veri Madenciliği yazılımı kullanılarak vaka analizi yapma ile sonlanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Veri Madenciliğine Giriş | PPT Belgeler, Ders Kitapları |
2) | Veri Madenciliği Kavramları ve Veri Önişleme | PPT Belgeler, Ders Kitapları |
3) | Veri İndirgeme ve Ayrıklaştırma-I | PPT Belgeler, Ders Kitapları |
4) | Veri İndirgeme ve Ayrıklaştırma-II | PPT Belgeler, Ders Kitapları |
5) | Karar Ağaçları ve Karar Kuralları | PPT Belgeler, Ders Kitapları |
6) | İstatistiksel Metotlarla Sınıflama- Naive Bayes Sınıflayıcı | PPT Belgeler, Ders Kitapları |
7) | Sınıflama ve Kümeleme Yöntemlerinin Değerlendirilmesi, Sınıf Karışıklık Matrisi | PPT Belgeler, Ders Kitapları |
8) | Ara Sınav | |
9) | Kümeleme ve Benzerlik Ölçüleri | PPT Belgeler, Ders Kitapları |
10) | Kümeleme Metodları- K-Means Algorithm | PPT Belgeler, Ders Kitapları |
11) | Kümeleme Metodları- Hiyerarşik Kümeleme | PPT Belgeler, Ders Kitapları |
12) | Birliktelik Kuralları, Market Sepeti Analizi, Apriori Algoritması | PPT Belgeler, Ders Kitapları |
13) | Veri Madenciliğinde Kullanılan Güncel Teknoloji ve Araçlar | PPT Belgeler, Ders Kitapları |
14) | Proje Sunumları | PPT Belgeler, Ders Kitapları |
Ders Notları / Kitaplar: | PPT dosyalar |
Diğer Kaynaklar: | George M. Marakas, “Modern Data Warehousing, Mining, and Visualization: Core Concepts”, Prentice Hall, 2003. Tan P.N., Steinbach M., Kumar V. Introduction to Data Mining. Addison Wesley, 2005. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
4 |
5 |
2 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) İşletmenin farklı alanlarıyla ilgili kavram ve teorileri kurumlarla ilintili problemleri çözmek için kullanmak. | |||||||||||||
2) İşletmenin yöneticileri olarak uygun analitik ve nicel teknikleri kullanarak kararlar almak | |||||||||||||
3) Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. | |||||||||||||
4) İş gereksinimlerini desteklemek için donanım ve yazılım bileşenlerinin tasarım ve uygulamalarını içeren kurumsal bilgi teknolojisi altyapısını anlayacak ve geliştirecek teknikler geliştirmek. | |||||||||||||
5) Sürekli proses iyileştirmesi amacıyla operasyonel iş süreçlerini, birlikte çalışacak bilgi teknolojileri bileşenlerini de belirleyecek şekilde tanımlamak ve belgelemek. | |||||||||||||
6) Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. | |||||||||||||
7) İş çevresinde gerekli olan takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek. | |||||||||||||
8) Bilgi teknolojileri ile ilgili işletme problemleriyle uğraşırken etik ve çevresel meseleler konusunda farkındalık göstermek. | |||||||||||||
9) İşletme ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak. | |||||||||||||
10) Mevcut ve çeşitli çevrelere yenilikçi ve yaratıcı biçimde çözümler uygulamak. | |||||||||||||
11) İşletme ve yönetim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla iletişim kurmak | |||||||||||||
12) Bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetim alanında ileri bilgisayar programları ile kullanmak. | |||||||||||||
13) Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlamak ve sunmak | |||||||||||||
14) Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilmek ve bu dokümanları sunmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşletmenin farklı alanlarıyla ilgili kavram ve teorileri kurumlarla ilintili problemleri çözmek için kullanmak. | 4 |
2) | İşletmenin yöneticileri olarak uygun analitik ve nicel teknikleri kullanarak kararlar almak | 4 |
3) | Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. | 4 |
4) | İş gereksinimlerini desteklemek için donanım ve yazılım bileşenlerinin tasarım ve uygulamalarını içeren kurumsal bilgi teknolojisi altyapısını anlayacak ve geliştirecek teknikler geliştirmek. | 2 |
5) | Sürekli proses iyileştirmesi amacıyla operasyonel iş süreçlerini, birlikte çalışacak bilgi teknolojileri bileşenlerini de belirleyecek şekilde tanımlamak ve belgelemek. | 3 |
6) | Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. | 3 |
7) | İş çevresinde gerekli olan takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek. | 3 |
8) | Bilgi teknolojileri ile ilgili işletme problemleriyle uğraşırken etik ve çevresel meseleler konusunda farkındalık göstermek. | 2 |
9) | İşletme ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak. | 3 |
10) | Mevcut ve çeşitli çevrelere yenilikçi ve yaratıcı biçimde çözümler uygulamak. | 3 |
11) | İşletme ve yönetim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla iletişim kurmak | 1 |
12) | Bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetim alanında ileri bilgisayar programları ile kullanmak. | 4 |
13) | Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlamak ve sunmak | 2 |
14) | Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilmek ve bu dokümanları sunmak | 1 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 84 |
Proje | 1 | 4 |
Ödevler | 1 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 120 |