| Psikoloji (İngilizce) | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu: | PSY310 | ||||||||
| Ders İsmi: | Art Therapy and Creativity | ||||||||
| Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
| Ders Kredileri: |
|
||||||||
| Öğretim Dili: | EN | ||||||||
| Ders Koşulu: | |||||||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
| Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
| Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. Betül BUZLUK | ||||||||
| Dersi Veren(ler): | |||||||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Bu dersin amacı duygu ve hayal gücüne kendiliğinden ve terk ile erişmenin bir yolu olarak çeşitli sanat malzemelerini kullanarak içsel deneyimin sözlü olmayan, anlatılamaz ve bilinmeyen yönlerini yakalamayı amaçlayan sanat terapisinin temel kavram ve yöntemlerinin öğretimesidir. |
| Dersin İçeriği: | Bu ders, sanat terapisinin temel kavram ve kuramlarıyla ilgili konuları içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Sanat Nedir? | Slaytlar |
| 2) | Sanat Terapi Tarihçesi | Slaytlar |
| 3) | Sanat Terapi Kullanım Alanları | Slaytlar |
| 4) | Sanat Terapi Kavramı | Slaytlar |
| 5) | Sanat Terapisi Nasıl İyileştirir? | Slaytlar |
| 6) | Sanat Terapisinin Dayandığı ve Birlikte Kullanıldığı Ekoller | Slaytlar |
| 7) | Sanat Terapisinin Gelişimi | Slaytlar |
| 8) | Ara Sınav | - |
| 9) | Sanat ve Psikoterapi | Slaytlar |
| 10) | Sanatla Terapi Alanında Çalışanlar İçin Bilinmesi Gereken Kavramlar | Slaytlar |
| 11) | Yaratıcılık ve Spontanlık | Slaytlar |
| 12) | Sanatla Terapi Uygulama Örnekleri 1 | Slaytlar |
| 13) | Sanatla Terapi Uygulama Örnekleri 1 | Slaytlar |
| 14) | Final Sınavı | - |
| Ders Notları / Kitaplar: | Slaytlar |
| Diğer Kaynaklar: | Slides |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | ||||||||||||||||||
| 1) Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 2) Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir | ||||||||||||||||||
| 3) Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 4) Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
| 5) Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
| 6) Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 7) Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 8) Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 9) Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 10) Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır. | ||||||||||||||||||
| 11) Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır. | ||||||||||||||||||
| 12) Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür. | ||||||||||||||||||
| 13) Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir. | ||||||||||||||||||
| 14) Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder. | ||||||||||||||||||
| 15) Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır. | ||||||||||||||||||
| 16) Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir. | ||||||||||||||||||
| 17) İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür. | ||||||||||||||||||
| 18) Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır. | ||||||||||||||||||
| 19) Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir. | 4 |
| 2) | Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir | 5 |
| 3) | Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir. | 4 |
| 4) | Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir. | 5 |
| 5) | Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir. | 4 |
| 6) | Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir. | 1 |
| 7) | Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir. | 5 |
| 8) | Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir. | 5 |
| 9) | Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir. | 5 |
| 10) | Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır. | 5 |
| 11) | Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır. | |
| 12) | Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür. | 3 |
| 13) | Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir. | 5 |
| 14) | Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder. | 5 |
| 15) | Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır. | 4 |
| 16) | Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir. | 5 |
| 17) | İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür. | 5 |
| 18) | Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır. | 5 |
| 19) | Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir. | 5 |
| Alan Çalışması | |
| Anlatım | |
| Beyin fırtınası /Altı şapka | |
| Bireysel çalışma ve ödevi | |
| Ders | |
| Grup çalışması ve ödevi | |
| Soru cevap/ Tartışma | |
| Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
| Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
| Ödev | |
| Sunum | |
| Raporlama |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ödev | 1 | % 10 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
| Final | 1 | % 60 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
| Ders Saati | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
| Ödevler | 6 | 6 |
| Ara Sınavlar | 7 | 8 |
| Final | 7 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 120 | |