Diş Hekimliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DENT501
Ders İsmi: Forensics
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 0 1 1
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Emre Kırmızıtaş
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Adli Bilimler ve Adli diş hekimliği konusunda temel bilgilerin verilmesi
Dersin İçeriği: Adli Tıp, Adli Bilimler ve Adli Diş Hekimliğini tanımı, yaralar, çocuk istismarı, ölüm kavramı, otopsi ve ağız içi otopsisi, Adli Diş Hekimliğinde kimlik tayini ve Diş hekiminin hukuki sorumluluğu

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Adli Tıbbı, Adli bilimleri ve temel alanlarını tanımlar.
2) Yara türlerini sınıflandırarak tanımlar.
3) Adli Diş Hekimliğini kavrar, temel uygulamalarını, diş hekiminin kriminal olgulardaki rolünü açıklar.
4) Ölüm fizyopatolojisi ve ölüm zamanının değerlendirilmesini tanımlar.
5) Adli otopsi ve ağız içi otopsisini öğrenir.
6) Diş hekiminin hukuki sorumluluğunu öğrenir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Adli Tıp, Adli Bilimler ve temel alanları. Adli Tıp ve Adli Bilimlere giriş -
2) Yara türleri. Yara fizyopatolojisi. Künt travmatik yaralar -
3) Kesici Delici alet yaraları. Ateşli silah yaraları -
4) Adli Diş Hekimliği ve diş hekiminin kriminal olgulardaki rolü. Diş Hekimliğinde Adli rapor uygulamaları ve Bilirkişilik -
5) Çocuk istismarı olgularında diş hekiminin rolü -
6) Cinsel suç olgularında diş hekiminin rolü -
7) Ölüm fizyopatolojisi, Ölüm zamanının değerlendirilmesi -
8) Adli otopsi ve ağız içi otopsisi. Adli Otopsi -
9) Felaket kurbanlarının değerlendirilmesinde diş hekiminin rolü -
10) Ağız içi otopsisi -
11) Adli diş hekimliğinde kimlik tayini -
12) Adli diş hekimliğinde ısırık izlerinden kimlik tayini -
13) Diş hekiminin hukuki sorumluluğu -
14) Diş hekimliğinde malpraktis ve komplikasyon ayrımı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar: 1. Adli Tıp Ders Kitabı, İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul 2011
2. Knight’s Forensic Pathology, Pekka Saukko, Bernard Knight, 3rd Edition, 2004

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği temel ve güncel bilgilere sahiptir, meslek yaşamı boyunca, diş hekimliği ile ilgili bilimsel yayınları takip eder ve mesleki pratiğine uygular.
2) Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır.
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve bu bilgileri sentez ederek mesleki uygulamalarında kullanır.
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili çalışmalarda proje üretir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir.
5) Diş hekimliği bilgilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, bu uygulamalar sırasında öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir.
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur.
7) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
8) Diş hekimliği uygulamaları sırasında hasta ile iyi iletişim kurar, toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta için en uygun tedaviyi önerir, etik ve kanuni sorumluluklarını göz önünde bulundurarak uygun tedaviyi gerçekleştirir, bu tedavilerle ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır.
9) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar.
10) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında öğrendiği bu çağdaş bilgileri kullanır.
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği temel ve güncel bilgilere sahiptir, meslek yaşamı boyunca, diş hekimliği ile ilgili bilimsel yayınları takip eder ve mesleki pratiğine uygular. 3
2) Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır.
3) Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, sağlık alanındaki tüm disiplinlerin bilgileri ile bütünleştirir, analiz eder ve bu bilgileri sentez ederek mesleki uygulamalarında kullanır. 3
4) Diş hekimliği alanı ile ilgili çalışmalarda proje üretir, araştırma ekibinin bir üyesi olarak yer alır ve elde edilen sonuçları bilimsel düzeyde değerlendirir.
5) Diş hekimliği bilgilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, mesleğine katkı sağlayacak bilgileri uygulamaları sırasında kullanır, bu uygulamalar sırasında öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir.
6) Diş hekimliği bilgilerini sosyal ve bilimsel ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile paylaşır, karşılaştırır ve bilgi alışverişinde bulunur.
7) Diş hekimliği sağlık politikası ile ilgili fikir üretir, koruyucu ve tedavi edici hekimlik uygulamalarını bilimsel, etik ve kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
8) Diş hekimliği uygulamaları sırasında hasta ile iyi iletişim kurar, toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta için en uygun tedaviyi önerir, etik ve kanuni sorumluluklarını göz önünde bulundurarak uygun tedaviyi gerçekleştirir, bu tedavilerle ilgili verileri toplar ve kayıt altına alır. 5
9) Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını paylaşır ve sunar.
10) Diş hekimliği mesleği süresince yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek, kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve mesleki uygulamaları sırasında öğrendiği bu çağdaş bilgileri kullanır.
11) Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek uygulamaları sırasında kullanır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Ara Sınavlar 1 6 6
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 30