Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HMS412 | ||||||||
Ders İsmi: | Evde Bakım Hemşireliği | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Ayşe Nur FİLİK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, evde bakım gerektiren bireylerin bakım hizmetlerini yerine getirmede evde sağlık hizmetleri standartları doğrultusunda öğrenciye bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; Evde Bakım Tanımı ve Evde Bakıma Gereksinimi Olan Gruplar, Türkiye’de ve Konya’da Evde Bakımla İlgilenen Kurum ve Kuruluşların Tanıtımı, Dünyada ve Türkiye’de Evde Bakım, Evde Bakımın Sağlık Politikamızdaki Yeri, Evde Bakım Ekibi ve İletişim, Evde Bakımda Sosyal hizmet Uzmanının Görev, Rol ve Sorumlulukları konularını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Evde Bakım Tanımı ve Evde Bakıma Gereksinimi Olan Gruplar | Ders Notları |
2) | Türkiye’de ve Konya’da Evde Bakımla İlgilenen Kurum ve Kuruluşların Tanıtımı | Ders Notları |
3) | Dünyada ve Türkiye’de Evde Bakım | Ders Notları |
4) | Evde Bakımın Sağlık Politikasındaki Yeri | Ders Notları |
5) | Evde Bakım Ekibi ve İletişim | Ders Notları |
6) | Evde Bakımda Sosyal Hizmet Uzmanının Görev, Rol ve Sorumlulukları | Ders Notları |
7) | Evde Bakımda Etik ve Klinik Kayıtların Önemi | Ders Notları |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Evde Bakımda Yaşanan Psikolojik Sorunlar ve Baş Etme Yolları | Ders Notları |
10) | Evde Bakımda Enfeksiyon Kontrolü | Ders Notları |
11) | Evde Yaşlı Bakımı ve Bakım Vericiler | Ders Notları |
12) | Kronik Hastalıklarda Evde Bakım | Ders Notları |
13) | Kanserli Hastanın Evde Bakımı | Ders Notları |
14) | Evde Kullanılan İleri Teknolojili Bakım | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | - |
Diğer Kaynaklar: | 1. Koç, A. (2017). Evde Bakım Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi 2. Kurt, A. (2020). Evde Bakım: Hemşirelik Pratikleri ve Yaklaşımları. İzmir: Kriter Yayıncılık. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
5 |
4 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. | |||||||||||||
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. | |||||||||||||
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | |||||||||||||
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. | |||||||||||||
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. | |||||||||||||
6) Takım çalışmasını benimser. | |||||||||||||
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır. | |||||||||||||
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. | |||||||||||||
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. | |||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | |||||||||||||
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. | |||||||||||||
12) Eğitim etkinliklerini yürütür. | |||||||||||||
13) Bilimsel araştırmalara katılır. | |||||||||||||
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. | 1 |
2) | Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. | 4 |
3) | Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | 4 |
4) | Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. | 5 |
5) | Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. | 1 |
6) | Takım çalışmasını benimser. | 3 |
7) | Etkili iletişim becerilerini kullanır. | 5 |
8) | Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. | 5 |
9) | Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. | 5 |
10) | Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | 2 |
11) | Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. | 3 |
12) | Eğitim etkinliklerini yürütür. | 1 |
13) | Bilimsel araştırmalara katılır. | 3 |
14) | Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. | 5 |
Anlatım |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 100 |