Beslenme ve Diyetetik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BES106
Ders İsmi: Temel Kimya
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Simge KAYAK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Madde, atomik, kimyasal bileşikler, kimyasal reaksiyonlar, sulu çözeltiler, gazlar ve basit gaz kanunları, atomik elektronik yapı, periyodik tablo, kimyasal bağlar, termokimya, kimyasal kinetik ve denge, asitler ve bazlar, çözeltiler, organik kimya gibi genel kimya konularına ilişkin bilgi kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Temel Kimyaya Giriş ve Organik Kimya

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kimyanın temel kavramlarını ve ilkelerini bilebilir.
2) Gaz kanunları hakkındaki soruları çözebilir.
3) Maddelerin periyodik tablodaki yerlerini tanımlayabilir.
4) Çözeltilerin asidik-bazik özelliklerini bilebilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Maddenin özelliklerini açıklayabilir.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Maddenin Özellikleri ve Ölçümü Hazırlanmış Ders Notları
2) Atomlar ve Atom Kuramları Hazırlanmış Ders Notları
3) Kimyasal Bileşikler ve Tepkimeler Hazırlanmış Ders Notları
4) Gazlar ve Basit Kimya Kanunları/ Termokimya Hazırlanmış Ders Notları
5) Atomun Elektron Yapısı ve Periyodik Çizelge Hazırlanmış Ders Notları
6) Kimyasal Bağ ve Bağ Teorileri Hazırlanmış Ders Notları
7) Kimyasal Kinetik ve Kimyasal Dengenin İlkeleri Hazırlanmış Ders Notları
8) Ara Sınav Hazırlanmış Ders Notları
9) Asitler ve Bazlar Hazırlanmış Ders Notları
10) Organik Kimyaya Giriş Hazırlanmış Ders Notları
11) Hidrokarbonlar Hazırlanmış Ders Notları
12) Organik Reaksiyonlar ve Fonksiyonel Gruplar Hazırlanmış Ders Notları
13) Genel tekrar Hazırlanmış Ders Notları
14) Genel tekrar Hazırlanmış Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

5

3

Program Kazanımları
1) Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgi ve becerilere sahiptir.
2) Beslenme ve diyetetik alanıyla ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları etkin olarak kullanma bilgi ve becerisine sahiptir.
3) Vücudun yapısını ve vücutta meydana gelen fizyolojik değişiklikleri bilir ve beslenme-besin öğeleriyle ilişkisiyle anlamlandırır.
4) Türkçe ve en az bir yabancı dili kullanarak etkili iletişim kurar, ulusal ve uluslararası literatürleri etkin şekilde tarayarak alanındaki bilimsel verilere hakim olur.
5) Beslenme ve Diyetetik alanında sahip olduğu güncel ve kanıta dayalı bilgi ve becerileri kullanarak bireylerin ya da toplumun beslenme durumu saptayarak sağlığın geliştirilmesi, sürdürülmesi ve korunması için gerekli durumlarda uygun beslenme müdahaleleri ve/veya eğitimlerini belirler ve uygular.
6) Analitik düşünme, problemleri saptama, problem çözme, etik muhakeme becerilerine sahiptir
7) Bağımsız olarak bilimsel çalışmalar yürütür, multidisipliner çalışmalara katılarak sorumluluk alma bilinci geliştirir.
8) Çeşitli yaş gruplarına ve sağlık durumuna uygun tıbbi beslenme tedavisini belirler ve uygular.
9) Toplu beslenme sistemlerinde etkin görev alarak, üretim süreçlerinde toplam kalite yönetimini uygular, çevreye duyarlılık gösterir, sürdürülebilirliğe katkı sağlar.
10) Görev, hak, sorumluluklarıyla ilgili yasa ve yönetmeliklere hakimdir. Mesleki etik ve ahlak kurallarına uyar. Toplum için rol model olur
11) Toplum ve çevre sağlığı için gerekli beslenme politikalarının geliştirilmesinde etkin rol oynar.
12) Sürekli kendini yeniler, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser.
13) Besinin; besin öğelerini, bileşenlerini öğrenir ve besinlerin üretimden tüketime kadar olan sürecini kavrar.
14) Yaşadığı toplumun sorunlarını saptar ve çözümü için sosyal sorumluluk projeleri geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgi ve becerilere sahiptir. 4
2) Beslenme ve diyetetik alanıyla ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları etkin olarak kullanma bilgi ve becerisine sahiptir. 3
3) Vücudun yapısını ve vücutta meydana gelen fizyolojik değişiklikleri bilir ve beslenme-besin öğeleriyle ilişkisiyle anlamlandırır. 3
4) Türkçe ve en az bir yabancı dili kullanarak etkili iletişim kurar, ulusal ve uluslararası literatürleri etkin şekilde tarayarak alanındaki bilimsel verilere hakim olur. 2
5) Beslenme ve Diyetetik alanında sahip olduğu güncel ve kanıta dayalı bilgi ve becerileri kullanarak bireylerin ya da toplumun beslenme durumu saptayarak sağlığın geliştirilmesi, sürdürülmesi ve korunması için gerekli durumlarda uygun beslenme müdahaleleri ve/veya eğitimlerini belirler ve uygular. 3
6) Analitik düşünme, problemleri saptama, problem çözme, etik muhakeme becerilerine sahiptir 3
7) Bağımsız olarak bilimsel çalışmalar yürütür, multidisipliner çalışmalara katılarak sorumluluk alma bilinci geliştirir. 3
8) Çeşitli yaş gruplarına ve sağlık durumuna uygun tıbbi beslenme tedavisini belirler ve uygular. 3
9) Toplu beslenme sistemlerinde etkin görev alarak, üretim süreçlerinde toplam kalite yönetimini uygular, çevreye duyarlılık gösterir, sürdürülebilirliğe katkı sağlar. 2
10) Görev, hak, sorumluluklarıyla ilgili yasa ve yönetmeliklere hakimdir. Mesleki etik ve ahlak kurallarına uyar. Toplum için rol model olur 2
11) Toplum ve çevre sağlığı için gerekli beslenme politikalarının geliştirilmesinde etkin rol oynar. 2
12) Sürekli kendini yeniler, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser. 4
13) Besinin; besin öğelerini, bileşenlerini öğrenir ve besinlerin üretimden tüketime kadar olan sürecini kavrar. 4
14) Yaşadığı toplumun sorunlarını saptar ve çözümü için sosyal sorumluluk projeleri geliştirir. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Problem Çözme
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Laboratuvar 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 150