Beslenme ve Diyetetik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | BES106 | ||||||||
Ders İsmi: | Temel Kimya | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. Simge KAYAK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Madde, atomik, kimyasal bileşikler, kimyasal reaksiyonlar, sulu çözeltiler, gazlar ve basit gaz kanunları, atomik elektronik yapı, periyodik tablo, kimyasal bağlar, termokimya, kimyasal kinetik ve denge, asitler ve bazlar, çözeltiler, organik kimya gibi genel kimya konularına ilişkin bilgi kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Temel Kimyaya Giriş ve Organik Kimya |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Maddenin Özellikleri ve Ölçümü | Hazırlanmış Ders Notları |
2) | Atomlar ve Atom Kuramları | Hazırlanmış Ders Notları |
3) | Kimyasal Bileşikler ve Tepkimeler | Hazırlanmış Ders Notları |
4) | Gazlar ve Basit Kimya Kanunları/ Termokimya | Hazırlanmış Ders Notları |
5) | Atomun Elektron Yapısı ve Periyodik Çizelge | Hazırlanmış Ders Notları |
6) | Kimyasal Bağ ve Bağ Teorileri | Hazırlanmış Ders Notları |
7) | Kimyasal Kinetik ve Kimyasal Dengenin İlkeleri | Hazırlanmış Ders Notları |
8) | Ara Sınav | Hazırlanmış Ders Notları |
9) | Asitler ve Bazlar | Hazırlanmış Ders Notları |
10) | Organik Kimyaya Giriş | Hazırlanmış Ders Notları |
11) | Hidrokarbonlar | Hazırlanmış Ders Notları |
12) | Organik Reaksiyonlar ve Fonksiyonel Gruplar | Hazırlanmış Ders Notları |
13) | Genel tekrar | Hazırlanmış Ders Notları |
14) | Genel tekrar | Hazırlanmış Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
5 |
3 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgi ve becerilere sahiptir. | |||||||||||||
2) Beslenme ve diyetetik alanıyla ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları etkin olarak kullanma bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||||||
3) Vücudun yapısını ve vücutta meydana gelen fizyolojik değişiklikleri bilir ve beslenme-besin öğeleriyle ilişkisiyle anlamlandırır. | |||||||||||||
4) Türkçe ve en az bir yabancı dili kullanarak etkili iletişim kurar, ulusal ve uluslararası literatürleri etkin şekilde tarayarak alanındaki bilimsel verilere hakim olur. | |||||||||||||
5) Beslenme ve Diyetetik alanında sahip olduğu güncel ve kanıta dayalı bilgi ve becerileri kullanarak bireylerin ya da toplumun beslenme durumu saptayarak sağlığın geliştirilmesi, sürdürülmesi ve korunması için gerekli durumlarda uygun beslenme müdahaleleri ve/veya eğitimlerini belirler ve uygular. | |||||||||||||
6) Analitik düşünme, problemleri saptama, problem çözme, etik muhakeme becerilerine sahiptir | |||||||||||||
7) Bağımsız olarak bilimsel çalışmalar yürütür, multidisipliner çalışmalara katılarak sorumluluk alma bilinci geliştirir. | |||||||||||||
8) Çeşitli yaş gruplarına ve sağlık durumuna uygun tıbbi beslenme tedavisini belirler ve uygular. | |||||||||||||
9) Toplu beslenme sistemlerinde etkin görev alarak, üretim süreçlerinde toplam kalite yönetimini uygular, çevreye duyarlılık gösterir, sürdürülebilirliğe katkı sağlar. | |||||||||||||
10) Görev, hak, sorumluluklarıyla ilgili yasa ve yönetmeliklere hakimdir. Mesleki etik ve ahlak kurallarına uyar. Toplum için rol model olur | |||||||||||||
11) Toplum ve çevre sağlığı için gerekli beslenme politikalarının geliştirilmesinde etkin rol oynar. | |||||||||||||
12) Sürekli kendini yeniler, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser. | |||||||||||||
13) Besinin; besin öğelerini, bileşenlerini öğrenir ve besinlerin üretimden tüketime kadar olan sürecini kavrar. | |||||||||||||
14) Yaşadığı toplumun sorunlarını saptar ve çözümü için sosyal sorumluluk projeleri geliştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgi ve becerilere sahiptir. | 4 |
2) | Beslenme ve diyetetik alanıyla ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları etkin olarak kullanma bilgi ve becerisine sahiptir. | 3 |
3) | Vücudun yapısını ve vücutta meydana gelen fizyolojik değişiklikleri bilir ve beslenme-besin öğeleriyle ilişkisiyle anlamlandırır. | 3 |
4) | Türkçe ve en az bir yabancı dili kullanarak etkili iletişim kurar, ulusal ve uluslararası literatürleri etkin şekilde tarayarak alanındaki bilimsel verilere hakim olur. | 2 |
5) | Beslenme ve Diyetetik alanında sahip olduğu güncel ve kanıta dayalı bilgi ve becerileri kullanarak bireylerin ya da toplumun beslenme durumu saptayarak sağlığın geliştirilmesi, sürdürülmesi ve korunması için gerekli durumlarda uygun beslenme müdahaleleri ve/veya eğitimlerini belirler ve uygular. | 3 |
6) | Analitik düşünme, problemleri saptama, problem çözme, etik muhakeme becerilerine sahiptir | 3 |
7) | Bağımsız olarak bilimsel çalışmalar yürütür, multidisipliner çalışmalara katılarak sorumluluk alma bilinci geliştirir. | 3 |
8) | Çeşitli yaş gruplarına ve sağlık durumuna uygun tıbbi beslenme tedavisini belirler ve uygular. | 3 |
9) | Toplu beslenme sistemlerinde etkin görev alarak, üretim süreçlerinde toplam kalite yönetimini uygular, çevreye duyarlılık gösterir, sürdürülebilirliğe katkı sağlar. | 2 |
10) | Görev, hak, sorumluluklarıyla ilgili yasa ve yönetmeliklere hakimdir. Mesleki etik ve ahlak kurallarına uyar. Toplum için rol model olur | 2 |
11) | Toplum ve çevre sağlığı için gerekli beslenme politikalarının geliştirilmesinde etkin rol oynar. | 2 |
12) | Sürekli kendini yeniler, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser. | 4 |
13) | Besinin; besin öğelerini, bileşenlerini öğrenir ve besinlerin üretimden tüketime kadar olan sürecini kavrar. | 4 |
14) | Yaşadığı toplumun sorunlarını saptar ve çözümü için sosyal sorumluluk projeleri geliştirir. | 2 |
Anlatım | |
Problem Çözme | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 150 |