Beslenme ve Diyetetik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | BES313 | ||||||||
Ders İsmi: | Yeme Bozuklukları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. Simge KAYAK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders yeme bozukluklarının epidemiyolojisini, etyolojisini,tedavi yöntemlerini açıklamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Yeme bozuklukları epidemiyolojisi, etyolojisi, tedavi yöntemleri, beslenme ilkeleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yeme bozukluklarına giriş | Hazırlanmış ders notları |
2) | Anoreksiya nervoza tanımı, komplikasyonları | Hazırlanmış ders notları |
3) | Anoreksiya nervozada beslenme ilkeleri | Hazırlanmış ders notları |
4) | Bulimia nervoza tanımı, komplikasyonları | Hazırlanmış ders notları |
5) | Bulimia nervozada beslenme ilkeleri | Hazırlanmış ders notları |
6) | Diğer yeme bozuklukları ve tanımı, komplikasyonları | Hazırlanmış ders notları |
7) | Diğer yeme bozuklarında beslenme ilkeleri | Hazırlanmış ders notları |
8) | Ara sınav | Hazırlanmış ders notları |
9) | Yeme bozukluklarında medikal tedavi yaklaşımları | Hazırlanmış ders notları |
10) | Yeme bozukluklarında beslenme destek yöntemleri | Hazırlanmış ders notları |
11) | Yeme bozukluklarında beslenme destek yöntemleri | Hazırlanmış ders notları |
12) | Vaka incelemesi- menü planlama | Hazırlanmış ders notları |
13) | Vaka incelemesi- menü planlama | Hazırlanmış ders notları |
14) | Genel tekrar | Hazırlanmış ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Cristopher Fairburn, Kelly Brownwll. Eating Disorders and obesity. The Guilford Press, NY 2002Guyton C, Hall JE. Guyton & Hall Tıbbi Fizyoloji Cep Kitabı.11. Baskı. W.B. Saunders Company. Çeviri: Z. Solakoğlu. Nobel Tıp Kitabevleri. İstanbul, 2011. |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgi ve becerilere sahiptir. | |||||||||||||
2) Beslenme ve diyetetik alanıyla ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları etkin olarak kullanma bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||||||
3) Vücudun yapısını ve vücutta meydana gelen fizyolojik değişiklikleri bilir ve beslenme-besin öğeleriyle ilişkisiyle anlamlandırır. | |||||||||||||
4) Türkçe ve en az bir yabancı dili kullanarak etkili iletişim kurar, ulusal ve uluslararası literatürleri etkin şekilde tarayarak alanındaki bilimsel verilere hakim olur. | |||||||||||||
5) Beslenme ve Diyetetik alanında sahip olduğu güncel ve kanıta dayalı bilgi ve becerileri kullanarak bireylerin ya da toplumun beslenme durumu saptayarak sağlığın geliştirilmesi, sürdürülmesi ve korunması için gerekli durumlarda uygun beslenme müdahaleleri ve/veya eğitimlerini belirler ve uygular. | |||||||||||||
6) Analitik düşünme, problemleri saptama, problem çözme, etik muhakeme becerilerine sahiptir | |||||||||||||
7) Bağımsız olarak bilimsel çalışmalar yürütür, multidisipliner çalışmalara katılarak sorumluluk alma bilinci geliştirir. | |||||||||||||
8) Çeşitli yaş gruplarına ve sağlık durumuna uygun tıbbi beslenme tedavisini belirler ve uygular. | |||||||||||||
9) Toplu beslenme sistemlerinde etkin görev alarak, üretim süreçlerinde toplam kalite yönetimini uygular, çevreye duyarlılık gösterir, sürdürülebilirliğe katkı sağlar. | |||||||||||||
10) Görev, hak, sorumluluklarıyla ilgili yasa ve yönetmeliklere hakimdir. Mesleki etik ve ahlak kurallarına uyar. Toplum için rol model olur | |||||||||||||
11) Toplum ve çevre sağlığı için gerekli beslenme politikalarının geliştirilmesinde etkin rol oynar. | |||||||||||||
12) Sürekli kendini yeniler, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser. | |||||||||||||
13) Besinin; besin öğelerini, bileşenlerini öğrenir ve besinlerin üretimden tüketime kadar olan sürecini kavrar. | |||||||||||||
14) Yaşadığı toplumun sorunlarını saptar ve çözümü için sosyal sorumluluk projeleri geliştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgi ve becerilere sahiptir. | 5 |
2) | Beslenme ve diyetetik alanıyla ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları etkin olarak kullanma bilgi ve becerisine sahiptir. | 3 |
3) | Vücudun yapısını ve vücutta meydana gelen fizyolojik değişiklikleri bilir ve beslenme-besin öğeleriyle ilişkisiyle anlamlandırır. | 4 |
4) | Türkçe ve en az bir yabancı dili kullanarak etkili iletişim kurar, ulusal ve uluslararası literatürleri etkin şekilde tarayarak alanındaki bilimsel verilere hakim olur. | 4 |
5) | Beslenme ve Diyetetik alanında sahip olduğu güncel ve kanıta dayalı bilgi ve becerileri kullanarak bireylerin ya da toplumun beslenme durumu saptayarak sağlığın geliştirilmesi, sürdürülmesi ve korunması için gerekli durumlarda uygun beslenme müdahaleleri ve/veya eğitimlerini belirler ve uygular. | 4 |
6) | Analitik düşünme, problemleri saptama, problem çözme, etik muhakeme becerilerine sahiptir | 4 |
7) | Bağımsız olarak bilimsel çalışmalar yürütür, multidisipliner çalışmalara katılarak sorumluluk alma bilinci geliştirir. | 3 |
8) | Çeşitli yaş gruplarına ve sağlık durumuna uygun tıbbi beslenme tedavisini belirler ve uygular. | 5 |
9) | Toplu beslenme sistemlerinde etkin görev alarak, üretim süreçlerinde toplam kalite yönetimini uygular, çevreye duyarlılık gösterir, sürdürülebilirliğe katkı sağlar. | 2 |
10) | Görev, hak, sorumluluklarıyla ilgili yasa ve yönetmeliklere hakimdir. Mesleki etik ve ahlak kurallarına uyar. Toplum için rol model olur | 3 |
11) | Toplum ve çevre sağlığı için gerekli beslenme politikalarının geliştirilmesinde etkin rol oynar. | 3 |
12) | Sürekli kendini yeniler, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser. | 4 |
13) | Besinin; besin öğelerini, bileşenlerini öğrenir ve besinlerin üretimden tüketime kadar olan sürecini kavrar. | 2 |
14) | Yaşadığı toplumun sorunlarını saptar ve çözümü için sosyal sorumluluk projeleri geliştirir. | 4 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Problem Çözme | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 60 |