İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IAED205
Ders İsmi: Computer Aided Design I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Merve Yücetürk
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin iki boyutlu olarak anlatım yeteneklerinin geliştirilmesi, sayısal tasarım ortamı araçlarının tanılması ve kullanması, fikirlerini taslak çizim aşamasından proje sunum aşamasına taşımaları, projeler hakkında temel ve daha açıklayıcı bilgilere yer vererek teknik anlatım dilini geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders kapsamında, temel çizim öğelerinin tanıtılması ve kullanılması ile ileri seviye çizim tekniğinin kazanılmasına yönelik olarak verilen sınıf içi çizim uygulamaları ile proje çizim ve anlatım pratiği irdelenecektir. Öğrencinin gerçek boyutta biçim oluşturma pratiğinin ölçekli olarak sayısal ortama aktarılmasını amaçlayan uygulamalara yer verilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Tasarım prensiplerine göre projeyi temel çizim yöntemleri kullanarak anlatabilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) İki boyutlu çizim ve anlatım çalışmalarında çalışmanın özelliklerini belirleyebilme ve anlatabilme.
2) Bilgisayar Destekli Tasarım ortamının Tasarım disiplini içerisinde nasıl ve ne ölçüde kullanılabilir olduğu pratiğinin edinilmesi ve uygulayabilme.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Bir tasarım problemine yönelik olarak, 2Boyutlu ortamda yapılan çözümleme çalışmalarına ilişkin farklı değişkenleri kontrol ederek anlamlı ve bütüncül bir yaklaşım içerisinde projeyi anlatabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) AutoCAD'e Giriş a. Arayüz tanıma, sistem ayarları b. Çizim öncesi ayarlar ve komut satırını tanıma
2) Eskiz ile Başlamak a. Çizim Çizgileri b. Diğer 2B Nesneleri Oluşturma c. AutoCAD Çoklu Çizgileri d. Nokta Ekleme
3) Çizilmiş Nesneleri Düzenleme a. Çizilmiş Nesneleri Düzenleme b. Nesneleri Çoğaltmak c. Ayrılma ve Birleşme
4) Katmanlar a. Katmanlarla Çalışma b. Katman Araçları
5) Çizilmiş Nesneleri Düzenleme II a. Nesne Özellikleri b. Grid ve Osnap Kullanmak
6) Editing Drawn Objects II a. Object Properties b. Using Grid and Osnap
7) Çizimlerinizi Ölçülendirme ve Detaylandırma a. Boyutlandırma b. Boyutlandırma Stillerini düzenleme c. Ölçekleme
8) Desen ve Tarama Çizimleri a.Tarama ve Desen Temelleri b.Tarama Özelliklerini Değiştirme
9) Kağıt Alanı Düzenlemesi a. Kağıt Alanı Düzenleri b. Görünüm Alanları Ekleme c. Görünüm Alanlarıyla Çalışma
10) AutoCAD'den dosya transferi a. Sayfa Düzenleri b. Diğer Dosya Türlerine Yayınlama
11) Şablon Çizimleri a. Şablonlar b. Şablonları Özelleştirme
12) Bloklarla Çalışmak a. Bloklarla Çalışmak b. Blok Ekleme c. Blokları Değiştirme
13) Autocad Dosyalarını Düzenleme ve Görselleştirme Çalışmaları Mekanı anlatan yardımcı kolaj çalışmaları, görsel veri işleme yazılımları ile anlatım tekniğinin geliştirilmesi
14) Autocad Dosyalarını Düzenleme ve Görselleştirme Çalışmaları Mekanı anlatan yardımcı kolaj çalışmaları, , görsel veri işleme yazılımları ile anlatım tekniğinin geliştirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Auto CAD: Interior Design and Space Planning
Beverly L. Kirkpatrick, Hossein Assadipour, James M. Kirkpatrick

AutoCAD 2021 for the Interior Designer
Dean Muccio

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

Program Kazanımları
1) Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olabilme.
2) Disiplinler arası ortak çalışabilme.
3) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme.
4) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme.
5) Ulusal ve uluslararası mimari yaklaşımları ve örnekleri karşılaştırabilme.
6) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme.
7) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme.
8) İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme.
9) Yapı bilimleri ve teknolojileri konusunda yetkinlik, tasarım alanındaki teknik bilgileri kullanabilme.
10) İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini içmimari tasarımda kullanabilme.
11) Güncel yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibi olabilme.
12) Tarihi çevre koruma ve restorasyon konularında yetkin olabilme.
13) İnsan-mobilya-mekan-çevre ilişkilerini tasarıma uyarlayabilme.
14) Edindiği kuramsal, teknik ve estetik bilgilerle özgün tasarım dilini oluşturabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olabilme. 2
2) Disiplinler arası ortak çalışabilme. 3
3) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme. 4
4) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme. 4
5) Ulusal ve uluslararası mimari yaklaşımları ve örnekleri karşılaştırabilme. 2
6) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. 5
7) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. 3
8) İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme. 5
9) Yapı bilimleri ve teknolojileri konusunda yetkinlik, tasarım alanındaki teknik bilgileri kullanabilme. 5
10) İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini içmimari tasarımda kullanabilme. 4
11) Güncel yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibi olabilme. 2
12) Tarihi çevre koruma ve restorasyon konularında yetkin olabilme. 2
13) İnsan-mobilya-mekan-çevre ilişkilerini tasarıma uyarlayabilme. 4
14) Edindiği kuramsal, teknik ve estetik bilgilerle özgün tasarım dilini oluşturabilme. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 6 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 4 7 28
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 120