İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IAED207
Ders İsmi: Construction I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Merve Yücetürk
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı öğrencilerinin temel yapı elemanlarının işlevlerini kavramalarını, yapı elemanlarını analiz ederek tanımlamalarını, iç mekanlarda uygun yapı elemanlarına karar vermelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Genel yapı kavramları, taşıyıcı sistemler, kagir yığma yapı sistemi, zemin ve yapı ilişkisi, temeller, duvarda boşluk açma ilkeleri, yapıda bodrum ve su yalıtımı, doğramalar,

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Yapıya özgü kavramların, tanımların ve yapıların sınıflandırabilme.
2) Bir bina sistemi içerisine taşıyıcı ve yapısal elemanlarını entegre edebilmesi
Alana Özgü Yetkinlik
1) Farklı yapı sistemlerinin yapı elemanlarının ve detaylarını (temel, duvar, döşeme, çatı vb.) açıklayabilme.
2) Yapının bağlamında değerlendirilmesi, eğimli arazide yerleşim, topografya ve arazi drenajı kavramlarını açıklayabilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Bir binanın yapı elemanlarının detay çizimlerini (duvar, temel, döşeme, çatı) üretebilmesi.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtılması Yapı kavramı ve yapıların sınıflandırılması Ders notları
2) Bağlamda yapı; topografya, vaziyet planı, arazi kesiti ve arazi drenaj
3) Temeller, zemin döşemesi ve yalıtım Ders notları
4) Betonarme yapı sistemleri, yapı elemanları ve taşıyıcı sistem kuruluşu Ders notları
5) Çelik ve ahşap yapı sistemleri, yapı elemanları ve taşıyıcı sistem kuruluşu
6) Yığma yapılar, temel ve döşeme sistemleri, geleneksel üst örtü sistemleri
7) Vize Sınavı
8) Döşemeler ve döşeme kaplamaları
9) Duvar sistemleri ve kaplamalar
10) Çatı sistemleri ve çatı yalıtımı ve kaplamaları
11) Açıklıklar; kapı ve pencereler
12) Dönem Projesi : 1:200 vaziyet planı 1:100 plan, kesitler ve görünüşler
13) Dönem Projesi : 1:50 plan ve kesitler , detaylar
14) Dönem Projesi : 1:20 plan ve kesitler , detaylar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: raun, M. S. (2008). Windows: Architectural Details. Braun.

Corcuera, A. (2006). Door and Window Design. Harper Design.

Demirarslan, Ü. 1999. İnce yapı, Tasarlama İlkeleri ve Uygulama Yöntemleri. Kocaeli üniversitesi yayınları,Kocaeli

Eldem, S. H., Soygeniş, M. (2005). Yapı 1-2-3-4. Birsen Yayınevi.

Yücesoy, L. (2001). Temeller-Duvarlar-Döşemeler. Yapı Endüstri Merkezi Yayınları.
Diğer Kaynaklar: Allen, E. (0). How Building Work / The Natural Order of Architecture. Oxford University Press.

Baillieu, A. (2003). Contemporary Windows. Mitchell Beazley.

Davies, N. & Jokiniemi, E. Dictionary of Architecture and Building Construction. Elsevier: 2008.

D. K. Ching, F. (2001). Çizimlerle Bina Yapım Rehberi. Yapı Endüstri Merkezi Yayınları.

Izgi, U., Aysel, B., B.. (2003). Kapılar 1-2. Yapı-Endüstri Merkezi.

McBride, S. (2002). Build Like a Pro Windows and Doors: Expert Advice from Start to Finish. Taunton Press.

Oesterle, E. (2001). Double-Skin Facades: Integrated Planning. Prestel Publishing.

Reichel, A., Schultz, K. (2010). Open /Close: Windows, Doors, Gates, Loggias, Filters. Birkhauser Verlag.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

4

5

Program Kazanımları
1) Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olabilme.
2) Disiplinler arası ortak çalışabilme.
3) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme.
4) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme.
5) Ulusal ve uluslararası mimari yaklaşımları ve örnekleri karşılaştırabilme.
6) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme.
7) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme.
8) İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme.
9) Yapı bilimleri ve teknolojileri konusunda yetkinlik, tasarım alanındaki teknik bilgileri kullanabilme.
10) İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini içmimari tasarımda kullanabilme.
11) Güncel yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibi olabilme.
12) Tarihi çevre koruma ve restorasyon konularında yetkin olabilme.
13) İnsan-mobilya-mekan-çevre ilişkilerini tasarıma uyarlayabilme.
14) Edindiği kuramsal, teknik ve estetik bilgilerle özgün tasarım dilini oluşturabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olabilme. 3
2) Disiplinler arası ortak çalışabilme. 5
3) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme. 5
4) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme. 5
5) Ulusal ve uluslararası mimari yaklaşımları ve örnekleri karşılaştırabilme. 2
6) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. 4
7) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. 5
8) İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme. 5
9) Yapı bilimleri ve teknolojileri konusunda yetkinlik, tasarım alanındaki teknik bilgileri kullanabilme. 5
10) İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini içmimari tasarımda kullanabilme. 5
11) Güncel yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibi olabilme. 2
12) Tarihi çevre koruma ve restorasyon konularında yetkin olabilme. 2
13) İnsan-mobilya-mekan-çevre ilişkilerini tasarıma uyarlayabilme. 4
14) Edindiği kuramsal, teknik ve estetik bilgilerle özgün tasarım dilini oluşturabilme. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 5 % 20
Ödev 4 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ödevler 4 4 16
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 150