Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtılması
Yapı kavramı ve yapıların sınıflandırılması Ders notları
|
|
2) |
Bağlamda yapı; topografya, vaziyet planı, arazi kesiti ve arazi drenaj |
|
3) |
Temeller, zemin döşemesi ve yalıtım Ders notları |
|
4) |
Betonarme yapı sistemleri, yapı elemanları ve taşıyıcı sistem kuruluşu Ders notları
|
|
5) |
Çelik ve ahşap yapı sistemleri, yapı elemanları ve taşıyıcı sistem kuruluşu |
|
6) |
Yığma yapılar, temel ve döşeme sistemleri, geleneksel üst örtü sistemleri |
|
7) |
Vize Sınavı |
|
8) |
Döşemeler ve döşeme kaplamaları |
|
9) |
Duvar sistemleri ve kaplamalar |
|
10) |
Çatı sistemleri ve çatı yalıtımı ve kaplamaları |
|
11) |
Açıklıklar; kapı ve pencereler |
|
12) |
Dönem Projesi : 1:200 vaziyet planı
1:100 plan, kesitler ve görünüşler
|
|
13) |
Dönem Projesi : 1:50 plan ve kesitler , detaylar |
|
14) |
Dönem Projesi : 1:20 plan ve kesitler , detaylar |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
raun, M. S. (2008). Windows: Architectural Details. Braun.
Corcuera, A. (2006). Door and Window Design. Harper Design.
Demirarslan, Ü. 1999. İnce yapı, Tasarlama İlkeleri ve Uygulama Yöntemleri. Kocaeli üniversitesi yayınları,Kocaeli
Eldem, S. H., Soygeniş, M. (2005). Yapı 1-2-3-4. Birsen Yayınevi.
Yücesoy, L. (2001). Temeller-Duvarlar-Döşemeler. Yapı Endüstri Merkezi Yayınları.
|
Diğer Kaynaklar: |
Allen, E. (0). How Building Work / The Natural Order of Architecture. Oxford University Press.
Baillieu, A. (2003). Contemporary Windows. Mitchell Beazley.
Davies, N. & Jokiniemi, E. Dictionary of Architecture and Building Construction. Elsevier: 2008.
D. K. Ching, F. (2001). Çizimlerle Bina Yapım Rehberi. Yapı Endüstri Merkezi Yayınları.
Izgi, U., Aysel, B., B.. (2003). Kapılar 1-2. Yapı-Endüstri Merkezi.
McBride, S. (2002). Build Like a Pro Windows and Doors: Expert Advice from Start to Finish. Taunton Press.
Oesterle, E. (2001). Double-Skin Facades: Integrated Planning. Prestel Publishing.
Reichel, A., Schultz, K. (2010). Open /Close: Windows, Doors, Gates, Loggias, Filters. Birkhauser Verlag.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olabilme. |
3 |
2) |
Disiplinler arası ortak çalışabilme. |
5 |
3) |
Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme. |
5 |
4) |
Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme. |
5 |
5) |
Ulusal ve uluslararası mimari yaklaşımları ve örnekleri karşılaştırabilme. |
2 |
6) |
Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. |
4 |
7) |
Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. |
5 |
8) |
İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme. |
5 |
9) |
Yapı bilimleri ve teknolojileri konusunda yetkinlik, tasarım alanındaki teknik bilgileri kullanabilme. |
5 |
10) |
İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini içmimari tasarımda kullanabilme. |
5 |
11) |
Güncel yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibi olabilme. |
2 |
12) |
Tarihi çevre koruma ve restorasyon konularında yetkin olabilme. |
2 |
13) |
İnsan-mobilya-mekan-çevre ilişkilerini tasarıma uyarlayabilme. |
4 |
14) |
Edindiği kuramsal, teknik ve estetik bilgilerle özgün tasarım dilini oluşturabilme. |
4 |