Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTR353
Ders İsmi: Assistif Teknoloji ve Rehabilitasyon
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Gülenay Yıldırım
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere engelli kişilerin yardımcı teknoloji ihtiyaçları konusunda bilgi ve karar verme becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders öğrenciye yardımcı teknolojiye ilişkin temel kavramları, engelli bireyleri evlerinde, toplumda, okulda veya iş yerlerinde rehabilitasyon mühendisliği kavramında destekleme yollarını, aşağıdaki konuları da içerecek şekilde fonksiyonel ve bilişsel becerilerini geliştirmeleri için öğrenti metodu ile öğretir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Engellilerin ihtiyaçları doğrultusunda asistif teknolojiye karar verebilme
2) Asistif teknolojide temel konseptleri belirleyebilme
3) Robot yardımlı rehabilitasyon sistemlerini tartışabilme
4) Asistif teknoloji konseptinde Dünya Sağlık Örgütü belirlemesini yapabilme
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında yardımcı teknolojik ürünleri tanımlayabilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Asistif Teknoloji ve Rehabilitasyon Mühendisliğine Giriş, Uygulamanın Kapsamları (İşitsel, Görsel Destek, Mobilite, Sport/Eğlence) Ders notları
2) Asistif Teknolojide Dünya Sağlık Örgütü- Uluslararası Fonksiyon Sınıflandırılması (WHO-ICF) Ders notları
3) Asistif Teknolojide Karar Verme Ders notları
4) Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda Robotik Terapi Ders notları
5) Asistif Teknolojide Biyomedikal Mühendislik Prensipleri Ders notları
6) Yardımcı Teknoloji Ürünleri, Bu Ürünlerin Sensör Uygulamaları ve Dizayn Fikirleri Ders notları
7) Ara Sınav
8) Robot Yardımlı Rehabilitasyon Sistemleri Ders notları
9) Bilgisayar Erişilebilirlik Araçları, Duyusal Yardımlar, Mobil Cihazlar, Etkinlik İzleme Ders notları
10) Yürümeye Yardımcı Cihazlar Ders notları
11) Asistif Teknolojide Öğrenci Çalışmaları Ders notları
12) Vagus Sinir Uyarımı: Yeni Ürün ve Teknoloji Geliştirme Ders notları
13) Seminer: Öğrenci Çalışmaları
14) Seminer: Öğrenci Çalışmaları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders sunumları ve ilgili güncel literatür

Diğer Kaynaklar: WHO (2001) International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF). Geneva: World Health Organization

Henderson, S., Skelton, H. & amp; Rosenbaum, P. (2008). Assistive Devices for Children with Functional Impairments impact on child and Caregiver Function. Developmental Medicine & Child Neurology, 50: 89–98

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Sağlıkla ilgili yeterli beceriye sahip olabilme
2) Temel bilgileri kullanarak analiz edebilme
3) Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunabilme
4) Uygulama işlemlerinde beceri kazanabilme
5) Fizyoterapide özel konular hakkında bilgi edinebilme
6) Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olabilme
7) Hayat boyu öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açık olabilme
8) Profesyonel sosyal, etik ve sorumluluklara duyarlı olabilme
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve yaşadığı topluma örnek olabilme
10) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilme
11) Mesleki görevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olabilme
12) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyacı olan bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli uygulamaları yürütebilme
13) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahip olabilme
14) Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapabilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlıkla ilgili yeterli beceriye sahip olabilme 4
2) Temel bilgileri kullanarak analiz edebilme 4
3) Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunabilme 4
4) Uygulama işlemlerinde beceri kazanabilme 3
5) Fizyoterapide özel konular hakkında bilgi edinebilme 4
6) Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olabilme 3
7) Hayat boyu öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açık olabilme 3
8) Profesyonel sosyal, etik ve sorumluluklara duyarlı olabilme 2
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve yaşadığı topluma örnek olabilme 3
10) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilme 3
11) Mesleki görevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olabilme 4
12) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyacı olan bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli uygulamaları yürütebilme 4
13) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahip olabilme 4
14) Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapabilme 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ödevler 2 10 20
Ara Sınavlar 1 36 36
Final 1 36 36
Toplam İş Yükü 120