Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTR228
Ders İsmi: Klinik Nöroloji ve Nöroşiruji
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Gülenay Yıldırım
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sinir sisteminin anatomik bileşenlerine uygun bir sıra ve içerik ile hastalıkları tanımlamak, patofizyolojilerini, klinik bulgularını, tanı yöntemlerini ve varsa tedavilerini sunmak, nöroloji ve nöroşirürji alanında sık karşılaşılan ve özürlülük oranı yüksek olabilecek durumları anlatmak, pratik uygulamada sık karşılaşılan hastalıkları tanıtmak ve bu konuda ilgi uyandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Sinir sisteminin farklı bölümlerini etkileyebilecek hastalıklar, etyolojik mekanizmalar (vasküler, travmatik, tümöral, inflamatuar, herediter, toksik ve metabolik) gözetilerek anlatılmaktadır. Hastalıkların yapısal öz nitelikleri ile klinik karşılıkları irdelenmektedir. Kesin tanı için kullanılacak muayene usulleri ve tanıya yardımcı laboratuvar yöntemleri ele alınmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Mesleğe ait klinik nöroloji ve nöroşirurji kavramlarını açıklayabilme
2) Öğrenilen bilgilere dayalı olarak klinik problemleri analiz edebilme
3) Hastayı değerlendirir ve başka alanlardaki uzmanlarla iletişim kurması gerektiği durumları analiz edebilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kranyo - Spinal Travmalar Ders notları
2) Omurilik Hastalıkları Ders notları
3) Radikülopatiler ders notları
4) Periferik sinir travmaları ve Tuzak Nöropatileri ders notları
5) Polinöropatiler ders notları
5) Polinöropatiler ders notları
6) Motor Son Plak Hastalıkları ders notları
7) İnme ve Diğer Felçler ders notları
8) Motor Nöron Hastalıkları ders notları
9) Epilepsi ders notları
10) Merketi Sinir Sisteminin Demiyelinizan Hastalıkları ders notları
11) M.S.S. Tümörleri ders notları
12) Demans ders notları
13) Kas Hastalıkları ders notları
14) Parkinson ve Diğer Hareket Bozuklukları ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1. Nöroloji E-Ders kitabı. Editorler AE ÖGE, B BAYKAL. 2. Bradley's Neurology in Clinical Practice. RB DAROFF, GM FENICHEL, J JANKOVICH, JC MAZZIOTTA; Elsevier & Sanders 2012.


Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Sağlıkla ilgili yeterli beceriye sahip olabilme
2) Temel bilgileri kullanarak analiz edebilme
3) Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunabilme
4) Uygulama işlemlerinde beceri kazanabilme
5) Fizyoterapide özel konular hakkında bilgi edinebilme
6) Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olabilme
7) Hayat boyu öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açık olabilme
8) Profesyonel sosyal, etik ve sorumluluklara duyarlı olabilme
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve yaşadığı topluma örnek olabilme
10) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilme
11) Mesleki görevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olabilme
12) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyacı olan bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli uygulamaları yürütebilme
13) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahip olabilme
14) Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapabilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlıkla ilgili yeterli beceriye sahip olabilme 3
2) Temel bilgileri kullanarak analiz edebilme 3
3) Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunabilme 1
4) Uygulama işlemlerinde beceri kazanabilme 1
5) Fizyoterapide özel konular hakkında bilgi edinebilme 1
6) Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olabilme 1
7) Hayat boyu öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açık olabilme 1
8) Profesyonel sosyal, etik ve sorumluluklara duyarlı olabilme 1
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve yaşadığı topluma örnek olabilme 1
10) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilme 2
11) Mesleki görevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olabilme 3
12) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyacı olan bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli uygulamaları yürütebilme 3
13) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahip olabilme 2
14) Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapabilme 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Problem Çözme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Ara Sınavlar 1 16
Final 1 16
Toplam İş Yükü 60