Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTR230
Ders İsmi: Dahili ve Cerrahi Bilimler
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Gülenay Yıldırım
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, fizyoterapistlerin sıklıkla karşılaştığı dahili, kalp-damar ve göğüs, endokrin, hematolojik, onkolojik ve romatolojik hastalıklarla ile ilgili olarak temel düzeyde teorik bilgi sahibi olunması, hastalığa yönelik tanısal değerlendirme ve tedavi seçenekleriyle ilgili temel bilgilerin öğretilmesidir.
Dersin İçeriği: Dahiliye: Metabolizma, Endokrinoloji, Gastrointestinal sistem ve Böbrek Hastalıkları, Hematoloji, Kardiyoloji, Geriatri, Göğüs Hastalıkları, Romatolojik Hastalıklar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Dahili bilimlerin hastalıklarını tanımlar ve özelliklerini öğrenebilme
2) Dahili bilimlerin hastalıklarının tanısal değerlendirme ve tedavi seçenekleriyle ilgili bilgi sahibi olabilme
3) Endokrin bilimlerin hastalıklarını tanımlar ve özelliklerini öğrenebilme
4) Endokrin bilimlerin hastalıklarının tanısal değerlendirme ve tedavi seçenekleriyle ilgili bilgi sahibi olabilme
5) Kalp Damar ve pulmoner bilimlerin hastalıklarını tanımlar ve özelliklerini öğrenme
6) Kalp Damar ve pulmoner hastalıklarının tanısal değerlendirme ve tedavi seçenekleriyle ilgili bilgi sahibi olabilme
7) Yetişkin ve Pediatrik romatolojik hastalıkları tanımlar ve özelliklerini öğrenebilme
8) Yetişkin ve Pediatrik romatolojik hastalıkların tanısal değerlendirme ve tedavi seçenekleriyle ilgili bilgi sahibi olabilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Endokrin ve Metabolizma Hastalıkları Ders notları
2) Enfeksiyon Hastalıkları Ders notları
3) Kardiyovasküler Hastalıklar Ders notları
4) Göğüs Hastalıkları Ders notları
5) Hematolojik Hastalıklar Ders notları
6) Gastrointestinal ve Böbrek Hastalıkları Ders notları
7) Onkolojik Hastalıklar Ders notları
8) Ara sınav
9) Romatolojiye Giriş ve Osteoporoz Ders notları
10) Fibromyalji Sendromu ve Yaygın Ağrı Sendromları Konnektif Doku Hastalıkları, Sistemik Lupus Eritematozus, Skleroderma, Myozitler Ders notları
11) İnflamatuar artritler, Romatoid artrit Ders notları
12) Seronegatif Artritler, Ankilozan Spondilit, Psöriatik Artrit, Reaktif Artrit, Behçet Hastalığı Ders notları
13) Osteoartrit Ders notları
14) Pediatrik Romatolojik Hastalıklar Ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersin sorumlu öğretim üyesinin hazırladığı sunumlar.
Diğer Kaynaklar: 1. Joseph Loscalzo Harrison, Tinsley Randolph. Harrison's pulmonary and critical care medicine, McGraw-Hill, 2013.
2. Runge, Marschall Stevens, Greganti, M. Andrew, Netter, Frank Henry, Ünal Serhat, Demir Muzaffer. Netter İç Hastalıkları, Ankara, Güneş Tıp Kitapevi, 2009.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Sağlıkla ilgili yeterli beceriye sahip olabilme
2) Temel bilgileri kullanarak analiz edebilme
3) Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunabilme
4) Uygulama işlemlerinde beceri kazanabilme
5) Fizyoterapide özel konular hakkında bilgi edinebilme
6) Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olabilme
7) Hayat boyu öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açık olabilme
8) Profesyonel sosyal, etik ve sorumluluklara duyarlı olabilme
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve yaşadığı topluma örnek olabilme
10) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilme
11) Mesleki görevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olabilme
12) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyacı olan bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli uygulamaları yürütebilme
13) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahip olabilme
14) Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapabilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlıkla ilgili yeterli beceriye sahip olabilme 3
2) Temel bilgileri kullanarak analiz edebilme 3
3) Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunabilme 1
4) Uygulama işlemlerinde beceri kazanabilme 1
5) Fizyoterapide özel konular hakkında bilgi edinebilme 1
6) Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olabilme 1
7) Hayat boyu öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açık olabilme 1
8) Profesyonel sosyal, etik ve sorumluluklara duyarlı olabilme 1
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve yaşadığı topluma örnek olabilme 1
10) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilme 2
11) Mesleki görevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olabilme 2
12) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyacı olan bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli uygulamaları yürütebilme 3
13) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahip olabilme 2
14) Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapabilme 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınavlar 1 16 16
Final 1 16 16
Toplam İş Yükü 60