Dersin Amacı: |
Dersin amacı, fizyoterapistlerin sıklıkla karşılaştığı dahili, kalp-damar ve göğüs, endokrin, hematolojik, onkolojik ve romatolojik hastalıklarla ile ilgili olarak temel düzeyde teorik bilgi sahibi olunması, hastalığa yönelik tanısal değerlendirme ve tedavi seçenekleriyle ilgili temel bilgilerin öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği: |
Dahiliye: Metabolizma, Endokrinoloji, Gastrointestinal sistem ve Böbrek Hastalıkları, Hematoloji, Kardiyoloji, Geriatri, Göğüs Hastalıkları, Romatolojik Hastalıklar |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Endokrin ve Metabolizma Hastalıkları |
Ders notları |
2) |
Enfeksiyon Hastalıkları |
Ders notları |
3) |
Kardiyovasküler Hastalıklar |
Ders notları |
4) |
Göğüs Hastalıkları |
Ders notları |
5) |
Hematolojik Hastalıklar |
Ders notları |
6) |
Gastrointestinal ve Böbrek Hastalıkları |
Ders notları |
7) |
Onkolojik Hastalıklar |
Ders notları |
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Romatolojiye Giriş ve Osteoporoz |
Ders notları |
10) |
Fibromyalji Sendromu ve Yaygın Ağrı Sendromları Konnektif Doku Hastalıkları, Sistemik Lupus Eritematozus, Skleroderma, Myozitler |
Ders notları |
11) |
İnflamatuar artritler, Romatoid artrit |
Ders notları |
12) |
Seronegatif Artritler, Ankilozan Spondilit, Psöriatik Artrit, Reaktif Artrit, Behçet Hastalığı |
Ders notları |
13) |
Osteoartrit |
Ders notları |
14) |
Pediatrik Romatolojik Hastalıklar |
Ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: |
Dersin sorumlu öğretim üyesinin hazırladığı sunumlar. |
Diğer Kaynaklar: |
1. Joseph Loscalzo Harrison, Tinsley Randolph. Harrison's pulmonary and critical care medicine, McGraw-Hill, 2013.
2. Runge, Marschall Stevens, Greganti, M. Andrew, Netter, Frank Henry, Ünal Serhat, Demir Muzaffer. Netter İç Hastalıkları, Ankara, Güneş Tıp Kitapevi, 2009.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlıkla ilgili yeterli beceriye sahip olabilme |
3 |
2) |
Temel bilgileri kullanarak analiz edebilme |
3 |
3) |
Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunabilme |
1 |
4) |
Uygulama işlemlerinde beceri kazanabilme |
1 |
5) |
Fizyoterapide özel konular hakkında bilgi edinebilme |
1 |
6) |
Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olabilme |
1 |
7) |
Hayat boyu öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açık olabilme |
1 |
8) |
Profesyonel sosyal, etik ve sorumluluklara duyarlı olabilme |
1 |
9) |
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve yaşadığı topluma örnek olabilme |
1 |
10) |
Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilme |
2 |
11) |
Mesleki görevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olabilme |
2 |
12) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyacı olan bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli uygulamaları yürütebilme |
3 |
13) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahip olabilme |
2 |
14) |
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapabilme |
2 |