Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR236 | ||||||||
Ders İsmi: | Müzik Terapi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. Gülenay Yıldırım | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Fizyoterapide Müzik Terapi Dersinin içeriğinde; bilimsel bir disiplin olarak tanımı, ilgili temel kavramlar, tarihsel gelişimi ile müzikal yapının algılanmasıyla doğum öncesi yaşam evresinden başlamak üzere diğer yaşamsal dönemlerde de hayatımızın her anında yanı başımızda olan müziğin sağlıklı birey olmamızdaki rolü ve etkisi kapsamlı olarak incelenecek, Türk Müziği Makamları ile Batı Müziği eserlerinden oluşan örneklerle ele alınarak değerlendirilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Fizyoterapide müzik terapi kavramlarını, fizyoterapi ve müzik terapi ilişkisinin incelenmesini, beden ve ruh sağlığı üzerine müzik terapinin etkisini, ilgili makamları içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Fizyoterapide Müzik Terapi Dersinin Tanımı ve İlgili Kavramlar | Ders notları |
2) | Hareket ve Müzik. | Ders notları |
3) | Fizyoterapi ve Müzik Terapi İlişkisi | Ders notları |
4) | Fizyoterapi Teknikleri ve Hareketleri | Ders notları |
5) | Fizyoterapi Müzikleri | Ders notları |
6) | Fizyolojik- Bedensel Çalışmalarda Türk Müziği ve Batı Müziği Etkisi | Ders notları |
7) | Beden ve Ruh Sağlığımız / Zihinsel Engelli Bireylerde Müziğin Öğrenme Üzerindeki Etkisi | Ders notları |
8) | ARA SINAV | |
9) | Beden Perküsyonu Müzikleri - Beden Hareketleri – Anlamları ve Duyu Organları- İletişim | Ders notları |
10) | Beden Hareketleri ve Çalıştırdığı Kas Grupları / Felçli Bireyler İçin Müzik Terapi | Ders notları |
11) | GEZİ (Edirne Sultan 2. Bayezid Darüşşifa-Medresesi) Beden Sağlığını Bozan ve Hastalığa Neden Olan Hareketler | Ders notları |
12) | Müzik Terapi Uygulamaları ve Bazı Ülkelerdeki Eğitimi | Ders notları |
13) | Türkiye ve Diğer Ülkelerde Fizyoterapist Kuruluşlar – Dünya Fizyoterapistler Günü | Ders notları |
14) | Fizyoterapi-Rehabilitasyon Öğrencilerine Öğütler | Ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Adnan Çoban- ‘’Müzik Terapi’’, Timaş Yayınları,2005 İstanbul Daniel J. Levitin, ( Çvr: Ali Sinan Çulhaoğlu ‘’Müziğin Etkisindeki Beyin’’ Pegasus Yayınları, 2015.İstanbul Öznur Tunca Yılmaz, ‘’Fizyoterapistler İçin El Kitabı’’, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2019 Ahmet Güneş-‘’ Otizm ve Otistik Çocukların Eğitimi’’, İlya yayınları 2009 İstanbul Öznur Tunca Yılmaz,’’ Nöro rehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri’’ Hipokrat Kitabevi ‘’ Ankara, 2019 İnci Yüksel,’’ Klasik Masaj Teknikleri ‘’, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Sağlıkla ilgili yeterli beceriye sahip olabilme | |||||||||||||
2) Temel bilgileri kullanarak analiz edebilme | |||||||||||||
3) Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunabilme | |||||||||||||
4) Uygulama işlemlerinde beceri kazanabilme | |||||||||||||
5) Fizyoterapide özel konular hakkında bilgi edinebilme | |||||||||||||
6) Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olabilme | |||||||||||||
7) Hayat boyu öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açık olabilme | |||||||||||||
8) Profesyonel sosyal, etik ve sorumluluklara duyarlı olabilme | |||||||||||||
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve yaşadığı topluma örnek olabilme | |||||||||||||
10) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilme | |||||||||||||
11) Mesleki görevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olabilme | |||||||||||||
12) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyacı olan bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli uygulamaları yürütebilme | |||||||||||||
13) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahip olabilme | |||||||||||||
14) Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapabilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlıkla ilgili yeterli beceriye sahip olabilme | 4 |
2) | Temel bilgileri kullanarak analiz edebilme | 3 |
3) | Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunabilme | 3 |
4) | Uygulama işlemlerinde beceri kazanabilme | 3 |
5) | Fizyoterapide özel konular hakkında bilgi edinebilme | 3 |
6) | Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olabilme | 3 |
7) | Hayat boyu öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açık olabilme | 4 |
8) | Profesyonel sosyal, etik ve sorumluluklara duyarlı olabilme | 4 |
9) | Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve yaşadığı topluma örnek olabilme | 4 |
10) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilme | 3 |
11) | Mesleki görevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olabilme | 2 |
12) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyacı olan bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli uygulamaları yürütebilme | 2 |
13) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahip olabilme | 3 |
14) | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapabilme | 2 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 24 | 24 |
Final | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 90 |