Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTR339
Ders İsmi: Aquaterapi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 1 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Gülenay Yıldırım
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Suyun terapatik özellikleri, su içinde yapılan egzersizler, suya özel teknikler ve aquaterapiyi farklı problemler için uygulama hakkında temel bilgi vermek
Dersin İçeriği: Bu ders; Akuaterapinin tarihçesi ve suyun temel fiziksel prensipleri,Akuaterapinin başlıca vücut sistemlerine etkisi,Halliwick yönteminin prensipleri,Halliwick yönteminin uygulama yöntemleri,Bad Ragaz yöntemi ve derin su koşusu,Watsu ve Ai Chi yöntemleri ve temel prensipleri,Ortopedik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Kardiyovasküler hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Romatizmal hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Nörolojik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Pediatrik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Obezite ve metabolik sendrom hastalıklarında akuaterapi uygulamaları,Jinekolojik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Havuz özellikleri/yüzme yardımcıları ve akuaterapi uygulamalarında risk yönetimi; konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Ortopedik, romatizmal, kardiyovasküler, nörolojik, kadın sağlığı ve farklı hastalık gruplarında aquaterapi uygulamalarının etkilerini anlatır
2) Ortopedik, romatizmal, kardiyovasküler, nörolojik, kadın sağlığı hastalık gruplarında farklı aquaterapi uygulama tekniklerini karşılaştırır
3) Bad Ragaz tekniğinin hedeflerini anlatır, Derin Su Koşusu, Watsu ve Ai Chi yöntemlerini ve temel prensiplerini özetler
4) Suyun temel fiziksel prensiplerini bilir ve başlıca vücut sistemlerine etkilerini tanımlar
5) Halliwick yönteminin prensiplerini ve uygulama yöntemlerini tartışır
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Akuaterapinin tarihçesi ve suyun temel fiziksel prensipleri ders notları
2) Akuaterapinin başlıca vücut sistemlerine etkisi ders notları
3) Halliwick yönteminin prensipleri ders notları
4) Halliwick yönteminin uygulama yöntemleri ders notları
5) Bad Ragaz yöntemi ve derin su koşusu ders notları
6) Watsu ve Ai Chi yöntemleri ve temel prensipleri ders notları
7) Arasınav
8) Ortopedik ve Kardiyovasküler hastalıklarda akuaterapi uygulamaları ders notları
9) Romatizmal hastalıklarda akuaterapi uygulamaları ders notları
10) Nörolojik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları ders notları
11) Pediatrik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları ders notları
12) Obezite ve metabolik sendrom hastalıklarında akuaterapi uygulamaları ders notları
13) Jinekolojik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları ders notları
14) Havuz özellikleri/yüzme yardımcıları ve akuaterapi uygulamalarında risk yönetimi ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: lecturer notes
Diğer Kaynaklar: 1. Isı, Işık, Su. Ed. Prof. Dr. Hülya HARUTOĞLU. Hipokrat Yayınevi 2. Su içi rehabilitasyon. Hülya Yücel. İstanbul Tıp Kitabevi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Sağlıkla ilgili yeterli beceriye sahip olabilme
2) Temel bilgileri kullanarak analiz edebilme
3) Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunabilme
4) Uygulama işlemlerinde beceri kazanabilme
5) Fizyoterapide özel konular hakkında bilgi edinebilme
6) Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olabilme
7) Hayat boyu öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açık olabilme
8) Profesyonel sosyal, etik ve sorumluluklara duyarlı olabilme
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve yaşadığı topluma örnek olabilme
10) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilme
11) Mesleki görevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olabilme
12) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyacı olan bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli uygulamaları yürütebilme
13) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahip olabilme
14) Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapabilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlıkla ilgili yeterli beceriye sahip olabilme 4
2) Temel bilgileri kullanarak analiz edebilme 4
3) Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunabilme 3
4) Uygulama işlemlerinde beceri kazanabilme 3
5) Fizyoterapide özel konular hakkında bilgi edinebilme 3
6) Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olabilme 3
7) Hayat boyu öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açık olabilme 4
8) Profesyonel sosyal, etik ve sorumluluklara duyarlı olabilme 4
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve yaşadığı topluma örnek olabilme 3
10) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilme 3
11) Mesleki görevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olabilme 3
12) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyacı olan bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli uygulamaları yürütebilme 4
13) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahip olabilme 4
14) Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapabilme 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 120