Dersin Amacı: |
Suyun terapatik özellikleri, su içinde yapılan egzersizler, suya özel teknikler ve aquaterapiyi farklı problemler için uygulama hakkında temel bilgi vermek
|
Dersin İçeriği: |
Bu ders; Akuaterapinin tarihçesi ve suyun temel fiziksel prensipleri,Akuaterapinin başlıca vücut sistemlerine etkisi,Halliwick yönteminin prensipleri,Halliwick yönteminin uygulama yöntemleri,Bad Ragaz yöntemi ve derin su koşusu,Watsu ve Ai Chi yöntemleri ve temel prensipleri,Ortopedik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Kardiyovasküler hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Romatizmal hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Nörolojik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Pediatrik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Obezite ve metabolik sendrom hastalıklarında akuaterapi uygulamaları,Jinekolojik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Havuz özellikleri/yüzme yardımcıları ve akuaterapi uygulamalarında risk yönetimi; konularını içermektedir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Akuaterapinin tarihçesi ve suyun temel fiziksel prensipleri |
ders notları |
2) |
Akuaterapinin başlıca vücut sistemlerine etkisi |
ders notları |
3) |
Halliwick yönteminin prensipleri |
ders notları |
4) |
Halliwick yönteminin uygulama yöntemleri |
ders notları |
5) |
Bad Ragaz yöntemi ve derin su koşusu |
ders notları |
6) |
Watsu ve Ai Chi yöntemleri ve temel prensipleri |
ders notları |
7) |
Arasınav |
|
8) |
Ortopedik ve Kardiyovasküler hastalıklarda akuaterapi uygulamaları |
ders notları |
9) |
Romatizmal hastalıklarda akuaterapi uygulamaları |
ders notları |
10) |
Nörolojik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları |
ders notları |
11) |
Pediatrik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları |
ders notları |
12) |
Obezite ve metabolik sendrom hastalıklarında akuaterapi uygulamaları |
ders notları |
13) |
Jinekolojik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları |
ders notları |
14) |
Havuz özellikleri/yüzme yardımcıları ve akuaterapi uygulamalarında risk yönetimi |
ders notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlıkla ilgili yeterli beceriye sahip olabilme |
4 |
2) |
Temel bilgileri kullanarak analiz edebilme |
4 |
3) |
Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunabilme |
3 |
4) |
Uygulama işlemlerinde beceri kazanabilme |
3 |
5) |
Fizyoterapide özel konular hakkında bilgi edinebilme |
3 |
6) |
Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olabilme |
3 |
7) |
Hayat boyu öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açık olabilme |
4 |
8) |
Profesyonel sosyal, etik ve sorumluluklara duyarlı olabilme |
4 |
9) |
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve yaşadığı topluma örnek olabilme |
3 |
10) |
Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilme |
3 |
11) |
Mesleki görevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olabilme |
3 |
12) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyacı olan bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli uygulamaları yürütebilme |
4 |
13) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahip olabilme |
4 |
14) |
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapabilme |
3 |