Yönetim Bilişim Sistemleri
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI404
Ders İsmi: Filmlerle Felsefe
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. BORAY SOYDAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin felsefi problemleri ve kavramları sinema sanatının sunduğu örnekler üzerinden analiz etmelerini sağlamaktır. Ders, temel etik, varlık, bilgi ve kimlik sorunlarını filmler aracılığıyla tartışma becerisi kazandırmayı hedefler.

Dersin İçeriği: Felsefi düşüncenin temel kavramları ve sorunları; etik, varlık, bilgi, kimlik ve özgürlük konuları; sinema dili ve anlatısı yoluyla bu konuların işlenişi; filmler aracılığıyla sorgulama ve analiz yapma becerisi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sanatsal anlatım biçimlerinin düşünsel sorgulamaya katkısını değerlendirir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Felsefi düşüncenin temel kavramlarını tanımlar ve sinema örnekleriyle ilişkilendirir.
2) Etik, kimlik, bilgi ve özgürlük gibi konularda felsefi tartışmalar yürütebilir.
3) Felsefi bir problemi film analizi yoluyla çözümleyebilir.
4) Felsefi yaklaşımlar arasındaki farkları filmler üzerinden karşılaştırır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Felsefe nedir? Sinemayla ilişkisi nedir?
2) Etik ve Ahlaki İkilemler Dead Man Walking (1995)
3) Özgür irade ve Determinizm Minority Report (2002)
3) Özgür irade ve Determinizm Minority Report (2002)
4) Kişisel Kimlik ve Beden The Fly (1986)
5) Gerçeklik ve İllüzyon The Matrix (1999)
6) Bilgi Felsefesi: Bilmenin sınırları Inception (2010)
7) Toplumsal sözleşme ve adalet A Clockwork Orange (1971)
8) Ahlaki Görelilik ve Evrensellik The Reader (2008)
9) Cinsiyet, kimlik ve öznellik The Danish Girl (2015)
10) Hayatın anlamı Ikiru (1952)
11) Varlık ve hiçlik Synecdoche, New York (2008)
12) Hayvan hakları ve insan merkezcilik Okja (2017)
13) Teknoloji, insan ve etik Her (2013)
14) Final sunumları ve genel değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Smith, M., & Wartenberg, T. (Eds.). (2006). Thinking Through Cinema: Film as Philosophy. Blackwell.
Wartenberg, T. E. (2007). Thinking on Screen: Film as Philosophy. Routledge.
Mulhall, S. (2002). On Film (Thinking in Action). Routledge.
Plantinga, C. (2009). Moving Viewers: American Film and the Spectator’s Experience. University of California Press.
Frampton, D. (2006). Filmosophy. Wallflower Press.
Hanley, R. (Ed.). (2021). The Blackwell Philosophy and Pop Culture Series: The Philosophy of Film Noir. Wiley-Blackwell.
Diğer Kaynaklar: Smith, M., & Wartenberg, T. (Eds.). (2006). Thinking Through Cinema: Film as Philosophy. Blackwell.
Wartenberg, T. E. (2007). Thinking on Screen: Film as Philosophy. Routledge.
Mulhall, S. (2002). On Film (Thinking in Action). Routledge.
Plantinga, C. (2009). Moving Viewers: American Film and the Spectator’s Experience. University of California Press.
Frampton, D. (2006). Filmosophy. Wallflower Press.
Hanley, R. (Ed.). (2021). The Blackwell Philosophy and Pop Culture Series: The Philosophy of Film Noir. Wiley-Blackwell.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) İşletmenin farklı alanlarıyla ilgili kavram ve teorileri kurumlarla ilintili problemleri çözmek için kullanmak.
2) İşletmenin yöneticileri olarak uygun analitik ve nicel teknikleri kullanarak kararlar almak
3) Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek.
4) İş gereksinimlerini desteklemek için donanım ve yazılım bileşenlerinin tasarım ve uygulamalarını içeren kurumsal bilgi teknolojisi altyapısını anlayacak ve geliştirecek teknikler geliştirmek.
5) Sürekli proses iyileştirmesi amacıyla operasyonel iş süreçlerini, birlikte çalışacak bilgi teknolojileri bileşenlerini de belirleyecek şekilde tanımlamak ve belgelemek.
6) Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek.
7) İş çevresinde gerekli olan takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek.
8) Bilgi teknolojileri ile ilgili işletme problemleriyle uğraşırken etik ve çevresel meseleler konusunda farkındalık göstermek.
9) İşletme ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak.
10) Mevcut ve çeşitli çevrelere yenilikçi ve yaratıcı biçimde çözümler uygulamak.
11) İşletme ve yönetim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla iletişim kurmak
12) Bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetim alanında ileri bilgisayar programları ile kullanmak.
13) Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlamak ve sunmak
14) Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilmek ve bu dokümanları sunmak

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşletmenin farklı alanlarıyla ilgili kavram ve teorileri kurumlarla ilintili problemleri çözmek için kullanmak.
2) İşletmenin yöneticileri olarak uygun analitik ve nicel teknikleri kullanarak kararlar almak
3) Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek.
4) İş gereksinimlerini desteklemek için donanım ve yazılım bileşenlerinin tasarım ve uygulamalarını içeren kurumsal bilgi teknolojisi altyapısını anlayacak ve geliştirecek teknikler geliştirmek.
5) Sürekli proses iyileştirmesi amacıyla operasyonel iş süreçlerini, birlikte çalışacak bilgi teknolojileri bileşenlerini de belirleyecek şekilde tanımlamak ve belgelemek.
6) Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek.
7) İş çevresinde gerekli olan takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek.
8) Bilgi teknolojileri ile ilgili işletme problemleriyle uğraşırken etik ve çevresel meseleler konusunda farkındalık göstermek.
9) İşletme ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak.
10) Mevcut ve çeşitli çevrelere yenilikçi ve yaratıcı biçimde çözümler uygulamak.
11) İşletme ve yönetim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla iletişim kurmak
12) Bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetim alanında ileri bilgisayar programları ile kullanmak.
13) Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlamak ve sunmak
14) Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilmek ve bu dokümanları sunmak

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 1 2 2
Ödevler 1 2 2
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 106