Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | YBS423 | ||||||||
Ders İsmi: | Robotiğe Giriş | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. Sedanur YEŞİLKAYA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Endüstriyel robotların kinematik yapılarının anlaşılması. • Endüstriyel robotların matematik modellemelerinin oluşturulması. • Robot dinamiğinin robot kontrolundaki etkisinin vurgulanması. |
Dersin İçeriği: | İnsan / robot özellikleri. Robotların sınıflandırılması. Endüstriyel robotik ile ilgili kavramlar. Robot kinematiği, koordinat sistemleri ve dönüşümler, robotlarda bağlar ve eklemler, geometriye bağlı modelleme. Denavit-Hartenberg gösterimi. Robot dinamiği, Lagrange dinamik analiz yönteminin robotlarda uygulanışı. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İnsan / robot özellikleri. Robotların sınıflandırılması. Endüstriyel robotik ile ilgili kavramlar. Koordinat sistemleri ve homojen dönüşüm matrisi. | |
2) | Rastgele bir eksen etrafında dönmenin ifadesi. Euler açıları ile yönelme gösterimi. Bilek yapıları. Homojen dönüşüm matrislerinden Euler açılarının türetilmesi. | |
3) | Yüzeye yaklaşma problemi. | |
4) | Robotlarda bağlar ve eklemler. Denavit-Hartenberg (D-H) gösterimi. Düz kinematik analiz | |
5) | Düz kinematik analiz 2 | |
6) | Düz kinematik analiz 3 | |
7) | Düz kinematik analiz 4 | |
8) | Ters kinematik analiz 1 | |
9) | Ters kinematik analiz 2 | |
10) | Ters kinematik analiz 3 | |
11) | Dinamik analiz’e (DA) giriş | |
12) | Jakobyen matrisi | |
13) | Robot dinamiği. Robotlarda Lagrange dinamiğinin uygulanması | |
14) | Robotlarda Lagrange dinamiğinin uygulanması |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) İşletmenin farklı alanlarıyla ilgili kavram ve teorileri kurumlarla ilintili problemleri çözmek için kullanmak. | |||||||||||||
2) İşletmenin yöneticileri olarak uygun analitik ve nicel teknikleri kullanarak kararlar almak | |||||||||||||
3) Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. | |||||||||||||
4) İş gereksinimlerini desteklemek için donanım ve yazılım bileşenlerinin tasarım ve uygulamalarını içeren kurumsal bilgi teknolojisi altyapısını anlayacak ve geliştirecek teknikler geliştirmek. | |||||||||||||
5) Sürekli proses iyileştirmesi amacıyla operasyonel iş süreçlerini, birlikte çalışacak bilgi teknolojileri bileşenlerini de belirleyecek şekilde tanımlamak ve belgelemek. | |||||||||||||
6) Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. | |||||||||||||
7) İş çevresinde gerekli olan takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek. | |||||||||||||
8) Bilgi teknolojileri ile ilgili işletme problemleriyle uğraşırken etik ve çevresel meseleler konusunda farkındalık göstermek. | |||||||||||||
9) İşletme ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak. | |||||||||||||
10) Mevcut ve çeşitli çevrelere yenilikçi ve yaratıcı biçimde çözümler uygulamak. | |||||||||||||
11) İşletme ve yönetim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla iletişim kurmak | |||||||||||||
12) Bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetim alanında ileri bilgisayar programları ile kullanmak. | |||||||||||||
13) Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlamak ve sunmak | |||||||||||||
14) Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilmek ve bu dokümanları sunmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşletmenin farklı alanlarıyla ilgili kavram ve teorileri kurumlarla ilintili problemleri çözmek için kullanmak. | |
2) | İşletmenin yöneticileri olarak uygun analitik ve nicel teknikleri kullanarak kararlar almak | |
3) | Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. | |
4) | İş gereksinimlerini desteklemek için donanım ve yazılım bileşenlerinin tasarım ve uygulamalarını içeren kurumsal bilgi teknolojisi altyapısını anlayacak ve geliştirecek teknikler geliştirmek. | |
5) | Sürekli proses iyileştirmesi amacıyla operasyonel iş süreçlerini, birlikte çalışacak bilgi teknolojileri bileşenlerini de belirleyecek şekilde tanımlamak ve belgelemek. | |
6) | Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. | |
7) | İş çevresinde gerekli olan takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek. | |
8) | Bilgi teknolojileri ile ilgili işletme problemleriyle uğraşırken etik ve çevresel meseleler konusunda farkındalık göstermek. | |
9) | İşletme ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak. | |
10) | Mevcut ve çeşitli çevrelere yenilikçi ve yaratıcı biçimde çözümler uygulamak. | |
11) | İşletme ve yönetim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla iletişim kurmak | |
12) | Bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetim alanında ileri bilgisayar programları ile kullanmak. | |
13) | Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlamak ve sunmak | |
14) | Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilmek ve bu dokümanları sunmak |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Problem Çözme | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 28 | 4 | 112 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 160 |