Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Cinsiyetin biyolojik, psikolojik ve toplumsal yönleri |
Ders kitabı
Slaytlar |
2) |
Kavramsal farklılıklar: biyolojik cinsiyet, toplumsal cinsiyet, cinsiyet kimliği, cinsel yönelim, cinsel kimlik, toplumsal cinsiyet rolleri |
Ders kitabı
Slaytlar |
3) |
Biyolojik cinsiyet ve farklılıklarının psikolojik sonuçları |
Ders kitabı
Slaytlar |
4) |
Cinsiyet kimliğinin erken çocukluk döneminde gelişimi |
Ders kitabı
Slaytlar |
5) |
Aile yapılarında cinsiyet rollerinin oluşumu ve aktarımı |
Ders kitabı
Slaytlar |
6) |
Toplumsal cinsiyet rolleri, cinsiyete dayalı önyargılar, toplumsal beklentiler ve bireyler üzerindeki etkileri |
Ders kitabı
Slaytlar |
7) |
Cinsiyet ayrımcılığı: İş, eğitim ve sosyal yaşamda eşitsizlikler |
Ders kitabı
Slaytlar |
8) |
Cinsiyet temelli ayrımcılık ve önyargılarla başa çıkma |
Ders kitabı
Slaytlar |
9) |
Toplumsal cinsiyet eşitsizliği/eşitliği ve insan hakları perspektifi |
Ders kitabı
Slaytlar |
10) |
Cinsiyete dayalı şiddet ve toplumsal cinsiyet temelli baskılara karşı psikolojik destek ve müdahale |
Ders kitabı
Slaytlar |
11) |
Medyanın toplumsal cinsiyet rolleri üzerindeki etkisi ve psikolojik yansımaları |
Ders kitabı
Slaytlar |
13) |
Cinsiyet psikolojisinde güncel araştırmalar ve teorik yaklaşımlar |
Ders kitabı
Slaytlar |
14) |
Cinsiyet psikolojisinin geleceği: Toplumsal değişimler ve cinsiyetin yeniden tanımlanması |
Ders kitabı
Slaytlar |
Ders Notları / Kitaplar: |
Ders Slaytları.
Önerilen Kitaplar:
Connell, R. W. (1998). Toplumsal Cinsiyet ve İktidar, çev. Cem Soydemir, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Connell, R. W. (2019). Erkeklikler. Ankara: Phoenix Yayınevi
BEAUVOIR, Simone de (1993a) Kadın İkinci Cins I: Genç Kızlık Çağı, çev. Bertan
Onaran, 7.Baskı, İstanbul: Payel Yayınları.
BEAUVOIR, Simone de (1993b) Kadın İkinci Cins II: Evlilik Çağı, Çev. Bertan Onaran, 7. Baskı, İstanbul: Payel Yayınları.
BEAUVOIR, Simone de (1993c) Kadın İkinci Cins III, Bağımsızlığa Doğru, çev. Bertan Onaran, 8.Baskı, İstanbul: Payel Yayınları.
Butler, J. (2008). Cinsiyet belası. İstanbul: Metis Yayınları.
|
Diğer Kaynaklar: |
Slides.
Recomended Books:
Connell, R. W. (1989) Gender and Power, Stanford: Stanford University Press.
Connell, R. W. (2005). Masculinities. Berkeley: University of California Press.
De Beauvoir, S. (1953). The second sex: Simone de Beauvoir. Singapore Books.
Butler, J. (1990, 1999). Gender trouble: Feminism and the limits of identity. New York: Routledge.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir. |
|
2) |
Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir. |
|
3) |
Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir. |
|
4) |
Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir. |
|
5) |
Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir. |
|
6) |
Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir. |
|
7) |
Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir. |
|
8) |
Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir. |
|
9) |
Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir. |
|
10) |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır. |
|
11) |
Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır. |
|
12) |
Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür. |
|
13) |
Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir. |
|
14) |
Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder. |
|
15) |
Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır. |
|
16) |
Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir. |
|
17) |
İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür. |
|
18) |
Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır. |
|
19) |
Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir. |
|