Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ILT112 | ||||||||
Ders İsmi: | Pazarlama İlkeleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. Su SEZER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | "Pazarlama İlkeleri" dersinin amacı, öğrencilerin pazarlamanın temel kavramlarını, stratejilerini ve uygulamalarını anlamalarını ve iş hayatında etkili bir pazarlama anlayışı geliştirmelerini sağlamaktır. Bu ders, pazarlama süreci, müşteri odaklı strateji geliştirme, pazar segmentasyonu, ürün ve fiyatlandırma stratejileri, dağıtım kanalları, reklam ve satış promosyonu gibi temel pazarlama konularını kapsar. Ders, öğretim üyesi tarafından hazırlanan teorik ve uygulamalı eğitim içeriği ile öğrencilerin katılımını teşvik eden etkileşimli sunumlar ve vaka analizleri ile yürütülecektir. Bu dersin sonunda öğrencilerin, hem yerel hem de küresel pazarlarda etkili pazarlama stratejileri oluşturma ve uygulama becerisine sahip olmaları; müşteri ilişkilerini yönetme, değer yaratma ve sürdürülebilir rekabet avantajı sağlama konularında bilgi ve beceri kazanmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Pazarlamanın tanımı ve pazarlama süreci, müşteri değeri yaratma ve müşteri ilişkileri yönetimi (CRM), pazar segmentasyonu, hedefleme ve konumlandırma, ürün stratejileri, ürün yaşam döngüsü ve yeni ürün geliştirme, hizmet pazarlaması ve marka yönetimi, fiyatlandırma stratejileri, maliyet bazlı ve değer bazlı fiyatlandırma, pazarlama kanalları, dağıtım stratejileri ve lojistik yönetimi, perakendecilik ve toptancılık, reklam ve satış promosyonu stratejileri, entegre pazarlama iletişim stratejileri, doğrudan ve dijital pazarlama (çevrimiçi, mobil ve sosyal medya), pazarlama araştırması ve müşteri içgörüleri, sürdürülebilir pazarlama ve sosyal sorumluluk, küresel pazarlama stratejileri ve uluslararası pazarların yönetimi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Pazarlamanın tanımı, pazarın anlaşılması ve müşteri ihtiyaçları, müşteri değeri ve memnuniyet, müşteri ilişkileri yönetimi (CRM), değer odaklı pazarlama stratejisi tasarımı, bensersiz değer önerisi belirleme, entegre pazarlama planı hazırlığı, dijital çağda pazarlama (online, mobil ve sosyal medya). | Philip Kotler, Gary Armstrong, Sridhar Balasubramanian (2023). Principles of Marketing 19th Global ed. UK: Pearson Education, LTD. |
2) | Şirket genelinde stratejik planlama, pazarlama stratejisi ve pazarlama karması, müşteri değer odaklı strateji, iş portföyü tasarımı, pazarlama çabalarının yönetimi, pazarlama analizi, planlama ve uygulama, pazarlama ROI'sini ölçme ve yönetme, pazarlama yönetimi organizasyonu. | Philip Kotler, Gary Armstrong, Sridhar Balasubramanian (2023). Principles of Marketing 19th Global ed. UK: Pearson Education, LTD. |
3) | Pazarlama Ortamının Analizi Mikro ve makro çevre analizi teknolojik, politik ve kültürel çevreler, pazarlama ortamına yanıt verme stratejileri, müşteri segmentasyonu, pazardaki fırsatlar ve tehditler, pazarın genişlemesi ve küreselleşme, sürdürülebilir pazarlama. | Philip Kotler, Gary Armstrong, Sridhar Balasubramanian (2023). Principles of Marketing 19th Global ed. UK: Pearson Education, LTD. |
4) | Pazarlama Bilgilerinin Yönetimi Pazarlama bilgisi ve müşteri içgörüleri, büyük veri ve pazarlama analitiği, pazarlama araştırması (tanım, süreç), iç veri toplama ve rekabetçi istihbarat, ilk ve ikincil veri toplama, araştırma planının geliştirilmesi, verilerin analizi ve kullanımı, pazarlama araştırmasında etik. | Philip Kotler, Gary Armstrong, Sridhar Balasubramanian (2023). Principles of Marketing 19th Global ed. UK: Pearson Education, LTD. |
5) | Tüketici davranış modeli, kültürel, sosyal, kişisel ve psikolojik faktörler, satın alma karar süreci, yeni ürünler için satın alma süreci, kompleks satın alma davranışı, alışılmış satın alma davranışı, bilgi arama ve alternatiflerin değerlendirilmesi, satın alma sonrası davranış. | Philip Kotler, Gary Armstrong, Sridhar Balasubramanian (2023). Principles of Marketing 19th Global ed. UK: Pearson Education, LTD. |
6) | İşletme pazarlarının yapısı ve talebi, karar verme birimlerinin yapısı, işletme alıcı davranışı ve satın alma süreci, dijital ve sosyal pazarlama ile işletme alıcılarını çekme, e-ihale ve çevrimiçi satın alma, işletmeler arası (B2B) dijital pazarlama, kurumsal ve hükümet pazarları, satın alma sürecini etkileyen faktörler. | Philip Kotler, Gary Armstrong, Sridhar Balasubramanian (2023). Principles of Marketing 19th Global ed. UK: Pearson Education, LTD. |
7) | Müşteri odaklı pazarlama stratejisinin tanımı, pazar segmentasyonu, pazar hedefleme ve hedef pazar seçimi, farklılaşma ve konumlandırma stratejileri, konumlandırma haritaları, strateji iletişimi ve uygulanması, pazar segmentasyonunun gereksinimleri, değer yaratma ve iletme. | Philip Kotler, Gary Armstrong, Sridhar Balasubramanian (2023). Principles of Marketing 19th Global ed. UK: Pearson Education, LTD. |
8) | ARA SINAV HAFTASI | |
9) | Ürünler, Hizmetler ve Markalar Ürün tanımı ve sınıflandırması, ürün ve hizmet kararları, marka stratejileri ve marka değeri, hizmetlerin doğası ve pazarlama stratejileri, ürün yaşam döngüsü yönetimi, ürün hattı ve ürün karması kararları, güçlü marka oluşturma, uluslararası ürün ve hizmet pazarlaması. | Philip Kotler, Gary Armstrong, Sridhar Balasubramanian (2023). Principles of Marketing 19th Global ed. UK: Pearson Education, LTD. |
10) | Yeni Ürün Geliştirme ve Ürün Yaşam Döngüsü Yönetimi Yeni ürün geliştirme stratejisi, ürün geliştirme süreci (fikir geliştirme, testler vb.), müşteri odaklı ürün geliştirme, ürün yaşam döngüsü aşamaları, ürün tanıtımı ve büyüme stratejileri, olgunluk ve düşüş aşamalarında stratejiler, pazar testi ve ticari lansman, ürün kararlarında sosyal sorumluluk. | Philip Kotler, Gary Armstrong, Sridhar Balasubramanian (2023). Principles of Marketing 19th Global ed. UK: Pearson Education, LTD. |
11) | Fiyatın tanımı ve fiyatlandırma stratejileri, müşteri değerine dayalı fiyatlandırma, maliyet bazlı ve rekabet bazlı fiyatlandırma, fiyat kararlarını etkileyen iç ve dış faktörler, talep ve pazar yapısı, fiyat değişimlerine yanıt verme, psikolojik ve promosyonel fiyatlandırma, dinamik ve uluslararası fiyatlandırma. | Philip Kotler, Gary Armstrong, Sridhar Balasubramanian (2023). Principles of Marketing 19th Global ed. UK: Pearson Education, LTD. |
12) | Tedarik zinciri, pazarlama kanallarının doğası ve önemi, kanal davranışı ve organizasyonu, kanal tasarım kararları ve yönetimi, entegre lojistik yönetimi, çok kanallı dağıtım sistemleri, uluslararası dağıtım kanalları, sürdürülebilir tedarik zincirleri. | Philip Kotler, Gary Armstrong, Sridhar Balasubramanian (2023). Principles of Marketing 19th Global ed. UK: Pearson Education, LTD. |
13) | Perakendecilik ve Toptancılık Perakendeciliğin tanımı ve türleri, perakendeci pazarlama kararları, perakendecilikteki trendler ve gelişmeler, toptancılığın tanımı ve türleri, toptancı pazarlama kararları, perakendecilik ve toptancılık stratejileri, çevrimiçi ve mobil perakendecilik, pazarlamada etik ve adil ticaret. | Philip Kotler, Gary Armstrong, Sridhar Balasubramanian (2023). Principles of Marketing 19th Global ed. UK: Pearson Education, LTD. |
14) | Pazarlama Planı Bileşenleri/ Örnek Pazarlama Planı | Philip Kotler, Gary Armstrong, Sridhar Balasubramanian (2023). Principles of Marketing 19th Global ed. UK: Pearson Education, LTD. |
Ders Notları / Kitaplar: | Philip Kotler, Gary Armstrong, Sridhar Balasubramanian (2023). Principles of Marketing 19th Global ed. UK: Pearson Education, LTD. |
Diğer Kaynaklar: | Kotler, P., Keller, K., Chernev A.. (2022). Marketing Management (16th edition), Pearson. Kotler, P., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2023). Marketing 6.0: the future is immersive. John Wiley & Sons. Kotler, P. (2017). Consumer neuroscience. Mit Press. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
5 |
3 |
4 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) İşletmenin farklı alanlarıyla ilgili kavram ve teorileri kurumlarla ilintili problemleri çözmek için kullanmak. | |||||||||||||
2) İşletmenin yöneticileri olarak uygun analitik ve nicel teknikleri kullanarak kararlar almak | |||||||||||||
3) Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. | |||||||||||||
4) İş gereksinimlerini desteklemek için donanım ve yazılım bileşenlerinin tasarım ve uygulamalarını içeren kurumsal bilgi teknolojisi altyapısını anlayacak ve geliştirecek teknikler geliştirmek. | |||||||||||||
5) Sürekli proses iyileştirmesi amacıyla operasyonel iş süreçlerini, birlikte çalışacak bilgi teknolojileri bileşenlerini de belirleyecek şekilde tanımlamak ve belgelemek. | |||||||||||||
6) Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. | |||||||||||||
7) İş çevresinde gerekli olan takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek. | |||||||||||||
8) Bilgi teknolojileri ile ilgili işletme problemleriyle uğraşırken etik ve çevresel meseleler konusunda farkındalık göstermek. | |||||||||||||
9) İşletme ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak. | |||||||||||||
10) Mevcut ve çeşitli çevrelere yenilikçi ve yaratıcı biçimde çözümler uygulamak. | |||||||||||||
11) İşletme ve yönetim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla iletişim kurmak | |||||||||||||
12) Bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetim alanında ileri bilgisayar programları ile kullanmak. | |||||||||||||
13) Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlamak ve sunmak | |||||||||||||
14) Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilmek ve bu dokümanları sunmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşletmenin farklı alanlarıyla ilgili kavram ve teorileri kurumlarla ilintili problemleri çözmek için kullanmak. | |
2) | İşletmenin yöneticileri olarak uygun analitik ve nicel teknikleri kullanarak kararlar almak | |
3) | Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. | |
4) | İş gereksinimlerini desteklemek için donanım ve yazılım bileşenlerinin tasarım ve uygulamalarını içeren kurumsal bilgi teknolojisi altyapısını anlayacak ve geliştirecek teknikler geliştirmek. | |
5) | Sürekli proses iyileştirmesi amacıyla operasyonel iş süreçlerini, birlikte çalışacak bilgi teknolojileri bileşenlerini de belirleyecek şekilde tanımlamak ve belgelemek. | |
6) | Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. | |
7) | İş çevresinde gerekli olan takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek. | |
8) | Bilgi teknolojileri ile ilgili işletme problemleriyle uğraşırken etik ve çevresel meseleler konusunda farkındalık göstermek. | |
9) | İşletme ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak. | |
10) | Mevcut ve çeşitli çevrelere yenilikçi ve yaratıcı biçimde çözümler uygulamak. | |
11) | İşletme ve yönetim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla iletişim kurmak | |
12) | Bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetim alanında ileri bilgisayar programları ile kullanmak. | |
13) | Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlamak ve sunmak | |
14) | Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilmek ve bu dokümanları sunmak |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Rol oynama | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 138 |