Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Amaç: Tipografik deneyimin tasarım üzerindeki etkisini keşfetmek.
İçerik: Farklı yazı tiplerinin ve düzenlerin etkileri.
Konular: Yazı tipi kullanımı, düzenleme teknikleri.
Etkinlik: Farklı yazı tipleri ve düzenlerle örnek tasarımlar oluşturma.
|
|
2) |
Amaç: Farklı medya türlerinde tipografi uygulamalarını incelemek.
İçerik: Dijital ve basılı mecralarda yazı tipi kullanımı.
Konular: Web tasarımı, basılı materyaller.
Etkinlik: Çeşitli medya türlerinde yazı tipi uygulamaları analizi.
|
|
2) |
Amaç: Farklı medya türlerinde tipografi uygulamalarını incelemek.
|
|
3) |
Amaç: Tipografinin marka kimliğindeki rolünü anlamak.
|
|
3) |
Amaç: Tipografinin marka kimliğindeki rolünü anlamak.
İçerik: Başarılı marka örnekleri ve yazı tipi etkisi.
Konular: Marka kimliği, yazı tipi seçimi.
Etkinlik: Marka kimliğinde kullanılan tipografiyi analiz etme.
|
|
4) |
Amaç: Renk teorisinin tipografi üzerindeki etkilerini derinlemesine incelemek.
İçerik: Renk kombinasyonları ve yazı tipleri ilişkisi.
Konular: Renk teorisi, tipografik uygulamalar.
Etkinlik: Renk uyumu ile ilgili tipografik örnekler oluşturma.
|
|
5) |
Amaç: Tipografinin duygusal etkilerini keşfetmek.
İçerik: Farklı yazı tiplerinin yarattığı duygular.
Konular: Duygusal tasarım, yazı tipi seçimi.
Etkinlik: Duygusal etki yaratan tasarımlar oluşturma.
|
|
6) |
Amaç: Dijital tasarımda etkileşim ve tipografi ilişkisini incelemek.
İçerik: Web ve mobil uygulamalarda yazı tipi kullanım stratejileri.
Konular: Etkileşim tasarımı, dijital tipografi.
Etkinlik: Dijital platformlarda yazı tipi kullanımına dair örnek inceleme.
|
|
7) |
Amaç: Yaratıcı düşünme süreçlerini tipografik projelere uygulamak.
İçerik: Yaratıcı teknikler ve beyin fırtınası yöntemleri.
Konular: Tasarım süreci, yaratıcılık geliştirme.
Etkinlik: Beyin fırtınası seansı ile tipografik proje fikirleri üretme.
|
|
8) |
Amaç: Tipografinin duyusal algılar üzerindeki etkilerini araştırmak.
İçerik: Farklı yazı tipleri ve düzenlerin algı üzerindeki etkileri.
Konular: Duyusal algı, yazı tipi deneyimi.
Etkinlik: Yazı tiplerinin duyusal etkilerini test eden uygulamalar.
|
|
9) |
Amaç: Farklı hedef kitlelere yönelik tipografik stratejiler geliştirmek.
İçerik: Demografik analizler ve yazı tipi seçim kriterleri.
Konular: Hedef kitle analizi, tipografik uygunluk.
Etkinlik: Hedef kitleye uygun yazı tipi seçim stratejileri geliştirme.
|
|
10) |
Amaç: Kendi tipografik stilinizi oluşturma sürecini öğrenmek.
İçerik: Kişisel tarzın geliştirilmesine yönelik uygulamalar.
Konular: Tipografik stil, kişisel ifade.
Etkinlik: Kendi tipografik stilinizi geliştirmek için çalışma yapma.
|
|
11) |
Amaç: Tipografi tasarımında etik sorunları ele almak.
İçerik: Tasarımcıların sorumlulukları ve etik kurallar.
Konular: Etik tasarım, sosyal sorumluluk.
Etkinlik: Etik durumları tartışarak çözüm önerileri geliştirme.
|
|
12) |
Amaç: Tipografik tasarımları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmek.
İçerik: Analiz ve geri bildirim yöntemleri.
Konular: Eleştirel analiz, değerlendirme kriterleri.
Etkinlik: Örnek tasarımları eleştirel bir şekilde inceleme.
|
|
13) |
Amaç: Kendi tipografik projenizi geliştirmek için stratejiler oluşturmak.
İçerik: Proje tasarımı ve planlaması.
Konular: Proje geliştirme süreci, stratejik planlama.
Etkinlik: Kendi tipografik projeniz için bir taslak oluşturma.
|
|
14) |
Sunum |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim ve tasarım alanının tarihsel gelişimi konusunda bilgi kazandırma. |
|
2) |
İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisine sahip olma. |
|
3) |
Görsel iletişime yönelik kavramsal tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme. |
|
4) |
İletişim Tasarımı alanındaki karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için gerekli mesleki ve teknik uygulamalar kullanma konusunda girişimci, yaratıcı ve yenilikçi beceriler gösterebilme. |
|
5) |
İletişim alanındaki mesleki gelişmeler, yenilikler ve alana ilişkin sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçları adına bilgi kazandırma. |
|
6) |
İletişim ve tasarım alanıyla bağlantılı olan disiplilerarası alanlarda bilgi sahibi olma |
|
7) |
İletişim ve tasarım araçları ve yöntemlerine ilişkin bilgi sahibi olma |
|
8) |
İletişim ve tasarım alanına dair edinilen bilgiler dahilinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri etkileşimli bütünlük içinde kullanabilme |
|
9) |
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, yorumlayabilme, tasarlayabilme yeteneğine sahip olma |
|
10) |
İletişim Tasarımı alanındaki bir çalışmanın proje döngüsünü tamamlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerin iletişim sorun ve gereksinimleri dahilinde yaratıcı yöntemler bularak çözümleyebilme, |
|
11) |
Geleneksel ve yeni medya ortamlarında görsel ve içerik çalışmaları yürütebilme, geliştirebilme ve yönetebilme |
|
12) |
Tasarımda değişen estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme ve bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırma |
|
13) |
Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirme |
|
14) |
Küresel ve yerel görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirme |
|