İletişim ve Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ILT423 | ||||||||
Ders İsmi: | Desen | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. Çılga DOĞUKANLI | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Desen dersi, öğrencilere serbest el çizimi tekniklerini öğretmeyi ve görsel ifade becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, gözlem yeteneklerini güçlendirerek, objeleri ve figürleri çizme yeteneklerini artıracak; aynı zamanda farklı çizim malzemeleri ve teknikleriyle deneyim kazanarak kendi sanatsal üslup ve ifade biçimlerini geliştireceklerdir. |
Dersin İçeriği: | Ders, temel çizim teknikleri, çizim malzemeleri ve araçlarının kullanımı, doğal ve yapay objelerin gözlemlenerek çizilmesi, figür çizimi, kompozisyon ve tasarım ilkeleri gibi konuları kapsamaktadır. Ayrıca, öğrenciler farklı stiller ve yaklaşımlar ile serbest el çizim pratiği yapacak; haftalık projeler ve uygulamalar ile kendi sanat anlayışlarını geliştireceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Temel Çizim Teknikleri Serbest el çizimine giriş, temel çizim malzemeleri ve araçları. | |
2) | Gözlem ve Çizim Gözlem becerilerini geliştirmek için basit objelerin çizimi. | |
3) | Doğal Objelerin Çizimi Bitki vb. doğa unsurlarının serbest el ile çizimi. | |
4) | Geometrik Şekiller ve Perspektif Geometrik şekillerin perspektif açısından çizimi. | |
5) | İnsan Figürü Çizimi - Temeller İnsan figürünün temel hatları ve oranları. | |
6) | Figür Çizimi - Hareket Figürlerin hareket içinde çizimi ve dinamik pozlar. | |
7) | Kompozisyon İlkeleri Etkili kompozisyon oluşturma ve tasarım ilkeleri. | |
8) | Işık ve Gölge Çalışmaları Işık-gölge ilişkisi ve tonlama teknikleri. | |
9) | Yüz ve Portre Çizimi İnsan yüzünün anatomisi ve portre çizimi. | |
10) | Farklı Malzemelerle Deneme Karbon kalem, kömür, pastel gibi farklı malzemelerle çizim çalışmaları. | |
11) | Still Life Çizimi Gözlemle still life çizimi. | |
12) | Soyut Çizim Deneyimleri Soyut çizim teknikleri ve deneysel çalışmalara giriş. | |
13) | Bireysel Proje Geliştirme Öğrencilerin kişisel projelerini geliştirmesi ve sunumu. | |
14) | Değerlendirme ve Final Sunumu Öğrenci projelerinin değerlendirilmesi ve final sunumları. |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) İletişim ve tasarım alanının tarihsel gelişimi konusunda bilgi kazandırma. | |||||||||||||
2) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisine sahip olma. | |||||||||||||
3) Görsel iletişime yönelik kavramsal tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme. | |||||||||||||
4) İletişim Tasarımı alanındaki karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için gerekli mesleki ve teknik uygulamalar kullanma konusunda girişimci, yaratıcı ve yenilikçi beceriler gösterebilme. | |||||||||||||
5) İletişim alanındaki mesleki gelişmeler, yenilikler ve alana ilişkin sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçları adına bilgi kazandırma. | |||||||||||||
6) İletişim ve tasarım alanıyla bağlantılı olan disiplilerarası alanlarda bilgi sahibi olma | |||||||||||||
7) İletişim ve tasarım araçları ve yöntemlerine ilişkin bilgi sahibi olma | |||||||||||||
8) İletişim ve tasarım alanına dair edinilen bilgiler dahilinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri etkileşimli bütünlük içinde kullanabilme | |||||||||||||
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, yorumlayabilme, tasarlayabilme yeteneğine sahip olma | |||||||||||||
10) İletişim Tasarımı alanındaki bir çalışmanın proje döngüsünü tamamlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerin iletişim sorun ve gereksinimleri dahilinde yaratıcı yöntemler bularak çözümleyebilme, | |||||||||||||
11) Geleneksel ve yeni medya ortamlarında görsel ve içerik çalışmaları yürütebilme, geliştirebilme ve yönetebilme | |||||||||||||
12) Tasarımda değişen estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme ve bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırma | |||||||||||||
13) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirme | |||||||||||||
14) Küresel ve yerel görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim ve tasarım alanının tarihsel gelişimi konusunda bilgi kazandırma. | |
2) | İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisine sahip olma. | |
3) | Görsel iletişime yönelik kavramsal tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme. | |
4) | İletişim Tasarımı alanındaki karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için gerekli mesleki ve teknik uygulamalar kullanma konusunda girişimci, yaratıcı ve yenilikçi beceriler gösterebilme. | |
5) | İletişim alanındaki mesleki gelişmeler, yenilikler ve alana ilişkin sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçları adına bilgi kazandırma. | |
6) | İletişim ve tasarım alanıyla bağlantılı olan disiplilerarası alanlarda bilgi sahibi olma | |
7) | İletişim ve tasarım araçları ve yöntemlerine ilişkin bilgi sahibi olma | |
8) | İletişim ve tasarım alanına dair edinilen bilgiler dahilinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri etkileşimli bütünlük içinde kullanabilme | |
9) | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, yorumlayabilme, tasarlayabilme yeteneğine sahip olma | |
10) | İletişim Tasarımı alanındaki bir çalışmanın proje döngüsünü tamamlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerin iletişim sorun ve gereksinimleri dahilinde yaratıcı yöntemler bularak çözümleyebilme, | |
11) | Geleneksel ve yeni medya ortamlarında görsel ve içerik çalışmaları yürütebilme, geliştirebilme ve yönetebilme | |
12) | Tasarımda değişen estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme ve bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırma | |
13) | Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirme | |
14) | Küresel ve yerel görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirme |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 50 | 50 |
Ödevler | 4 | 6 | 24 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 106 |