İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ICM437 | ||||||||
Ders İsmi: | Proje V | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. Merve Yücetürk | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere, şehir merkezinde yer alan tarihi bir yapının yakın çevresi ve kullanıcısı ile ilişkilerini düşünerek iç mekanı ofis olarak işlevlendirmeleri istenirken; bu manada konsept geliştirerek tasarlama ve sunma becerisini kazandırmaktır. Ayrıca kullanıcıların yaşadıkları mekanlarda sağlıklı ve üretken olabilmeleri için gereken konfor kriterlerinin projede yer almasının sağlanması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Mekan organizasyonunu oluşturacak tasarım parametreleri, mobilyaya yönelik ergonomi parametreleri; konfor kriterleri: doğal havalandırma. doğal aydınlatma sistemi tasarımı, yapay aydınlatma sistemi tasarımı, akustik kriterleri; malzemelerin ses yutuculuk özelliklerinin malzemeye etkisinin çalışılmasından ibarettir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtılması Ders notları | |
2) | Müşteri Profili Oluşturulması - Konsept Geliştirilmesi Ders notları Uygulama ödevi | |
3) | İhtiyaç Listesinin Oluşturulması (Brief) – Sirkülasyon ve Bubble Diyagramların Çalışılması (Leke Çalışmaları) Ders notları Uygulama ödevi | |
4) | Mekan Organizasyonu Çalışmaları (İlişkiler Matrisi Oluşturulması) Ders notları Uygulama ödevi | |
5) | Plan Çalışmaları (Alternatifli) Ders notları Uygulama ödevi | |
6) | Kesit Çalışmaları Ders notları Uygulama ödevi | |
7) | Vize (Ara Jüri) | |
8) | 1/20 Ölçekli Plana Geçilmesi Ders notları Uygulama ödevi | |
9) | 1/20 Ölçekli Plan ve Kesit Çalışmaları Ders notları Uygulama ödevi | |
10) | Konfor kriterlerine yönelik mekanik havalandırma, yapay aydınlatma elemanı ve akustik problemlerin çözümüne yönelik tasarım çalışmaları Ders notları Uygulama ödevi | |
11) | 1/10 Detay Çalışmaları (İmalat Çizimi) Ders notları Uygulama ödevi | |
11) | 1/10 Detay Çalışmaları (İmalat Çizimi) Ders notları Uygulama ödevi | |
12) | 1/10 Detay Çalışmaları (İmalat Çizimi) Devamı Kritikler | |
13) | 1/5 Detay Çalışmaları (Mobilya İmalat Çizimi) Kritikler | |
14) | 1/5 Detay Çalışmaları (Mobilya İmalat Çizimi) Devam |
Ders Notları / Kitaplar: | Panero, J., Malnik ,Z. (1979) Human Dimension and Interior Space |
Diğer Kaynaklar: | Demirarslan, Ü. 1999. İnce yapı, Tasarlama İlkeleri ve Uygulama Yöntemleri. Kocaeli üniversitesi yayınları,Kocaeli Eldem, S. H., Soygeniş, M. (2005). Yapı 1-2-3-4. Birsen Yayınevi. Berkin, G. (2020). İç Mimarlıkta Malzeme ve Detay, YEM. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
4 |
2 |
3 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olabilme. | |||||||||||||
2) Disiplinler arası ortak çalışabilme. | |||||||||||||
3) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme. | |||||||||||||
4) Tasarım alanındaki estetik, sanat, strüktür ve teknik bilgi birikimini bütünleşik bir iç mekân ve çevre tasarım sürecinde birleştirip uygulayabilme. | |||||||||||||
5) Ulusal ve uluslararası mimari yaklaşımları ve örnekleri karşılaştırabilme. | |||||||||||||
6) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. | |||||||||||||
7) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. | |||||||||||||
8) İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme. | |||||||||||||
9) Yapı bilimleri ve teknolojileri konusunda yetkinlik, tasarım alanındaki teknik bilgileri kullanabilme. | |||||||||||||
10) İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini içmimari tasarımda kullanabilme. | |||||||||||||
11) Güncel yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibi olabilme. | |||||||||||||
12) Tarihi çevre koruma ve restorasyon konularında yetkin olabilme. | |||||||||||||
13) İnsan-mobilya-mekan-çevre ilişkilerini tasarıma uyarlayabilme. | |||||||||||||
14) Edindiği kuramsal, teknik ve estetik bilgilerle özgün tasarım dilini oluşturabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olabilme. | |
2) | Disiplinler arası ortak çalışabilme. | |
3) | Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme. | |
4) | Tasarım alanındaki estetik, sanat, strüktür ve teknik bilgi birikimini bütünleşik bir iç mekân ve çevre tasarım sürecinde birleştirip uygulayabilme. | |
5) | Ulusal ve uluslararası mimari yaklaşımları ve örnekleri karşılaştırabilme. | |
6) | Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. | |
7) | Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. | |
8) | İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme. | |
9) | Yapı bilimleri ve teknolojileri konusunda yetkinlik, tasarım alanındaki teknik bilgileri kullanabilme. | |
10) | İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini içmimari tasarımda kullanabilme. | |
11) | Güncel yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibi olabilme. | |
12) | Tarihi çevre koruma ve restorasyon konularında yetkin olabilme. | |
13) | İnsan-mobilya-mekan-çevre ilişkilerini tasarıma uyarlayabilme. | |
14) | Edindiği kuramsal, teknik ve estetik bilgilerle özgün tasarım dilini oluşturabilme. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 6 | 84 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 4 | 48 |
Ödevler | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 240 |