İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ICM437
Ders İsmi: Proje V
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 4 4 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Merve Yücetürk
Dersi Veren(ler):


Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere, şehir merkezinde yer alan tarihi bir yapının yakın çevresi ve kullanıcısı ile ilişkilerini düşünerek iç mekanı ofis olarak işlevlendirmeleri istenirken; bu manada konsept geliştirerek tasarlama ve sunma becerisini kazandırmaktır. Ayrıca kullanıcıların yaşadıkları mekanlarda sağlıklı ve üretken olabilmeleri için gereken konfor kriterlerinin projede yer almasının sağlanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Mekan organizasyonunu oluşturacak tasarım parametreleri, mobilyaya yönelik ergonomi parametreleri; konfor kriterleri: doğal havalandırma. doğal aydınlatma sistemi tasarımı, yapay aydınlatma sistemi tasarımı, akustik kriterleri; malzemelerin ses yutuculuk özelliklerinin malzemeye etkisinin çalışılmasından ibarettir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Tasarım, yaratıcılık ve konsept kavramlarını düzlem, yüzey, mekan gibi temel kavramlar ile tanımlayabilecekler
2) Eskiz, 2 / 3 boyutlu çizimler, 2 / 3 boyutlu grafik anlatımlar, katı model anlatımları gibi farklı anlatım dillerini kullanabilecekler.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Bilgi toplama, araştırma, analiz ve sentez yapma becerilerini geliştirebilecekler.
2) Konfor Kriterlerinin temel ilkelerine sahip olma ve uygulamaya aktarabilme.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Herhangi bir tasarım problemi karşısında yaklaşım geliştirme ve problem çözme tekniklerini uygulayabilecekler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtılması Ders notları
2) Müşteri Profili Oluşturulması - Konsept Geliştirilmesi Ders notları Uygulama ödevi
3) İhtiyaç Listesinin Oluşturulması (Brief) – Sirkülasyon ve Bubble Diyagramların Çalışılması (Leke Çalışmaları) Ders notları Uygulama ödevi
4) Mekan Organizasyonu Çalışmaları (İlişkiler Matrisi Oluşturulması) Ders notları Uygulama ödevi
5) Plan Çalışmaları (Alternatifli) Ders notları Uygulama ödevi
6) Kesit Çalışmaları Ders notları Uygulama ödevi
7) Vize (Ara Jüri)
8) 1/20 Ölçekli Plana Geçilmesi Ders notları Uygulama ödevi
9) 1/20 Ölçekli Plan ve Kesit Çalışmaları Ders notları Uygulama ödevi
10) Konfor kriterlerine yönelik mekanik havalandırma, yapay aydınlatma elemanı ve akustik problemlerin çözümüne yönelik tasarım çalışmaları Ders notları Uygulama ödevi
11) 1/10 Detay Çalışmaları (İmalat Çizimi) Ders notları Uygulama ödevi
11) 1/10 Detay Çalışmaları (İmalat Çizimi) Ders notları Uygulama ödevi
12) 1/10 Detay Çalışmaları (İmalat Çizimi) Devamı Kritikler
13) 1/5 Detay Çalışmaları (Mobilya İmalat Çizimi) Kritikler
14) 1/5 Detay Çalışmaları (Mobilya İmalat Çizimi) Devam

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Panero, J., Malnik ,Z. (1979) Human Dimension and Interior Space
Diğer Kaynaklar: Demirarslan, Ü. 1999. İnce yapı, Tasarlama İlkeleri ve Uygulama Yöntemleri. Kocaeli üniversitesi yayınları,Kocaeli Eldem, S. H., Soygeniş, M. (2005). Yapı 1-2-3-4. Birsen Yayınevi. Berkin, G. (2020). İç Mimarlıkta Malzeme ve Detay, YEM.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

4

2

3

5

Program Kazanımları
1) Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olabilme.
2) Disiplinler arası ortak çalışabilme.
3) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme.
4) Tasarım alanındaki estetik, sanat, strüktür ve teknik bilgi birikimini bütünleşik bir iç mekân ve çevre tasarım sürecinde birleştirip uygulayabilme.
5) Ulusal ve uluslararası mimari yaklaşımları ve örnekleri karşılaştırabilme.
6) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme.
7) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme.
8) İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme.
9) Yapı bilimleri ve teknolojileri konusunda yetkinlik, tasarım alanındaki teknik bilgileri kullanabilme.
10) İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini içmimari tasarımda kullanabilme.
11) Güncel yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibi olabilme.
12) Tarihi çevre koruma ve restorasyon konularında yetkin olabilme.
13) İnsan-mobilya-mekan-çevre ilişkilerini tasarıma uyarlayabilme.
14) Edindiği kuramsal, teknik ve estetik bilgilerle özgün tasarım dilini oluşturabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olabilme.
2) Disiplinler arası ortak çalışabilme.
3) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme.
4) Tasarım alanındaki estetik, sanat, strüktür ve teknik bilgi birikimini bütünleşik bir iç mekân ve çevre tasarım sürecinde birleştirip uygulayabilme.
5) Ulusal ve uluslararası mimari yaklaşımları ve örnekleri karşılaştırabilme.
6) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme.
7) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme.
8) İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme.
9) Yapı bilimleri ve teknolojileri konusunda yetkinlik, tasarım alanındaki teknik bilgileri kullanabilme.
10) İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini içmimari tasarımda kullanabilme.
11) Güncel yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibi olabilme.
12) Tarihi çevre koruma ve restorasyon konularında yetkin olabilme.
13) İnsan-mobilya-mekan-çevre ilişkilerini tasarıma uyarlayabilme.
14) Edindiği kuramsal, teknik ve estetik bilgilerle özgün tasarım dilini oluşturabilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Bireysel Proje
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 6 84
Uygulama 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 4 48
Ödevler 4 10 40
Ara Sınavlar 1 6 6
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 240