Psikoloji (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSY449
Ders İsmi: Özel Eğitim ve Rehabilitasyon
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Betül BUZLUK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste özel eğitim ve rehabilitasyona yönelik temel kavramların öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Özel eğitim ve rehabilitasyona dair, değerlendirme, eğitim, kaynaştırma gibi kavramlarla yetersizlikler ve farklılıkların açıklanması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Özel Eğitim ve Rehabilitasyonun temel kavram ve kuramlarını açıklayabilme
2) Özel Eğitim ve Rehabilitasyonun alt alanları ve bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunu kavrayabilme
3) Özel Eğitim ve Rehabilitasyonun araştırma ve araştırma etiği ilkelerine yönelik temel özelliklerini kavrayabilme
4) Özel Eğitim ve Rehabilitasyonda sık kullanılan araştırma yöntemlerini açıklayabilme
5) Özel Eğitim ve Rehabilitasyonun araştırma ve uygulama etiği ilkelerine yönelik temel özelliklerini kavrayabilme
6) Özel Eğitim ve Rehabilitasyonun insan davranışları ve zihinsel süreçleri ile ilgili bir bilim olarak açıklayabilme
7) Özel Eğitim ve Rehabilitasyonun yetki alanlarını bilme
8) Özel Eğitim ve Rehabilitasyonun çalışma alanlarını tanımlayabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuklar ve Özel Eğitim Slayt, Ders Kitabı
2) Özel Eğitimde Değerlendirme Slayt, Ders Kitabı
3) Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri Slayt, Ders Kitabı
4) Aile Eğitimi Slayt, Ders Kitabı
5) Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrenciler Slayt, Ders Kitabı
6) Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) Olan Öğrenciler Slayt, Ders Kitabı
7) Ara-Sınav
8) İşitme Yetersizliği Olan Öğrenciler Slayt, Ders Kitabı
9) Görme Yetersizliği Olan Öğrenciler Slayt, Ders Kitabı
10) Fiziksel Yetersizliği / Süreğen Hastalığı Olan Öğrenciler Slayt, Ders Kitabı
11) Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Öğrenciler Slayt, Ders Kitabı
12) Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler Slayt, Ders Kitabı
13) Duygu Davranış Bozukluğu Olan Öğrenciler Slayt, Ders Kitabı
14) Dönemin Değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Slayt, Ders Kitabı Slide, Textbook
Diğer Kaynaklar: Ders Kitapları
1. Diken, I. H. (2014). Özel eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve özel eğitim. Pegem Akademi.

2. Ders Slaytları

Course Books
1. Diken, I. H. (2014). Özel eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve özel eğitim. Pegem Akademi.

2. Lesson Slides

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir.
2) Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir
3) Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir.
4) Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir.
5) Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir.
6) Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir.
7) Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir.
8) Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir.
9) Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir.
10) Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır.
11) Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır.
12) Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür.
13) Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir.
14) Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder.
15) Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır.
16) Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir.
17) İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür.
18) Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır.
19) Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir.
2) Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir
3) Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir.
4) Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir.
5) Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir.
6) Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir.
7) Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir.
8) Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir.
9) Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir.
10) Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır.
11) Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır.
12) Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür.
13) Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir.
14) Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder.
15) Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır.
16) Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir.
17) İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür.
18) Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır.
19) Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 8 80
Ödevler 4 2 8
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 120