Dersin Amacı: |
Ders, çocuk ve ergenlerde bilişsel davranışçı terapi çerçevesinde vaka formülasyonu yapmayı, formülasyon çerçevesinde tedavi planı geliştirmeyi ve uygulamalar aracılığıyla müdahale becerileri kazanmayı içermektedir. - Bilişsel davranışçı görüşme ve değerlendirme süreçleri hakkında detaylı bilgi sahibi olmak - Hipotetik vaka formülasyon uygulamaları aracılığıyla tedavi planı geliştirme becerileri kazanmak - Hipotetik vaka örnekleri ve müdahaleler aracılığıyla uygulama becerileri kazanmak |
Dersin İçeriği: |
Bu ders; Bilişsel Davranış Terapisine Giriş,Bilişsel Davranış Terapisine Giriş,Bilişsel Kavramsallaştırma,Bilişsel Davranışçı Görüşme ve Değerlendirme Süreçleri,Otomatik Düşüncelerin Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi, Vaka Formülasyonu Uygulamaları,Vaka Formülasyonu Uygulamaları,ARA SINAV,Depresyon ve Bilişsel Davranışçı Yaklaşım,Sosyal Fobi ve Bilişsel Davranışçı Yaklaşım,Obsesif-Kompulsif Bozukluk ve Bilişsel Davranışçı Yaklaşım,Panik ve Yaygın Anksiyete Bozuklukları ve Bilişsel Davranışçı Yaklaşım,Travma Sonrası Stres Bozukluğu ve Bilişsel Davranışçı Yaklaşım,Yeme Bozuklukları ve Bilişsel Davranışçı Yaklaşım,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders Tanıtımı |
slaytlar |
2) |
Çocuk ve ergenlerde Bilişsel Davranış Terapisine Giriş |
slaytlar |
3) |
Bilişsel Kavramsallaştırma |
slaytlar |
4) |
Çocuk ve ergenlerde Bilişsel Davranışçı Görüşme ve Değerlendirme Süreçleri |
slaytlar |
5) |
Otomatik Düşüncelerin Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi |
slaytlar |
6) |
Vaka Formülasyonu Uygulamaları |
slaytlar |
7) |
Vaka Formülasyonu Uygulamaları |
slaytlar |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Okul öncesi kaygılar ve Bilişsel Davranışçı Yaklaşım |
slaytlar |
10) |
Sosyal Fobi ve Bilişsel Davranışçı Yaklaşım |
slaytlar |
11) |
Obsesif-Kompulsif Bozukluk ve Bilişsel Davranışçı Yaklaşım |
slaytlar |
12) |
Panik ve Yaygın Anksiyete Bozuklukları ve Bilişsel Davranışçı Yaklaşım |
slaytlar |
13) |
DEHB, Davranım bozukluğu ve Bilişsel Davranışçı Yaklaşım |
slaytlar |
14) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir. |
|
2) |
Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir |
|
3) |
Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir. |
|
4) |
Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir. |
|
5) |
Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir. |
|
6) |
Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir. |
|
7) |
Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir. |
|
8) |
Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir. |
|
9) |
Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir. |
|
10) |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır. |
|
11) |
Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır. |
|
12) |
Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür. |
|
13) |
Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir. |
|
14) |
Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder. |
|
15) |
Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır. |
|
16) |
Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir. |
|
17) |
İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür. |
|
18) |
Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır. |
|
19) |
Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir. |
|