İşletme | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ISL303 | ||||||||
Ders İsmi: | Stratejik Yönetim | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. Zeynep TARAKCI | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, işletme yönetimine stratejik bir bakış açısı ile bakmayı sağlamaktır. Derste, işletmelerin değişen çevresel şartlaraltında ve uzun vadede rakiplerine karşı üstünlük kurmada kullanabilecekleri yöntemler hakkında bilgi verilmektir. Çevresel durumları tanımlama, bunları sistematik hale getirme, rekabet açısından uygulamada karşılaşılabilecek sorunların nasıl ve hangi yöntemlerle çözülebileceği öğretilmektir. Derste işletmenin uzun dönemde yaşamını devam ettirebilmesi için gereken stratejiler ve ilgili yöntemler incelenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders işletmenin alacağı kararlara stratejik bir bakış açısı getirmek için gerekli temel stratejik yönetim çerçeve, kavram, kuram ve tekniklerini ele alır. Öğrenciler stratejik yönetim kuram ve tekniklerini gerçek işletme problemlerine uygulama yoluyla stratejik düşünme ve yönetim becerileri kazanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Stratejik Yönetime Giriş, Stratejik Yönetim ile ilgili terim ve kavramlar | Ders Kitabı, Ders Notları |
2) | Dış çevre analizi: Genel Çevre | Ders Kitabı, Ders Notları |
3) | Dış Çevre analizi: Sektör çevresi | Ders Kitabı, Ders Notları |
4) | İç çevre analizi: yetenek ve işlevler | Ders Kitabı, Ders Notları |
5) | Çevre faktörlerinin ölçülmesi | Ders Kitabı, Ders Notları |
6) | Stratejik yönlendirme | Ders Kitabı, Ders Notları |
7) | Ara Sınav | |
8) | Temel stratejiler ve alt grup stratejiler | Ders Kitabı, Ders Notları |
9) | Üst Yönetim Stratejileri: Kurumsal stratejiler | Ders Kitabı, Ders Notları |
10) | İş ve yönetim Stratejileri | Ders Kitabı, Ders Notları |
11) | İşlevsel stratejiler | Ders Kitabı, Ders Notları |
12) | Uluslararası Stratejiler | Ders Kitabı, Ders Notları |
13) | Stratejik Değerlendirme ve Kontrol | Ders Kitabı, Ders Notları |
14) | Final Sınavı | Ders Kitabı, Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | İşletmelerde Stratejik Yönetim, Hayri Ülgen ve S. Kadri Mirze, Literatür Yayıncılık |
Diğer Kaynaklar: | İşletmelerde Stratejik Yönetim, Hayri Ülgen ve S. Kadri Mirze, Literatür Yayıncılık |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Mevcut varsayımları ve uygulamaları yapıcı bir şekilde sorgulamayı öğrenmek; bağımsız düşünebilmek | ||||||||||||
2) İşletme alanının temel kavramlarında, teori ve uygulamalarında yeterli bilgiye sahip olmak ve bu bilgileri hayata geçirebilmek | ||||||||||||
3) Nitel ve nicel araçları ve bilgi teknolojilerini kullanarak, iş karar süreçlerini yönetebilmek | ||||||||||||
4) Ekonomik, yasal, politik, sosyal, teknik/teknolojik ve rekabetçi güçlerin (yöresel, bölgesel, küresel), işletme alanını nasıl etkilediğini değerlendirmek ve gerekiyorsa yeni yön çizebilmek | ||||||||||||
5) İşletme ve yönetim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için yabancı dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla iletişim kurmak | ||||||||||||
6) İçerik, organizasyon ve netlik açısından yeterlilik gösteren yazılı belgeler (rapor, çıktı, örgüt içi yazışma, vb.) hazırlamak | ||||||||||||
7) Gerektiğinde, hazırlanan yazılı belgelerin sözel olarak etkin bir biçimde sunulabilmesi yetisini kazanmak | ||||||||||||
8) Yaratıcı düşünme, takım oluşturma ve liderlik yeteneklerini kullanarak, bireysel ve disiplinlerarası takımlarla karmaşık sorunlara yönelik kısa ve uzun vadeli çözüm(ler) üretmek | ||||||||||||
9) İşletme alanındaki etik konuları değerlendirmek; sosyal, bilimsel ve profesyonel etik normları uygulamak | ||||||||||||
10) Diğer kültürlerin farkında olup takdir etmek; farklı kültürlerle uyumlu bir şekilde bir arada yaşamayı öğrenmek; bireysel ve kültürel farklılıklara saygı duymak | ||||||||||||
11) Hayat boyu öğrenme ve kendini yenileyebilme ilkelerini benimsemek; farklı disiplinlerde ilgi alanları keşfederek kişisel, sosyal ve profesyonel gelişimde süreklilik sağlamak | ||||||||||||
12) İyi çalışma alışkanlıkları, zaman yönetimi ve öz-disipline sahip olmak | ||||||||||||
13) Topluma, gönüllü bir birey olarak da yaşam boyunca katkıda bulunmanın önemini ve bilincini kavramak ve bu hususta öğrenci iken bile adımlar atmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mevcut varsayımları ve uygulamaları yapıcı bir şekilde sorgulamayı öğrenmek; bağımsız düşünebilmek | 5 |
2) | İşletme alanının temel kavramlarında, teori ve uygulamalarında yeterli bilgiye sahip olmak ve bu bilgileri hayata geçirebilmek | 5 |
3) | Nitel ve nicel araçları ve bilgi teknolojilerini kullanarak, iş karar süreçlerini yönetebilmek | 4 |
4) | Ekonomik, yasal, politik, sosyal, teknik/teknolojik ve rekabetçi güçlerin (yöresel, bölgesel, küresel), işletme alanını nasıl etkilediğini değerlendirmek ve gerekiyorsa yeni yön çizebilmek | 4 |
5) | İşletme ve yönetim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için yabancı dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla iletişim kurmak | 4 |
6) | İçerik, organizasyon ve netlik açısından yeterlilik gösteren yazılı belgeler (rapor, çıktı, örgüt içi yazışma, vb.) hazırlamak | 3 |
7) | Gerektiğinde, hazırlanan yazılı belgelerin sözel olarak etkin bir biçimde sunulabilmesi yetisini kazanmak | 3 |
8) | Yaratıcı düşünme, takım oluşturma ve liderlik yeteneklerini kullanarak, bireysel ve disiplinlerarası takımlarla karmaşık sorunlara yönelik kısa ve uzun vadeli çözüm(ler) üretmek | 3 |
9) | İşletme alanındaki etik konuları değerlendirmek; sosyal, bilimsel ve profesyonel etik normları uygulamak | 5 |
10) | Diğer kültürlerin farkında olup takdir etmek; farklı kültürlerle uyumlu bir şekilde bir arada yaşamayı öğrenmek; bireysel ve kültürel farklılıklara saygı duymak | 3 |
11) | Hayat boyu öğrenme ve kendini yenileyebilme ilkelerini benimsemek; farklı disiplinlerde ilgi alanları keşfederek kişisel, sosyal ve profesyonel gelişimde süreklilik sağlamak | 3 |
12) | İyi çalışma alışkanlıkları, zaman yönetimi ve öz-disipline sahip olmak | 4 |
13) | Topluma, gönüllü bir birey olarak da yaşam boyunca katkıda bulunmanın önemini ve bilincini kavramak ve bu hususta öğrenci iken bile adımlar atmak | 2 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 82 |
Ödevler | 2 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 150 |