Dersin Amacı: |
Cimnastiğin temelini oluşturan tüm hareket, hareket gruplarının ve çalışan kas
gruplarının temel cimnastik aletleri kullanılarak öğretimi ve uygulanması
amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Isınma şekilleri, hareket kavramları, temel hareket becerileri, ön çalışma teknikleri, yardım
şekilleri, yer değiştirme hareketleri ve cimnastikteki uygulamaları, hayvan taklitleri, dengeleme
hareketleri ve cimnastikteki diğer uygulamaları, nesne kontrol hareketleri ve cimnastikteki
uygulamaları,
Temel hareket eğitimi, temel hareket becerilerinin ritim ve müzik eşliğinde uygulanması, hareket
analizi diyagramı kullanarak temel hareket becerilerinin geliştirilmesi ve bir cimnastik dersi
hazırlama.
Cimnastiğin çocuk gelişimine faydaları, Çocuklarda kondisyonel ve koordinatif yetilerin
geliştirilmesi, günlük ders planı hazırlığı, haftalık ders planı hazırlığı, aylık ve yıllık ders planı
hazırlığı.
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları |
|
1 - Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
2 - Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
1) Isınma şekilleri, hareket kavramları, temel hareket becerileri, ön çalışma teknikleri, yardım
şekilleri, yer değiştirme hareketleri ve cimnastikteki uygulamaları, hayvan taklitleri, dengeleme
hareketleri ve cimnastikteki diğer uygulamaları, nesne kontrol hareketleri ve cimnastikteki
uygulamaları,
|
2) Temel hareket eğitimi, temel hareket becerilerinin ritim ve müzik eşliğinde uygulanması, hareket
analizi diyagramı kullanarak temel hareket becerilerinin geliştirilmesi ve bir cimnastik dersi
hazırlama.
|
3) Cimnastiğin çocuk gelişimine faydaları, Çocuklarda kondisyonel ve koordinatif yetilerin
geliştirilmesi, günlük ders planı hazırlığı, haftalık ders planı hazırlığı, aylık ve yıllık ders planı
hazırlığı.
|
3 - Yetkinlikler |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Öğrenme Yetkinliği |
Alana Özgü Yetkinlik |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Cimnastiğin tanımı ve tarihçesi, cimnastiğin, Türkiye’de ve Dünya’da gelişimi. |
Ders Notları |
2) |
Beden eğitimi dersine başlarken sıralanma, tekmil alma ve dersi bitirişin
öğretilmesi.
|
Cimnastik Minderi |
3) |
Düzen alıştırmalarının önemi ve komutların öğrenimi. |
Cimnastik Minderi |
4) |
Cimnastikte temel duruşların (rahat, hazır ol ve selamlama) öğretimi. |
Cimnastik minderi |
5) |
Yerinde dönüşlerin (sağa, sola ve geriye) öğretilmesi. |
Cimnastik Minderi
|
6) |
Sıra oluşturmalar. Tekli sıra oluşturmalar. Çoklu sıra oluşturmalar. |
Cimnastik minderi |
7) |
Yürüyüş çeşitlerinin öğretilmesi. (Adi adım, uygun adım, merasim adımı) |
Cimnastik Minderi
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Yürüyüş kolunda çarklar ve dönüşler. |
Cimnastik minderi |
10) |
Genel ısınma egzersizleri; Koşu formu ile, çevirme, esnetme, germe
(streching) hareketleri ile, çalışmaya hazırlık.
|
Cimnastik minderi |
11) |
Cimnastikte temel duruşlar |
Cimnastik Minderi
|
12) |
Taklalar (öne takla, geriye takla, açık bacak taklalar, gergin bacak taklalar) |
Cimnastik minderi |
13) |
Amut, çember |
Cimnastik minderi |
14) |
Cimnastikte duruş ve oturuşlar ve eşli hareketlerin (gösteri cimnastiği)
öğrenimi. |
Cimnastik minderi |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir. |
|
2) |
Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir. |
|
3) |
Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır. |
|
4) |
Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar. |
|
5) |
Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir. |
|
6) |
Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir. |
|
7) |
Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır. |
|
8) |
Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir. |
|
9) |
Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir. |
|
10) |
Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir. |
|
11) |
Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular. |
|
12) |
Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır. |
|
13) |
Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. |
|
14) |
Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir. |
|