Antrenörlük Eğitimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ANT115
Ders İsmi: Genel Cimnastik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. YİĞİT YURTAYDIN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Cimnastiğin temelini oluşturan tüm hareket, hareket gruplarının ve çalışan kas
gruplarının temel cimnastik aletleri kullanılarak öğretimi ve uygulanması
amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Isınma şekilleri, hareket kavramları, temel hareket becerileri, ön çalışma teknikleri, yardım
şekilleri, yer değiştirme hareketleri ve cimnastikteki uygulamaları, hayvan taklitleri, dengeleme
hareketleri ve cimnastikteki diğer uygulamaları, nesne kontrol hareketleri ve cimnastikteki
uygulamaları,
Temel hareket eğitimi, temel hareket becerilerinin ritim ve müzik eşliğinde uygulanması, hareket
analizi diyagramı kullanarak temel hareket becerilerinin geliştirilmesi ve bir cimnastik dersi
hazırlama.
Cimnastiğin çocuk gelişimine faydaları, Çocuklarda kondisyonel ve koordinatif yetilerin
geliştirilmesi, günlük ders planı hazırlığı, haftalık ders planı hazırlığı, aylık ve yıllık ders planı
hazırlığı.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Isınma şekilleri, hareket kavramları, temel hareket becerileri, ön çalışma teknikleri, yardım şekilleri, yer değiştirme hareketleri ve cimnastikteki uygulamaları, hayvan taklitleri, dengeleme hareketleri ve cimnastikteki diğer uygulamaları, nesne kontrol hareketleri ve cimnastikteki uygulamaları,
2) Temel hareket eğitimi, temel hareket becerilerinin ritim ve müzik eşliğinde uygulanması, hareket analizi diyagramı kullanarak temel hareket becerilerinin geliştirilmesi ve bir cimnastik dersi hazırlama.
3) Cimnastiğin çocuk gelişimine faydaları, Çocuklarda kondisyonel ve koordinatif yetilerin geliştirilmesi, günlük ders planı hazırlığı, haftalık ders planı hazırlığı, aylık ve yıllık ders planı hazırlığı.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Cimnastiğin tanımı ve tarihçesi, cimnastiğin, Türkiye’de ve Dünya’da gelişimi. Ders Notları
2) Beden eğitimi dersine başlarken sıralanma, tekmil alma ve dersi bitirişin öğretilmesi. Cimnastik Minderi
3) Düzen alıştırmalarının önemi ve komutların öğrenimi. Cimnastik Minderi
4) Cimnastikte temel duruşların (rahat, hazır ol ve selamlama) öğretimi. Cimnastik minderi
5) Yerinde dönüşlerin (sağa, sola ve geriye) öğretilmesi. Cimnastik Minderi
6) Sıra oluşturmalar. Tekli sıra oluşturmalar. Çoklu sıra oluşturmalar. Cimnastik minderi
7) Yürüyüş çeşitlerinin öğretilmesi. (Adi adım, uygun adım, merasim adımı) Cimnastik Minderi
8) Ara sınav
9) Yürüyüş kolunda çarklar ve dönüşler. Cimnastik minderi
10) Genel ısınma egzersizleri; Koşu formu ile, çevirme, esnetme, germe (streching) hareketleri ile, çalışmaya hazırlık. Cimnastik minderi
11) Cimnastikte temel duruşlar Cimnastik Minderi
12) Taklalar (öne takla, geriye takla, açık bacak taklalar, gergin bacak taklalar) Cimnastik minderi
13) Amut, çember Cimnastik minderi
14) Cimnastikte duruş ve oturuşlar ve eşli hareketlerin (gösteri cimnastiği) öğrenimi. Cimnastik minderi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir.
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir.
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır.
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar.
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir.
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir.
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır.
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir.
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir.
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir.
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular.
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır.
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir.
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir.
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır.
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar.
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir.
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir.
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır.
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir.
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir.
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir.
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular.
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır.
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 120