Antrenörlük Eğitimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ANT214
Ders İsmi: Antrenman Bilimi II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. YİĞİT YURTAYDIN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Temel motorsal özelliklerde antrenman yüklenme ilkelerinin ve periyodizasyonunun öğrenilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Temel motorsal özelliklerin antrenman yüklenme ilkelerini kavrayabilme ve uygulayabilme

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Temel motor özelliklerinin verimini etkileyen faktörleri açıklayıp kavrayabilme;
2) Temel motorsal özelliklerin saha testlerini öğrenebilme, kavrayabilme ve uygulayabilme
3) Mikro, makro ve yıllık antrenman programlarını yapabilme;
4) Mikro, makro ve yıllık antrenman programlarını yapabilme;
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı, işleyiş yöntemi kurallar; Kuvvetin tanımı, sınıflandırılması ve kuvveti etkileyen faktörler.
2) Kuvvet antrenmanına uyum; Kuvvet antrenman sistemleri.
3) Kuvvet antrenman tipleri; Kuvvet antrenmanı yüklenme parametreleri
4) Kuvvet antrenmanı yüklenme parametreleri: Kuvvet antrenmanı çeşitleri ve gelişim safhaları (Anatomik Adaptasyon)
5) Kuvvet antrenmanı çeşitleri ve gelişim safhaları (Maksimal kuvvet)
6) Kuvvet antrenmanı çeşitleri ve gelişim safhaları (Çabuk-patlayıcı kuvvet)
7) Kuvvet antrenmanı çeşitleri ve gelişim safhaları (kuvvette devamlılık): Kuvvet antrenmanlarının planlanması ve periyodizasyonu
8) Ara sınav
9) Plyometrik antrenman ve yüklenme ilkeleri ; Plyometrik antrenmanda programlama ve şiddete göre plyometrik egzersizler
10) Esnekliği etkileyen faktörler, esneklik çeşitleri ve antrenmanı;
11) Sürat etkileyen faktörler ve süratin bölümleri veya çeşitleri; Sürat antrenmanı yüklenme parametreleri ve programlanması; Çabukluğun tanımlanması, çabukluğu etkileyen faktörler ve antrenmanı;
12) Dayanıklılığı etkileyen faktörler ve dayanıklılık antrenmanı çeşitleri; Dayanıklılık antrenmanı yüklenme parametreleri ve programlanması
13) Antrenman programını etkileyen faktörler, günlük program geliştirme; Haftalık antrenman programı geliştirme (mikro planlama); Dönemlik ve yıllık antrenman programı geliştirme (makro planlama)
14) Sporda testler;motorik özelliklerin ölçülmesi ;saha ve labratuvar testleri.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir.
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir.
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır.
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar.
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir.
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir.
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır.
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir.
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir.
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir.
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular.
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır.
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir.
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir.
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır.
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar.
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir.
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir.
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır.
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir.
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir.
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir.
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular.
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır.
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Beyin fırtınası /Altı şapka

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Ara Sınavlar 1 8 8
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 72