Antrenörlük Eğitimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ANT214 | ||||||||
Ders İsmi: | Antrenman Bilimi II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. YİĞİT YURTAYDIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Temel motorsal özelliklerde antrenman yüklenme ilkelerinin ve periyodizasyonunun öğrenilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Temel motorsal özelliklerin antrenman yüklenme ilkelerini kavrayabilme ve uygulayabilme |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı, işleyiş yöntemi kurallar; Kuvvetin tanımı, sınıflandırılması ve kuvveti etkileyen faktörler. | |
2) | Kuvvet antrenmanına uyum; Kuvvet antrenman sistemleri. | |
3) | Kuvvet antrenman tipleri; Kuvvet antrenmanı yüklenme parametreleri | |
4) | Kuvvet antrenmanı yüklenme parametreleri: Kuvvet antrenmanı çeşitleri ve gelişim safhaları (Anatomik Adaptasyon) | |
5) | Kuvvet antrenmanı çeşitleri ve gelişim safhaları (Maksimal kuvvet) | |
6) | Kuvvet antrenmanı çeşitleri ve gelişim safhaları (Çabuk-patlayıcı kuvvet) | |
7) | Kuvvet antrenmanı çeşitleri ve gelişim safhaları (kuvvette devamlılık): Kuvvet antrenmanlarının planlanması ve periyodizasyonu | |
8) | Ara sınav | |
9) | Plyometrik antrenman ve yüklenme ilkeleri ; Plyometrik antrenmanda programlama ve şiddete göre plyometrik egzersizler | |
10) | Esnekliği etkileyen faktörler, esneklik çeşitleri ve antrenmanı; | |
11) | Sürat etkileyen faktörler ve süratin bölümleri veya çeşitleri; Sürat antrenmanı yüklenme parametreleri ve programlanması; Çabukluğun tanımlanması, çabukluğu etkileyen faktörler ve antrenmanı; | |
12) | Dayanıklılığı etkileyen faktörler ve dayanıklılık antrenmanı çeşitleri; Dayanıklılık antrenmanı yüklenme parametreleri ve programlanması | |
13) | Antrenman programını etkileyen faktörler, günlük program geliştirme; Haftalık antrenman programı geliştirme (mikro planlama); Dönemlik ve yıllık antrenman programı geliştirme (makro planlama) | |
14) | Sporda testler;motorik özelliklerin ölçülmesi ;saha ve labratuvar testleri. |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir. | |||||||||||||
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır. | |||||||||||||
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar. | |||||||||||||
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir. | |||||||||||||
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir. | |||||||||||||
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır. | |||||||||||||
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir. | |||||||||||||
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir. | |||||||||||||
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir. | |||||||||||||
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular. | |||||||||||||
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır. | |||||||||||||
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. | |||||||||||||
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir. | |
2) | Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir. | |
3) | Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır. | |
4) | Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar. | |
5) | Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir. | |
6) | Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir. | |
7) | Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır. | |
8) | Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir. | |
9) | Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir. | |
10) | Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir. | |
11) | Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular. | |
12) | Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır. | |
13) | Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. | |
14) | Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir. |
Alan Çalışması | |
Beyin fırtınası /Altı şapka |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 72 |