Antrenörlük Eğitimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | USD166 | ||||||||
Ders İsmi: | Basketbol IV | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. YİĞİT YURTAYDIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Basketbol tarihi, oyun kuralları ve temel hareketlerini öğrenilebilmesi ve uygulanması. Temel motorsal özelliklerde antrenman yüklenme ilkelerini ve periyodizasyonunu öğretmek. Basketbol sporuna özgü genel ve özel antrenman uygulamalarının takım düzeni içerisinde uygulanması. |
Dersin İçeriği: | 1.Basketbolun doğuşu Dünya ve Türkiye’ye girişi 2.Temel tekniklerin anlatımı ve uygulama şekilleri 3.Basketbolda ısınma, soğuma, esneklik çalışmaları 4.Basketbolda temel duruş ve top tutma hareketleri 5.Basketbolda pas ver pas çeşitleri 6.Basketbolda dripling ve çeşitleri 7.Ara Sınav 8.Basketbolda stop , aldatmalar, şut ve çeşitleri 9.Takım hücumu hücum organizasyonları ve setler 10.Ribaud ve Fast break çalışmaları 11.Savunma ve çeşitleri 12.Kenar ve dip oyunları 13.Sınıf içi maçlar 14.Sınıf içi maçlar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, ders içeriği hakkında bilgi verme, genel bilgiler, basketbolun tarihçesi ve oyun kuralları | |
1) | ||
2) | Top tutma, üçlü tehdit, top el koordinasyonu geliştirici çalışmalar | |
3) | Top sürme çeşitleri | |
4) | Pas çeşitleri | |
5) | Pas Çeşitleri | |
6) | Ayak hareketleri; stoplar ve pivot hareketleri | |
7) | Şut ve çeşitleri | |
8) | Ribaund | |
9) | Ara Sınav | |
10) | Topsuz hareketler Katlar, yön değiştirme, Toplu aldatmalar | |
11) | Perde ve devrilme (1X1 oyun) | |
12) | Basketbola hazırlayıcı oyunlar (2X2, 3X3, 4X4 oyun) | |
13) | Takım Savunması | |
14) | Takım Hücumu |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
4 |
5 |
2 |
3 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir. | |||||||||||||
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır. | |||||||||||||
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar. | |||||||||||||
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir. | |||||||||||||
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir. | |||||||||||||
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır. | |||||||||||||
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir. | |||||||||||||
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir. | |||||||||||||
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir. | |||||||||||||
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular. | |||||||||||||
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır. | |||||||||||||
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. | |||||||||||||
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir. | |
2) | Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir. | |
3) | Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır. | |
4) | Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar. | |
5) | Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir. | |
6) | Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir. | |
7) | Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır. | |
8) | Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir. | |
9) | Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir. | |
10) | Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir. | |
11) | Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular. | |
12) | Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır. | |
13) | Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. | |
14) | Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir. |
Alan Çalışması | |
Anlatım |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 72 |