Dersin Amacı: |
Öğrencilere ülkemizde ve dünyadaki fizyoterapistlik mesleği ve eğitimi, çalışma alanları, mesleki dernekleri ve aktiviteleri, yönetmelikler hakkında bilgilendirmek; etik, ahlak ve deontolojiyi öğretmek, fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında etik kurallarını öğreterek benimsetmek, klinik ve araştırma etiği arasındaki farkları öğretmek amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü hakkında bilgi edinilmesini, etik ve ahlak ve deontoloji kavramlarını, bunların sağlık alanına ve fizyoterapiye olan katkı ve etkilerini, klinik etik, araştırma etiği, etik sorunlar ve çözümlerini içerir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü hakkında bilgi |
Ders notları |
2) |
Yönetmelikler ve Öğrenci Sorumlulukları |
Lecture notes |
2) |
Yönetmelikler ve Öğrenci Sorumlulukları |
Lecture notes |
3) |
Fizyoterapistlik Mesleği Çalışma Alanları ve İlgili Yönetmelikler |
Ders notları |
4) |
Türkiye Fizyoterapistler Derneği Aktiviteleri, World Physiotherapy Derneği Aktiviteleri |
Ders notları |
5) |
Etik kavramı (etik nedir, etik kurallar) deontoloji nedir? |
Ders notları |
6) |
Ahlak ve Hukuk Kavramları; Tıp ve Sağlık Alanında Etik Değerler |
Ders notları |
7) |
Ara Sınav |
|
8) |
Fizyoterapide Etik, Dünya Fizyoterapistler Derneği Etik Kuralları |
Ders notları |
9) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyonda etik değerler; Doğru- yanlış; iyi-kötü, Etik Kavramlar ve Araştırma Etiği |
Ders notları |
10) |
Rehabilitasyonda Ekip Çalışmasının Özellikleri ve Önemi, Ekip Çalışması Kavramları ve Modelleri |
Ders notları |
11) |
Hasta hakları, çocuk hakları, yaşlı, kadın, birey olarak haklar |
Ders notları |
12) |
Fizyoterapistlerin etik prensipleri |
Ders notları |
13) |
Fizyoterapide Etik Problemler ve Çözüm Yaklaşımları |
Ders notları |
14) |
Etik Problemler ve Çözüm Yaklaşımları |
Ders notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlıkla ilgili yeterli beceriye sahip olabilme |
3 |
2) |
Temel bilgileri kullanarak analiz edebilme |
3 |
3) |
Kanıta dayalı çözüm önerisinde bulunabilme |
3 |
4) |
Uygulama işlemlerinde beceri kazanabilme |
1 |
5) |
Fizyoterapide özel konular hakkında bilgi edinebilme |
1 |
6) |
Doğru iletişim için iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibi olabilme |
5 |
7) |
Hayat boyu öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açık olabilme |
5 |
8) |
Profesyonel sosyal, etik ve sorumluluklara duyarlı olabilme |
5 |
9) |
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve yaşadığı topluma örnek olabilme |
5 |
10) |
Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilme |
5 |
11) |
Mesleki görevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olabilme |
1 |
12) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon ihtiyacı olan bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli uygulamaları yürütebilme |
1 |
13) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahip olabilme |
4 |
14) |
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapabilme |
4 |