Antrenörlük Eğitimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: USD093
Ders İsmi: Vücut Geliştime ve Fitness I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. YİĞİT YURTAYDIN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Alanda karşılaşılabilecek gerçek senaryolar aracılığı ile fitnesi testleri ve program geliştirme becerilerinin kullanılması
Dersin İçeriği: Fiziksel aktivite ve sağlık, sağlık kontrolü ve egzersize katilim, kas anatomisi ve egzersiz fizyolojisi genel bilgiler, fiziksel zindeliğin değerlendirilmesi ilkeleri prosedür ve kılavuzlar, egzersiz programı dizaynında temel ilkeler, egzersize fizyolojik adaptasyon, kardiyovasküler ve kuvvet antrenmanları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kardiyovaskuler zindelik, kuvvet gelişimi ve dayanıklılığı ile fiziksel zindeliğin diğer bileşenlerinin geliştirilmesi ve sürdürülmesinde temel prensiplerini tanımlar
2) Program oluşturmada bireysel ilkesinin önemini kavrama, yas, cinsiyet ve diğer bireysel farklılıkları egzersiz programı hazırlarken dikkate alır
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Bu dersin sonunda öğrenci, Yasam boyu fiziksel aktiviteye katılımınn önemi ve egzersiz fizyolojisinin temel ilkelerini kavrar
2) Egzersiz programı hazırlanmasında sağlık kontrolü ve risk faktörlerinin belirlenmesinin önemini kavrar
3) Egzersiz programı oluşturulmasında fiziksel zindelik düzeyinin değerlendirilme yöntemlerini öğrenir
4) Fiziksel zindelik test sonuçlarını ve bireysel verileri doğru şekilde değerlendirebilme ve bu bilgileri egzersiz programları oluştururken kullanabilme becerisi sergiler
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Fiziksel aktivite ve sağlık
2) Sağlık kontrolu ve egzersize katılım
3) Kas anatomisi ve egzersiz fizyolojisi genel bilgiler
4) Fiziksel zindeliğin degerlendirilmesi ilkeleri; prosedür ve kılavuzlar
5) Egzersiz Test protokolleri
6) Kardiyovaskuler zindelik ve kas kuvveti ve dayanıklılığı ile diğer fiziksel zindelik bileşenlerinin geliştirilmesi ve korunması
7) Kardiyovaskuler zindelik ve kas kuvveti ve dayanıklılığı ile diğer fiziksel zindelik bileşenlerinin geliştirilmesi ve korunması
8) Ara Sınav
9) Egzersiz programı dizaynında temel ilkeler
10) Antrenmana adaptasyon
11) Kardiyovaskuler ve kuvvet antrenmanları
12) Kardiyovaskuler zindelik gelisimi icin Program gelistirilmesi
13) Kuvvet antrenmanlari icin Program gelistirilmesi
14) Kuvvet, Sürat, Çabukluk ve Denge Gelişimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

4

6

2

5

Program Kazanımları
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir.
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir.
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır.
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar.
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir.
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir.
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır.
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir.
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir.
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir.
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular.
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır.
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir.
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir.
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır.
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar.
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir.
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir.
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır.
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir.
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir.
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir.
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular.
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır.
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 58